Tabi ki böyle değildi baştaki cümle ''İnsanlar konuşa konuşa hayvanlar koklaşa koklaşa.'' idi, ancak bazı insanlar birilerine bir şeyler anlatırken bağıra çağıra hatta böğüre böğüre bir şeyler anlatmaya kalktığı için, kimse de karşısındakini dinleme zahmetine katlanmıyor maalesef...

Saygı görmek isteyen insan, saygı göstermesini de bilmelidir illaki... Bağıra çağıra birilerine bir şeyler anlatmak çok zordur çünkü bir kulağından girer öbür kulağından çıkar söylenenler. Yüce Kitabımız Kur'an da bu konuya ayet ile dikkat çekmiştir ki şöyle 'Yürüyüşünde tabiî ol. Sesini alçalt. Çünkü seslerin en çirkini, şüphesiz eşeklerin sesidir!' LOKMAN SURESİ/19

On katlı yirmi katlı apartmanlarda oturuyoruz. İnsanlar çoğaldı, şehirler büyüdü, kalabalıklaştı haliyle. Toplum içinde akıl almaz olaylar gelebiliyor insanın başına. Unutmayalım ki ''Öfke ile kalkan zarar ile oturur.'' Bir anlık anlaşmazlık sonucu çıkan öfke, geriye dönülmez hatalara sebebiyet verdiği gibi, sosyal ve içtimai hayatımızı da bir anda yerle bir edebilir...

Sabah kalabalık trafikte işe giderken veya akşam iş çıkışı, insanlar sıkıntı ve stresli olmaktadır. Yapılan hataları hoş görmek doğru yol olsa da, yine de insan aşırı derecede sinirlenebilmekte, sonrasında da şiddete eğilim gösterebilmektedir... Her ne kadar mal canın yongası deseler de cana, sevdiklerimize bir zarar gelmedikten sonra, itidalli davranarak tüm hatalar, kazalar tatlıya bağlanabilir diye düşünüyorum...

Zaman zaman televizyonlarda da gözlemliyorsunuzdur, kalabalık tartışma programlarında kimse karşısındaki vatandaşı dinleme zahmetine katlanmıyor. Herkes bir havalarda ''Dediğim dedik çaldığım düdük.'' ata sözüne uygun hareket ediyor. Oysaki Allah cc. bize iki kulak bir ağız vermiştir, iki dinleyip bir konuşalım diye...

Hele de çocuklarınıza bir şeyler anlatmaya çalışırken bağıra çağıra anlatmaya kalkmayın sakın. Yumuşak bir ses tonu ile tane tane anlatın ki yaşları ilerleyip de büyüyünce onlar da aynen sizin gibi davransınlar hem kendi çocuklarına hem de diğer insanlara. Daha çok saygı görür ve kişilikli insanlar olarak anılırlar her zaman... 

( Hayvanlar Koklaşa Koklaşa İnsanlar Bağıra Çağıra başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.