YAZIM  DOSTLARIMDAN  YİTİRDİKLERİM

            Ahmet AYAZ  

Gaziantep Ekspres Gazetesi 22 Ocak 2019

……………………………………………………………………………………………………

                Yazım dostlarımızdan  bir  kayıp daha.  13 Ocak 2019 Pazar günü öykü ve çocuk kitapları  yazarı- eğitimci Mustafa Aslan Hocanın ölüm haberi,  beni çok derinden etkiledi. Ağlamamak için ne yaptımsa duygularıma hakim olamadım.  “Sözcüklerin Dili Tutulunca” adlı öykü  kitabını hatırlayınca, neredeyse benim de dilim tutuldu. Ne diyeceğimi, ne yazacağımı bilemez bir hale geldim.

        Ancak Yukarıda “Yazım Dostlarımdan  Yitirdiklerim” başlığı altındaki yazımı  kaleme alıp sizler ile paylaşmaya ihtiyaç duydum. Kilis sevdalısı Mehmet Karakaş duymasın desem de, duyup üzülmüştür şimdi. Çünkü facebook haberimde rahmet  göndermişti merhuma.  Mustafa Aslan Hoca, canımız, gözümüz, bir kardeşimizdi. Sözün  kısası Kilis İlimiz, bir eğitim, öğretim ve yazım sevdalısını kaybetti. Biz de kaybettik  O’nu. Şimdi asıl konumuz olan yazım dostlarından  yitirdiklerime geçiyorum.

       Yanılmıyorsam tarih 2000 idi. Antalya Güllük Dergisinin şairler buluşmasına Rahmetli Mustafa Ceylan’ın  davetlisi olarak gitmiştim. Kesik Minareli Caminin yakınında  ki bir  otelde konaklamıştık. Akşam  yattım ve sabahleyin otelin arka bahçesine kahvaltıya indim. Alt  üst kod giymiş bir muhterem masada otururken, selam verip oturdum. Tanıştım ki, İsmet Bora Binatlı imiş. Yaho dedim. 1994 tarihinde  çıkarmış olduğum MERDİVENBAŞI adlı sanat sayfamda  “SU” isimli şiirini yayımladığım Abdullah Satoğlu’nun adına rastladım. Acaba  burada mı? Demeye kalmadı, “Bakınız üzerinde siyah  takım elbise, kıravatını düzelterek geliyor. İşte o”  Derken. Abdullah Satoğlu da  selam verip masamıza oturdu. Program dışı  tam üç gün  biz üçümüz İsmet Bora Binatlı’nın arabasında Antalyayı gezip dolaştık. Orada rahmetli Prof. Dr. İsa  Kayacan ile Sabit İnce dostum ile tanıştık. Rahmetli Hasan Ulusoy ile tanıştık. Osman Öcal ile Hasan Ulusoy ile tanıştık. Osman Öcal ile Sivasta da beraberliğimiz oldu. Antalya’da o programlarda Rahmetli  Rasim Köroğlu ile tanıştık. Kimsenin görmediği bir zaman da  “Körün  Taşı” adlı şiir kitabını takdim ederken üzerim de sadece bu kaldı kimseler görmesin dedi.

       Şöyle bir usumda sıralarsam, tanışıp, konuşup, kaybettiklerim. Rasim Köroğlu, Prof. İsa Kayacan, Hasan Ulusoy, Osman Öcal, Mustafa Ceylan, Ertuğrul Karakoç,Ülkü tamer,  Bahaettin Karakoç , çok erken giden Mustafa Aslan. hepsini rahmet ile anıyorum.

       Hiç unutamam  “Abdurrahim Karakoç 30 Ağustos 2007 tarihinde ulusal Vakit Gazetesinde adımdan söz etmişti. Kendisine teşekkür etmek için telefonla aradığımda, zahmet etmişsiniz Ahmet Bey teşekküre gerek yoktur. Aslında ben  cezalıyım, seni yazmakta çok geç kaldım” Dedi. Kendisi ile  yüz yüze gelemedik ama, telefonla  sayısız görüşmelerimiz oldu. 2006 yılında Elvan Yayınlarından İhsan Işık Hocamızın çıkardığı “Resimli ve metin örnekli  Türkiye edebiyatçıları ve bilim  adamları ansiklopedisi”ne, Ertuğrul Karakoç Hocamızın kaleminden girmişim. Hem de haberim  olmadan. Mekanları  cennet olsun diyorum. Gaziantepten kaybettiğimiz sadece Mustafa Aslan değil. Cemil Cahit Güzelbey’i, Vahittin Bozgeyik’i, (İzanlı Bekir Ağa) Bekir Karaduman’ı da yıllar önce Hakk’a uğurladık. Rahmetli Ülkü Tamer, Gaziantep/Şahinbey Belediyesinin 2003 tarihinde yayımladığı “Gaziantep’te Kültür Sanat ve Edebiyatta İz Bırakanlar” adlı kitabımın sunuş yazısını yazmıştı. Bilip, tanışıp, konuşup yitirdiklerimiz şair ve yazarlarımızdan bunları hatırlayabildim. Işıklar içinde uyusunlar diye dua ediyorum.

 

( Yazım Dostlarımdan Yitirdiklerim başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 21.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.