TRUMP'UN TWEETLERİ İLE SALLANIYORUZ,

Türkiye Cumhuriyetinin ekonomisinin durumu hiç de iç açıcı değildir. Düşünün Trump bir tweet ile ekonomimizi etkileyebiliyor. 

2018 yılında ihracatımız 168 milyar dolar ama ithalatımız 225 milyar dolar yani 2018 yılındaki oluşan cari açık 57 milyar dolar. 2018 yılının mart ayındaki toplam dış borcumuz 4 trilyon 856 milyar Türk lirası. Arkadaşım siz hala kriz falan yok diyorsunuz. Madem öyleyse esnafla yer değiştirin, o zaman görün kriz var mı yok mu? Sayın Cumhurbaşkanım ihracatta rekor kırdık diyorsunuz ithal etmekten de geri kalmıyoruz. Enflasyon tek haneliden %25,24 yükselmiş, faiz olmuş yüzde 24 daha hala kriz yok diyorsunuz. Ve dolar düştü ama hala zam yapıyorsunuz ama dolar düşünce niye fiyatları indirmiyorsunuz? Dolar düşmüş hala fırsatçılar zam yapıyorlar. Bir düşünün genel olarak her şeye %30 -%50 zam geliyor vatandaşın maaşına ise %10 ila %15 arası zam veriliyor. Bu da vatandaşın cebini yakıyor. 

Bir düşünün biz niye ihracat yapmıyoruz? Çünkü ithal ettiğimizden daha çok kazanıyoruz. Düşünün biz bir telefon ithal ediyoruz vergi ile onun fiyatını 1000 TL yükseltiyoruz. Biz bir telefon yaptığımızda ise 500 TL kar elde ediyoruz. İşte biz bu yüzden üretime yatırım yapmıyoruz. Ama bu ülkenin mal ithal etmesi değil mal ihraç etmesi lazım.Bu da bütünüyle üretime bağlıdır. Bir de Çine bakın 2.263 Milyar dolar ile dünyada ihracat yapan 1. Ülke. Bizim ithalat değil ihracat yapmamız lazım. Daha önce bize yeten tarımımız artık kendimize yetmeyecek seviyeye gelmiştir. Zaten, hayvancılığı ise anlatmamıza gerek yoktur. Son olarak şunu söylemek isterim: Bu ülkeyi kurtaracak tek şey, Üretim, üretim, üretim…diyorum. 25.01.2019


   Hüseyin AKDEMİR

        6. Sınıf Öğrencisi

( Trump'un Tweetleri İle Sallanıyoruz, başlıklı yazı filozof21 tarafından 25.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.