Siz de girdiniz belki zamanında bu sınava, ben de gireceğim çok yakın zamanda, gireceğim girmesine de alnımın akı ile de çıkabilecek miyim, işte bütün mesele bu... NŞSS sınavı deyip de geçmeyin sakın. Bu öyle ÖSS'ye ya da KPSS'ye benzemez. Bunun ucunda bir ömür var. Nikah Şahidi Seçme Sınavı bu... Hayatınızda görüp göreceğiniz bu sınav bir kere olur, eğer ki evlendikten sonra tutup da boşanıp da tekrar evlenmez iseniz...

Nikah ve düğün gününüz gelmeden bir iki ay önce başlar nikah şahidi seçme işlemleri... Erkeğin en sevdiği arkadaşı olacaktır haliyle nikah şahidi... Hah! Nihat olsun Nihat, benim nikah şahidim. İyi de Nihat kadar değerli iki üç arkadaşım daha var, ya onlar küserse.. Hem ben Necati'nin nikahında da şahidi olmuştum, o da benimkinde olmak isterdi herhalde... Nişanlımın da en yakın arkadaşı Aylin, onu yapmak isteyecektir herhalde... Bir de Esma var, o da küser vallahi, onun ile de çok samimiydi... Hay Allah ne yapsak ki?

Ya akrabalar, onlarda küsmez mi? Eniştem, ''Senin nikah şahidin benim kimselere söz verme hayta.'' demedi miydi? Şimdi ona da ayıp olacak tüh ki tüh! Resmen nikah şahitleri adayları arasında seçme sınavı yapıyoruz gibi... Bir de ''Şahidin sağlam olursa o evlilik de mezara kadar gider.'' derler... Derler mi gerçekten? Yok be aklıma geldi ben uydurdum öylesine... Bozacının şahidi şıracı, durumları olmasında sakın, aman ha...

Nikahta keramet var, derler. Mutlu olursan ne de güzeldir evlilik. Olmadı şahitleri iki erkek iki bayan yapalım, kimselerde küsmesin. Yine söz verdiğimiz bir iki kişi açıkta kalıyor. Amaaaan formalite değil mi bu şahitlik olayı... Alayım karşıma şahit adaylarını ''Gelin bakayım ulan zibidi arkadaşlarım geçin oturun şu şahit koltuklarına, hem bana hem de hanıma şahitlik edin.'' diye konuşayım hepsi ile... Kim bilir belki de Guiness Rekorlar Kitabına gireriz, yirmi şahitli nikah Türkiye'de oldu diye...

Bu işte, sizi seçmedim, öbürünü seçtim diye darılmaca küsmece olacaksa, külahları değişiriz benim nikah şahidi adaylarım. Verin bakayım bana mail adreslerinizi... Bir iki gün içinde hepinize yirmişer sorudan oluşan genel kültür sınavı yapacağım. Hiç bir yardım almadan, hiç bir yere bakmadan soruları cevaplayıp bana tekrar mail yoluyla gönderin. Sonuçlarınızı da nikaha iki gün kala açıklayacağım, gidiş yolundan puan vermem ona göre, net cevap verenler yırtar. O kişi ya da kişiler hanım ile benim nikah şahidimiz olacak... Kopya çeken, kitaptan bakan olursa disipline veririm, okuldan da attırırım, bak onu da peşinen söyleyeyim. Ayyyy! Ne diyorum ben yahu, bir an kendimi eğitim ve öğretimin içinde okulda zannettim de.

( Nşss Çok Önemli Bir Sınav Bu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.