Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 16.01.2019
Okunma Sayısı : 1993
Yorum Sayısı : 6
Günün Yazısı

Bu Yazı 17.01.2019 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
II. ABDÜLHAMİT, ZAMANIMIZDA  YAŞAMIŞ  OLSAYDI  EN  BÜYÜK  DÜŞMANLARI  ABDÜLHAMİTÇİLER(!)  OLURDU.

''Abdülhamitçiler'' kelimesinin  sonuna  bir  ünlem  koyalım  ki  Sultan  II. Abdülhamit'i  gerçek  manada  anlayanlarla  yazıma  konu  ettiğim  onu  hiç  anlamayanlar  ayrılsın  birbirinden

*****************************************

Yazımın  başlığından  da  anlaşılacağı  üzere  oldukça  ciddi   bir  iddia ortaya  atıyorum.  Böyle  bir  iddia  ortaya  attığıma  göre  de  ispatlamam  lazım  değil  mi?  O  halde  başlayayım.

Her şeyden  önce  bugün  '' Abdülhamit Gençliği ''  diye  gruplar  kuranlar, profil  resmi  olarak  Osmanlı  Padişahı  II. Abdülhamit'in  resmini  kullananlar,  ''Payitaht  Abdülhamit  ''  Dizisi sayesinde  güya  Abdülhamit'i  bir  iyice  tanıyıp daha  da  sevenler...Kısacası  II.Abdülhamit'i  çok  çok  sevenler  onu  niçin  bu kadar  çok  severler?

İşte  bu  sorunun dört cevabı  vardır onlar nezdinde:   1-  II.  Abdülhamit  çok  dindar  bir  padişahtır. Öyle  ki abdestsiz ayağını  yere  basmaz???  2- Osmanlı  Devletinin  tüm  borçlarının  silinmesine  karşılık  kendisinden  Kudüs'te yüz  Yahudi  ailesine  toprak satılması  teklifini  reddetmiştir. 3- Kendisinin  33  yıllık  saltanatı  boyunca  Osmanlı  devleti  bir  karış  toprak  kaybetmemiştir???  4- Çok  akıllıdır.  Hatta Alman  İmparatoru Wilhelm  onun  için  ''  Dünyadaki  akılların  %95i  Abdülhamit'e  aittir ''  demiştir.( Rivayet tabii  ki ) 

Başka?  Başka  da  bir  halt  bilmezler  ki  bildikleri  bu  dört  hususta  bile  bir sürü  yanlış  vardır.

Peki  II.  Abdülhamit  dindar  bir  hükümdar  mıdır?  Evet  dindardır. Ama  onun  dindarlığı  güya  kendisini  çok  sevenlerin  dindarlığından  çok  farklıdır. (  Az  sonra  yazacaklarım  zaten  hep  bu  minval üzere  olacak ) Şazeli  Tarikatına  bağlıdır.  Samimi  bir  Müslümandır  ama   abdestsiz  adım  atar  mıydı  atmaz mıydı  işte  onu  net  bilmek  için  birilerinin  7/24  kulağının  onun  kıçında  olması  gerekirdi  değil  mi?  Yani  böyle  bir  iddianın  tarihi  açıdan  hiç  bir  değeri  yoktur. 

Kudüs'ü  para  karşılığında  satmamıştır.  Bu  da  doğru. (  Her  ne  kadar  aksini  iddia  edenler  olsa  da ) 

Osmanlı  Devleti  onun zamanında  önemli  ölçüde toprak kaybetmiştir. 

II. Abdülhamit 1876  da  tahta  geçmiştir; Rus  Orduları da  1878  yılında  Doğuda  Erzurum-  Aziziye  Tabyalarına,  Batıda  Ayestafonos'a  kadar  gelmiş  ve  Ayestefanos'ta  Osmanlı  Tarihinin  en  kötü  antlaşmalarından  biri  yapılmıştır. Bu durumda hangi  akla  hizmet  ''Hiç  bir  toprak  kaybı  olmamıştır''  denilebilir?  Yahu  Ruslar  Ayestafanos'ta  bir  zafer  anıtı  bile  dikmişler...Haa  Ayestafanos  neresidir  onu  da  bilmez  Abdülhamit'i  güya  çok  sevenler. Ayestefanos  bugünkü  İstanbul'un  Yeşilköy  semtidir.  Yani  Atatürk  Hava  Alanının  bulunduğu  yer.  (  Mahmut Şevket Paşa, utanç kaynağı olduğunu düşündüğü bu anıtı, dini simgeleri sökülüp, papazlara teslim etti, onun  bir  suikastla  öldürülmesi üzerine  yerine  gelen  Sait  Halim  Paşa,  I.  Dünya  Savaşına  resmen  girmemiz üzerine anıtı dinamitle yıktırdı. 14 Kasım 1914 )

