Her yılbaşı aynı olay yaşanıyor. Tabi 23 Nisan gibi, 29 Ekim gibi özel çekilişlerde de aynı durumun benzeri, ona yakını yaşanıyordur illaki... İnsanlar bir kişiye çıkacak Yılbaşı Büyük İkramiyesi için o meşhur adı geçen piyango bayisinin önünde kuyruk oluyorlarmış. İnsanın adı çıkacağına canı çıksın, derler ya, o meşhur bayinin de adı çıkmış bir kere...

Bir çekilişte satılan biletlerin yüzde yirmibeşini o meşhur ablanın bayisi satıyormuş. Yani aslında gerçek piyango Ablanın, yakınlarının, oğullarının, kızlarının cebine giriyor. Benim saf halkım bir kişiye çıkacak bir ikramiye için saatlerce kar, kış, kıyamet demeden sıraya giriyor. Ablaya Allah rahmet eylesin terki dünya edeli epey olmuş, evlatlar umut tacirliğine devam...

Yan taraftan bilet satmaya gelen seyyar bayilere kimse itibar etmiyor. Yok, yok illaki abladan alınacak. Abla babamızın oğlu mu, pardon yanlış söyledim, babamızın kızı mı? Değil tabi ki % 99.9'unun abla ile bir akrabalığı yok. Hatta yüzde yüz bile olabilir...

O uzun kuyruklarda kim bilir ne hayaller kuruluyor, ne gelecek planları yapılıyor... Şöyle akrabalarımı ihya ederim, böyle arkadaşlarımı görür gözetirim. Külliyen palavra. Şimdiye kadar çok büyük ikramiye çıkmış kaç kişinin adını duydunuz ya da biliyorsunuz? İsmi bilinen çok da fazla insan yok. Herkes tanıdığı bir insanın veya banka müdürünün vasıtası ile alıyor parayı da ondan...

Bazı duyumlarımıza göre piyasada çok sahte bayi ve sahte bilet dolanıyormuş. Dikkat edin, birinden, özellikle de seyyar bayilerden bilet alırken. Bana kalsa hiç almasanız daha iyi de alıyorsanız da dikkat edin. Sonra da üzülürsünüz... Düşünsenize sahte biletinize yüklü miktarda bir ikramiye isabet etmiş, bir gidiyorsunuz ki bilet sahte, kalp krizi bile geçirir adam, başından aşağı kaynar sular dökülür... Yine de unutmayın ya çıkarsa diyenlere de fazla aldırış etmeyin, ya çıkmazsa, gidin tam bilete vereceğiniz parayla çocuklarınız meyve sebze, çikolata alın hem ağzınızın tadı hem de yuvanızın tadı bozulmasın. 

( Vah Benim Saflarım Vah başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.