Günümüz İslam Dünyası büyük bir kaos ve kargaşa içinde... ''Oku'' diye başlayan bir dinin mensupları, okumuyor maalesef. Okumadığı için, araştırmadığı içinde yerinde sayıyor, geri gidiyor... Günümüz İslam Devletleri, ilimde, teknikte, sanatta dünyaya pek de fazla katkıda bulunamıyorlar Hristiyan ve Yahudiler kadar... İslam Ülkeleri birbirlerinin boğazını sıkmak ve mezhep kavgaları ile meşguller...

Orta Doğuda adının önünde İslami olan sayısız örgütün, binlerce militanı var. Ellerinde, Amerikan, İngiliz, Rus yapımı silahlar ile Müslümanlar birbirlerini öldürüyorlar, arada sırada az da olsa diğer dinlerden insanlar ölse de, yine de en çok Müslüman kanı akıyor.

Gidin bakın, araştırın o adının önünde İslami olan örgütlerin bir çoklarını batılı ülkelerin ajanları kurmuştur. Dünyanın en büyük silah şirketleri süper güçlerin Sam Amca'nın, İngilizlerin, Rusların, Almanların, Fransızların, İsraillilerin şirketleri olduğuna göre, onlar hiç savaşların bitmesini ister mi?

O terör örgütlerindeki militanlara gidin sorun, acaba yüce kitabımız Kur'an hakkında ne biliyorlar, ne kadar okumuşlar... Hakkı ile okumuş olsalar zaten ''Fitne adam öldürmekten daha kötüdür.'' ayetinin hikmetini anlamaları lazım... Hani nerede Yunus gibi, Hazreti Mevlana gibi, Hoca Ahmet Yesevi gibi, Hacı Bektaşi Veli gibi, İslam için aklını ve yüreğini ortaya koyanlar...

Hani nerede dokuzuncu, onuncu, on birinci, on ikinci yüzyıllarda dünya bilimine katkı yapan İslam Alimleri... El Cezeri, Biruni, Cabir Bin Hayyan, Ali Kuşcu, İbn-i Sina, Farabi... İlim ile okuma ile haşır neşir olmuş bu alimler gibi ilim adamları nerede şimdi? Kimyaya, Tıp Bilimine, Astronomiye, Fiziğe önemli katkılar yapan bu insanlardan sonra nasıl geldik bu duruma? Ne çabuk vazgeçtik İslam Alemi olarak ilimden, okumaktan... Vazgeçtik ve Rabbımızı da küstürdük ki fitne aldı başını gidiyor hala Müslümanlar arasında...

Yunus'un dizelerinde ne de güzel anlatılmış ilim ''İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendin bilmez isen ya nice okumaktır.'' Son ikiyüz yılda İslam Ülkelerinden hangi önemli bilim adamı çıkmış, bilen var mı? Allah bize, Müslümanlara ''Oku'' diyor, senin yapman gereken şeyi Yahudi ve Hristiyan yapıyor, ilimde de, teknikte de, toplumsal yaşamda da onlar ileri gidiyor, bizlerde yerimizde sayıyor, birbirimizi yemekle günlerimizi boşa harcıyoruz, yazıklar olsun bizlere, yazıklar... 

( İlim Unutulunca Fitne Öne Çıkıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.