Biri böyle okkalı bir laf ettiği zaman ''Edebiyat Parçalama'' bize denir. Oysa ki edebiyat ve onun güzel bir yavrusu olan şiir dünyaya, insanlara güzellikler katmak için vardır... İçinde edep olan edebiyat her zaman için bir adım öndedir diğer yazılıp çizilenlerden...

Görmüyor muyuz sitelerde edebiyat parçalayanları, edebiyat yapıyoruz ya da şiir yazıyoruz diye her şeyi birbirine karıştıranları... Adı sanı çok büyük gibi görünen, gösterilmeye çalışılan bir sürü sanatçı müsveddesi diyebileceğimiz bayan ya da erkek yıllardır televizyonlarda, sosyal medya da edebiyatın içine etmeye çalışarak edebiyat parçalamıyor mu?

Hanımefendi, o ekrana çıkıp da o anlamını belki bildiğin, belki de bilmediğin kelimeleri cümle içinde kullanarak, bizlere neyi ispat etmeye çalışıyorsun. Bir artın varsa sanatsal olarak zaten bu toplum, seni her ortamda dinlemeye gayret gösterir... Laf olsun torba dolsun diye de sanat icra ediyorsanız, bir zaman sonra unutulacağınıza kendinizde kesin gözüyle bakabilirsiniz...

Bir çok toplumun olduğu gibi, bizim toplumumuzun da en çok konuşan kesimi haliyle siyasetçilerdir. Tabi onların içinde az da olsa kültür ve bilgi yönünden üst düzey olanları olduğu gibi, birilerinin gazı ile meclise girip, görevinin sadece parmak kaldırmak, parmak indirmek olduğunu sananlarda var. Bir çokları seçmenlerine edebiyat parçalamaktan, süslü cümleler ile hitap etmekten de geri durmuyor...

Edebiyat Parçalama üzerine, ''Edebiyat Parçalayan Nutuklar'' adlı bir kitap yazmış, Türey Köse diye bir arkadaşımız. Sonuna geldik yazının, edebiyat parçalamanın basit tanımını da sona bıraktık.''Bir cümleyi söylerken araya üç beş edebi laf sokarak cümleye daha güçlü anlam kazandırmaya çalışanlar için kullanılan terim."müthiş edebiyat parçalıyorsun" vb şekillerde kullanılır, tabi amacı edebiyatı parçalayan ile alay etmektir.''

Eğer gerçekten edebiyatı, şiiri, mizahı, denemeyi, öyküyü, okumayı ve yazmayı seviyorsanız edebiyat parçalamayın, edebiyata hizmet edin, katkı yapın, kah okuyarak kah yazarak., kah gidip kitap satın alarak... Edebiyat Parçalayanları kimse hatırlamayacak, edebiyat adına kaliteli eserler ortaya koyanlar ise unutulmayarak gönüllerde ve akılarda yer edecektir... 

( Edebiyat Parçalanmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.