''EDİRNE'de Alo 112 Acil Çağrı merkezine asılsız ihbarlarda bulundukları gerekçesiyle 7 kişiye 344'er lira idari para cezası kesilirken, hakaret ve tehditte bulunan ise savcılığa şikayet ediliyor.'' Bir de yasa maddesi ekleyelim. '' Geçen Temmuz ayında, 703 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile 112 Acil Çağrı Merkezi'ni asılsız ihbarla meşgul edenlere valilik onayıyla Kabahatler Kanunu 4/A maddesi gereğince 344 lira para cezası kesiliyor.'' BASINDAN Telefon Manyakları bundan sonra dikkat edin her türlü manyaklığınız tespit edilecektir mutlaka, bizden söylemesi...

Saçma sapan şeyler için İtfaiyeyi, Hızır Acili, Polisi, Jandarmayı ya da benzeri bir kuruluşu lüzumsuz yere arayanlara bundan sonra 250-344 Türk Lirası para cezası kesilecek, haberleri olsun işgüzar arkadaşların, sonra yok şuydu yok buydu demesinler...

Bu yukarıda saydığımız kurumlar toplumun her zaman ihtiyacı hem de acil ihtiyacı olan devlet kurumları. Gereksiz yere meşgul edilememeleri toplumun yararına... Adam Jandarmayı arıyor ''Cep telefonumun şifresini unuttum bana yardımcı olur musunuz?'' ya da İtfaiyeyi arıyor şaka olsun diye ''Yüreğimde yangın var nasıl söndüre bilirim?'' O arada cidden bu birimlere ihtiyacı olan biri telefon ederse belki on on beş saniye geç ulaşıyor, hayati bir önem arz ediyor, insan hayatı saniyelerin ucunda...

Özellikle gençler ve çocuklar daha çok bu numaraları arayanlar. Şimdilerde aradınız mı bütün numaralar ortaya çıkıyor kabak gibi, gizli numara bile olsa polis sizi bir şekilde hemen tespit ediyor. 

Hakeza benzeri şekilde İnternet'den de artık kimseleri kolay kolay rahatsız edemezsiniz. Bilişim Suçları Daire Başkanlığı diye bir birimi var Emniyet Genel Müdürlüğünün bünyesinde... Hemencecik enselerler her kimse bilgisayar başındaki vatandaş...

Bütün vatandaşlarımızı bu konuda duyarlı olmaya davet etmemiz lazım. Çok küçük çocuklarınız konunun önemini kavrayamayabilir, anneler babalarda onları bir şekilde uyarmalı, konunun önemine dikkat çekmelidirler. Sonra para cezasını ödeyince, iş işten geçer diyeyim size... Bizim gençliğimizdeki telefon sapıkları daha başkaydı... O zaman cep telefonu yok tabi, birisini ararlar ve hırıltıya benzer sesler çıkarırlardı... Teknoloji bu kadar gelişmemişti kolay da yakalanmazdılar... Şimdilerde kuş uçsa kanat seslerini bile duyuyoruz, dikkatli olmak lazım... 

( Alo Cular Dikkat başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.