Allah'tan  bu  antlaşmayı  İngiltere  ve  Almanya  kabul  etmemiş  de  daha  sonra  yapılan  Berlin  Antlaşmasıyla Batıda  Sırbistan,  Romanya,  Karadağ,  Hatta  Bulgaristan'ı,  doğuda Kars,  Ardahan,  Batum'u  vererek  kurtarmışız  paçayı.  Berlin  Antlaşması  böyleyse  varın  Ayestafanos  Antlaşmasını  siz düşünün. 

II.  Abdülhamit  akıllı  mıdır  peki?  

Akıllı olmasına  akıllıdır  ama  şimdi  bu  Abdülhamitçilere  ''  Denge  Politikası  nedir?''  diye  sorsan  saf  saf  suratına  bakarlar  insanın.  Neyse,  ben  de  anlatmayacağım.  Merak  eden  bulur  okur  bir  yerlerden. 

Gelelim  neden  ''Günümüz  Abdülhamitçileri  II.  Abdülhamit  eğer  yaşasaydı  onun  bizzat  en  büyük  düşmanı olurlardı''  diye  bir  iddiada  bulunduğuma.

1- Günümüzde  II.Abdülhamit'i  zerre  kadar  anlamadıkları  halde  ''Abdülhamit  Sevdalıları (!)  ''  olanlar mesela  Osmanlı  tarihinde  çarşafı  ilk  kez  yasaklayan  Padişah  olduğu  için...

2- Osmanlı  Devletinde  ilk  kez  bir  bira  fabrikası  İstanbul'da Feriköy yakınlarında  Bomonti  Kardeşler  tarafından onun  izniyle  açıldığı  için... (O  fabrika  1890 yılında açılmıştır. 1894 yılında iller temelinde sadece İstanbul, İzmir, Selanik ve Ankara’da birahane vardır.İstanbul’da 33, İzmir’de 5, Selanik’te 4, Ankara’da 3 tane birahane bulunmaktadır. Mezkur  bira  fabrikasının  olduğu  yer  hâla  '' Bomonti ''  olarak  anılır. )

3- Osmanlı  topraklarında  ilk  kez  resmi  genelev  II.  Abdülhamit  zamanında  açıldığı  için...

4- Kendileri  daha  üç  yaşındaki  kız çocuklarına  bile  türban  takıp  ana  okullarına (  Ki  onlar  ''sıbyan  mektebi''  der. ) gönderirken II.  Abdülhamit  zamanında  açılan  kız okullarında    kız  öğrencilerin  genelde başı  açık  olduğu  için... (  Fotoğraflara  bakabilirsiniz )

5- Kendileri  gerek  gerçek  alemde,  gerek  sanal  alemde  ''  Yılbaşı ve  Noel   kutlamak  haramdır.  Müslüman  yılbaşı ve  Noel kutlamaz''  diye  yırtınırken II.  Abdülhamit 1886  yı  1887  ye  bağlayan  yılbaşı  gecesini  Beyoğlu'nda,  ailesi ile  birlikte  Hrıstiyan  modacı  Flora  Cardier  ile  birlikte  kutladığı,  Hrıstiyan  tebaa  rahat  rahat  Noel  kutlasın  diye  hazineden  tahsisat  ayırdığı  için...

6- Kendileri  ''  Müzik  haramdır ''  diye  yırtınırken  II. Abdülhamit  çocukluğunda Paul Dussap’tan ve Miralay Lombardi Beyden temel müzik bilgisi dersleri yanında Guatelli Paşadan piyano ve keman dersleri aldığı,  padişahlığı  döneminde  de  Paul  Dussap'ı  Saray  Müzisyeni  olarak  saraya  aldığı  için...

