Şimdilerde bir çok üniversitenin bölümleri arasında, kimi zaman Gazetecilik ve Halkla İlişkiler diye de geçiyor, bazı yerde Halkla İlişkiler ve Tanıtım, diye de adlandırılıyor... Ortada bir halk var deme ki o zaman o halkla da insan gibi ilişkilerinizin olması lazım. Çelişkileriniz olacağına iyi ilişkileriniz olsun, en güzeli de budur aslında...

En başta halk ile ilişki içine girecek insan tiplerinin, cana yakın, konuşkan, sevecen, samimi insanlar olması beklenir... Halk dediğiniz zaman, bu tanımın içine yediden yetmişe herkes girer. Çoluk, çocuk, kadın, dedeler, nineler, askerler, işçiler... Bunların hepsi halk kavramının içinde yer alır...

Çalıştığı kurumda önemli bir sorumluluk üstlenecektir halkla ilişkiler uzmanı arkadaş. Bir şirket düşünün ki ürettiklerini tüm ülke de pazarlıyor, ihracat yapıyor. Tüketen halkın bu ürünlerden memnun olup olmadığı, müşterilerin varsa şikayetleri, beğenileri, bunların tespitini yapıp rapor etmek durumundadır halkla ilişkiler diplomasına sahip arkadaşlar...

Dünyanın çok uluslu dev şirketleri, bu konuya büyük önem verirler. Orada ki halkla ilişkiler uzmanı olan arkadaşların şirketin kârlılığını arttırmak için sürekli birileri ile iletişimde oldukları ve fikir geliştirdikleri, bununda direkt olarak şirketin verimliliğine, karlılığına yansıdığını bilmek için müneccim olmaya gerek yok...

''Empati kurabilen, yazılı ve sözlü yeteneği güçlü, iknanın psikolojisini bilen, toplumu ve toplumun içindeki küçük parçaları iyi yorumlayabilen kimseler Halkla İlişkiler disiplininde başarılı olabilir.'' Onların başarısı, şirketin satışlarına ve cirosuna da yansıyacaktır haliyle...

Beden dilini çok iyi kullanan, özgüvenli, en az bir dili çok iyi derecede bilen, tercihen iki, üç de olabilir tabi ki erkek ve bayanların, bu meslekte başarılı olmaması için hiç bir neden yok. Jean J. Rousseau ''Halka halkın diliyle seslenmeyenler istediklerini anlatamazlar.'' der. İnsana değer vermeyen, insanı sevmeyen bir şahsın halkla ilişkilerde başarı şansı da haliyle pamuk ipliğine bağlıdır...

( Halkla Neleri İlişkilendireceksiniz Bakalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.