Bir şeyi ifade edebilmek, güzel olanı aramak bu yolda çalışmak, düşünce farklılıkların zenginliğimizden kaynaklandığını anlatmak bazen çok zordur. Bu farklı düşüncelerin açıkta veya düşünce dünyasında aklımızın içinde ki çatışmasına son vermek, çözümsel bir barışa kavuşturmak kazanımlarıyla bizi bir bütün yapacağını ifade etmek gerçekten çok zordur, lakin çözümsüz de değildir. Topluma bunu inandırma bu fikirlere tahammül etme becerisini sağlamak için, uzun süreli mücadele vermekte çok zordur. Sokaklarda böyle bir çatışmalar yoksa da fikirlerin içinde bu çatışmalar tahammülsüzlük hala devam ediyor.

 

Kur’an’ı Kerim’in de, dinde zorlamanın olmadığını Âlemlere Rahmet peygamberin hayatında yaşayışında olmadığını bilmemize rağmen, dinimizin dileyenin inanabileceğini, dileyenin inanmayabileceğini söylemesine rağmen hala aklını, etkin yani bu yönde illaki inanacağı yönünde kullanmayanların kesinlikle zarara uğrayacağını korkusu yatmaktadır! İnsanın doğruyu yanlışı, güzeli çirkini, iyiyi kötüyü birbirinden ayırt edebilecek bir şekilde mükemmel yaratıldığını halde, iyi niyetle gerçekleştirilecek her ahlaki insani dürüst eylemin, Âlemlerin Rabbi Allah katında da güzel olacağını ifade etmesine rağmen nur Kur’an, bizler hala senin ki yanlış benimki doğru savıyla herkes bir hâkim savcı hatta avukat olmuştur! İşte bunu böylesine yazmak güzel olurken, toplulukların karşısında ifade edebilmek kabul edilir olmasını sağlamak çok zordur, söylemi kolay ifade ederken bunu anlayarak hayatına geçirenlerin olmaması hala elzemdir! Her ne kadar bu yaşayışımızda bir çatışmaya gidilmese de, düşünce hayatımızda içimizde bir yerlerde hala bu korku devam etmektedir.

 

Böylesine bir ifadenin zorluğunu vurgu açısından aramıza nifak sokanların olmaması halinde sadece düşüncemizde ve içimiz de zamanla yok olacağına inanıyorum. Biz bu savları aşacak potansiyele sahibiz, tartışmalarımız konunun özüne inerek zenginliğimizi ifade ettiğini ifade ederek anlatmak daha kolay ve anlaşılır anlamda vurgulu olacaktır, buna inanıyorum, selamlarımla.

Mehmet Aluç

 


( İfade Edememenin Ağırlığı başlıklı yazı kul mehmet tarafından 27.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.