7-  Kendileri   resim  sanatının  da  haram  olduğunu,  hele  de  insan  resmi  yapmanın  çok  haram  olduğunu  söylerken  II. Abdülhamit,   İtalyan Ressam Fausto Zonaro’ya hem  kendisinin  hem  de  çocuklarının  resmini  yaptırdığı  için...  

Onu  ''  Din  düşmanı ''  ilan  eder,  kafirlikle  suçlar,  böyle  bir  kafirin  yönetimi  altında yaşanılmayacağına  fetva  verir  ve  tahtından  indirmek  için  ellerinden  geleni  yaparlar,  hatta  katli  için  fetva  bile verirlerdi.

Devam  edelim:

8- Kendilerinin  okuduğu  en  son  kitap ''  Cin Ali'nin  Kara Gözlü  Kuzusu''  iken  Yıldız  Sarayında  3000  Kitaplık  bir kütüphane  kurdurmuş olan  II. Abdülhamit'i  sevmeleri  mümkün müdür? 

9- Kendileri ''  hayırlı  iş ''  denince  sadece  cami  ve mescit  yaptırmayı  düşünen  insanların Sanayi-i Nefise Mektebini, ( Güzel sanatlar Akademisi ) Hukuk Mektebini, Ziraat ve Baytar mektebini, Darü’l Muallimini, (Erkek Öğretmen Okulu ) Darü’l Muallimatı ( Kız Öğretmen Okulu ) ,Hendese-i Mülkiye mektebini ( Mühendislik okulu ) Gülhane Tıp Mektebini ve daha nice okulu açtırmış olan II. Abdülhamit’i sevmeleri  mümkün  olabilir  mi? (  yanlış  anlaşılmasın. II.Abdülhamit  döneminde  yaptırılan  cami  sayısı  okul  sayısının  kat  kat  üstündedir  ama  yine  bu  ülkede Osmanlı  döneminde  en  fazla  okul da  onun  zamanında açılmıştır. )

10- Ve  herşeyden  önemlisi  II.  Abdülhamit  gibi  affedici  olabilirler  mi?  O  kendisine  ''  Gölgesinden  bile  korkan  ödlek ''  Diyen  Mehmet  Akif'i  de kendisine  suikast  düzenleyen  Ermeni  teröristi  ''Ey  Şanlı  avcı ''  diye  öven  Tevfik  Fikret'i  de  bir  tek  gün  olsun  hapse  attırmamıştır. 

Velhasılıkelam  aslında  bahsini  ettiğim  insanların  II. Abdülhamit'i  sevmeleri için  ortada  hiç  bir sebep yoktur.  Çünkü  II.  Abdülhamit  onların  kafasında  bir  insan  asla  değildir.

O  halde  bu  kadar  sevgi  niye?

Dedim  ya  okuduğu  en  son  kitap  ''Cin  Ali'nin  Karagözlü  Kuzusu '' olup  tarihi, dizilerden  izleyen başka  da  bir  şeye  bakmayıp  herhangi  bir  araştırmaya  yönelme  ihtiyacı  duymayan  insan  bakarsınız  bugün  Abdülhamitçi  olur  yarın  Leninci, bir  başka zaman Mustafa  Kemalci...  Onlar  için  maksat  bir  ''  Cİ ''  olabilmektir.

RESİMLER:

1-  II. ABDÜLHAMİT
2- AYESTEFANOS  ANITI
3- AYESTEFANOS ANITININ  YIKILIŞI
4- BOMONTİ  BİRA  FABRİKASI
5- BOMONTİ  BİRA  FABRİKASININ REKLAMI
6- BİRA  FABRİKASI  AÇILDIKTAN  SONRA  BİR  BİRAHANE
7-II. ABDÜLHAMİT'İN  PAŞALIK  PAYESİ  VERDİĞİ İTALYAN  RESSAM  FAUSTO ZORANO
8- II.  ABDÜLHAMİT  DÖNEMİ  OKULLARINDAN  HADİKAT'ÜL  MAARİF  MEKTEBİNİN  TALEBELERİ
9- II.  ABDÜLHAMİT  DÖNEMİ  OKULLARINDAN  ÜSKÜDAR  KIZ  SANAYİ  MEKTEBİ  TALEBELERİ.

( Iı. Abdülhamit, Zamanımızda Yaşamış Olsaydı En Büyük Düşmanları Abdülhamit başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.