Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 18.01.2019
Okunma Sayısı : 1025
Yorum Sayısı : 0
*Okuma ve yazma yaşı hakkında*

     Zaman zaman dostlarla muhabbet arasında söz sırası geliyor; okumanın, yazmanın, bilgiye, kültüre, bilime ve diğer sosyal donanımlara ulaşmanın önemini/gereğini vurguluyorum.
Elbette ekmek unsuz, bilim kitapsız olamaz.
Ben toplumsal sorumluluğumu yerine getirmek için, çok da bunaltıcı olmamak şartıyla, zaman zaman bunları hatırlatmak/teşvik etmek zorundayım.
     Olumlu tepkiler aldığım gibi, umutsuz vaka durumlarıyla da karşılaşıyorum tabi.
"Bizden geçti kardeşim, bu yaştan sonra değil yılda bir kitap okumak, iki sayfa mektup dahi yazamam" diyenler oluyor.
   Sakın zannetmeyin ki, bu insanlar koltuk değneği desteğiyle gezen, okuma ve anlama yetisi/ bilinci zayıflamış yapıdalar.İhtiyaç hissetmiyorlar, vakitleri yok zannediyorlar.
    Yenilgi, yılgınlık, ilgisizlik ve bu teslimiyetin arkasında bir çok neden olsa da böylesi bir durumda hiç bir şeyden memnuniyetsizlik belirtme hakkımız olmaz.
Toplum olarak kalkınmanın yolu, bireysel çabadan geçer.
Nice yerli/yabancı yazarlar tanıdım.
85-90 yaşlarına kadar, okuyup yazarak bilimsel içerik üretmişler. Son kitabını 90 yaşlarında yazıp 1 yıl sonra dünyadan göçenler de var.
   İnsanlar; çile, ıstırap, üzüntü, keder, tüm maddi-manevi yorgunluklara alıştığı gibi, uzak durduğu, önemsemediği, korktuğu, aslında kendisine olumlu katkı sağlayacak şeylere de zamanla alışıyor. Taş yerinde ağırdır, yuvarladığınız zaman, kendi hareketiyle uçuruma yuvarlanır gider.
Ayda bir adet kitap okumayı başaran, bunu belirli bir zaman sonra iki adete çıkarabilecektir.
Üst sınır yok, vaktiniz varsa ayda on adet de okuyabilirsiniz.
    Kitap okumak; toplumsal gürültüyü azaltacaktır. Gürültü nerede mi?
Yaşamın her yerinde, yerkürenin her yanında.
Tvde, sokakta, pazarda, otobüste, mecliste, okulda,karakolda, adliyede, hastanede.
Şöyle gözlemlerimin bileşkesini aldığımda:
Cehalet, bencillik, duyarsızlık kokuyor.
En pratik çözüm: sosyal bilinci artırıcı kitaplara odaklanmak.
Oku ki seni görebileyim ve anlayabileyim.
Ben de anlaşılmaz olmaktan kurtulayım.
Selam, sevgi ve muhabbet ile
18.01.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr
( Okuma Ve Yazma Yaşı Hakkında başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 18.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.