Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 20.12.2018
Okunma Sayısı : 1375
Yorum Sayısı : 8
MİLLİ  PİYANGOYA  GELİNCEYE  KADAR  NE  GÜNAHLAR  VAR.---2.  BÖLÜM - 


Bu  ikinci  bölüme  basit  bir  soruyla  başlayacağım: 

Siz  bugüne  kadar  Milli  Piyango  bileti  aldıktan  sonra  ''  Aaaa  vallahi  haram,  günah  olduğunu  hiç  bilmiyordum.  daha  önce  hiç duymamıştım.  Sen   face booka  yazdın  da  öğrendim ''  diyerek aldığı  Milli  piyango  biletini  yırtan  ya  da  en  azından  aldığı  gişeye  iade eden  birine  rastladınız  mı? 

Uzun  oldu  soru.  Daha  basitleştireyim:

Ülkemizde  herhangi  bir  vatandaşın (  Müslüman  olsun  olmasın )  Milli  Piyango  oynamanın  haram  olduğunu  daha  önce  hiç  duymamış  olması  ihtimali  sizce  yüzde kaçtır?

Bir  başka  soru:  Şimdiye  kadar  sosyal  medyada ''  Milli  Piyango   almak  haramdır ''  yazdıktan  sonra  kaç  kişi  '' Allah  razı  olsun,  sayende  öğrendim ''  diye  geri dönüş  yaptı  size?

Kaç  kişi  sırf  siz  yazdınız  ve  uyardınız  diye  Milli  Piyango  almaktan  vazgeçti?

Soruların  cevabının  koskoca  bir  hiç  olduğunu  biliyorsunuz  değil mi?

***************

İstanbul'u  bilenler  bilir meşhuuur  bir  piyangocu  abla  vardı  bir  zamanlar.  Yıllar  yıllar  önce  Milli  Piyangonun  büyük  ikramiyesi  o  ablanın  sattığı  bilete  vurdu.  Sanırım  ondan  sonra  da  bir  iki  defa en  büyük  ikramiye olmasa  da  yüksek  meblağlı  ikramiyeler  o  ablanın  gişesinden  satılan  biletlere  vurunca millet  o  gün  bugündür  ''  Sen  bizim  Veli-i  Nimetimizsin ''  diyerekten  o  ablanın  bilet  sattığı  Eminönü  gişesinin  önünde  kuyruk  olma  diye  bir  gelenek  başlattı. Abla  rahmetli  oldu,  onun  gişesi artık  evlatları  tarafından  işletiliyor  ama  değişen  bir  şey  yok.

İşte  bu  gişe  Osmanlı  Devletini  yok  olmaktan  kurtaran  Hatice  Turhan  Sultan  adına  yaptırılmış  olan  İstanbul -  Yeni Camiye  oldukça  yakındır. Hani  şu  Eminönü'nde  vapurdan  iner  inmez  karşınızda  dikilen  o  muazzam  cami

İşte  o  camide  de  diğer  camilerimizde  olduğu  gibi  her  Yılbaşı  öncesinde,  bilhassa  Cuma  vaazlarında,  hatta  hutbede  Milli  Piyangonun  haram  olduğu anlatılır. 

Cami  hoparlöründen  yansıyan  ses  o  ablanın  gişesinden  çok  rahatlıkla  duyulmaktadır.

Peki  ne  olur?

Dinlisi-dinsizi,  donlusu - donsuzu  hiiç  aldırış  etmeden  ablanın  gişesi  önünde  yüzlerce  metreyi  bulan  kuyruk  oluşturur.  Hiç  bir  Allah'ın  kulu  '' yahu  bari  şu  vaaz  bitsin  de  sıraya  öyle  gireyim ''  demez. Dahası  camide  hocanın  vaazını  dinler  vatandaş.  Hocanın  arkasında  Cuma  namazını  da  kılar,  sonra  bir  bakmışsın  ablanın  Milli  Piyango  gişesi  önünde  saf  tutmuş  namazı  müteakip. Biraz  önce  dinlediği  vaaz  ne  oldu  peki?  Camide  kaldı. 

Yani vatandaş  koskoca  Yeni  Caminin imamından  canlı  canlı  hem de  Milli  Piyangonun  haram  olduğu  ile  ilgili  vaaz  dinlediği  halde  aldırış  etmiyor  da  sosyal  medyada  gördüğü  sanal  bir  mesajdan  etkilenip  mi  vazgeçecek?  Çok  fazla  iyimser  bir  beklenti  değil  mi  bu?

Ha  '' Biz  tebliğ  vazifemizi  yapalım  da  gerisi  Allah'a  kalmış ''  diyen  arkadaşlar  da oluyor  böyle  konuşunca... İyi  de  benim  bildiğim  tebliğ  görevi  bilmeyene yapılır.  Bilene  neyi  tebliğ  ediyorsun  ki? 

Öte  taraftan  Milli  Piyangoya  gelinceye  kadar  daha  ne  günahlar  var. Hem de  öyle  Milli  Piyango  gibi  her  ayın  dokuzunda,  on  dokuzunda,  yirmi dokuzunda, resmi  bayramlarda  ve  yılbaşı  gecesi  işlenen  değil, senenin  üç  yüz  altmış  beş  günü  işlenen  türünden.  Ama  ne  yazık  ki  İslamın  şartını  beş ile  sınırladığımız  için  unutuyoruz  pek  çok  günahı,  haramı...

Hakikaten,  İslamın  şartı  beştir  diyoruz  ya  aslında  o  beş  bile  değil. Zekat  zengine  farz. Demek  oluyor  ki  fakir için  şart  dörde  iniyor.  Hac  da  zengin  için  farz.  Şart  indi  mi  üçe.  Oruç  sağlıklı olana  farz...Yani  hasta  ve  fakirseniz  İslamın  şartı  ikiye  kadar  inebiliyor. Az  bir  gayretle  namaza  da  bir  şeyler  bulduk  mu  ooooh  kebap. Kala  kala  kalıyor  sadece  kelime-i  şahadet  ki  o  da  kısacık  bir  cümle  zaten...

İşte  böyle  olduğu için  vatandaş beş  dakika  önce  Milli  Piyangonun  haram olduğu  ile  ilgili  vaazı  dinler;  beş  dakika  sonra Milli  Piyango  gişesi  önünde  kuyruğa  girer.

Milli  Piyango  Haram  mıdır?  Evet  haramdır.  Ama  faydaları da  olan bir  haramdır. 

Peki  çok  basit  gibi  görünen  bir  başka  haramdan  bahsedeyim:  Abdest  alırken  fazla  su  kullanmak haram  mıdır?  Evet haramdır.  Kime  ne  faydası  var?  Hiç  kimseye.'' Fazla su  harcama''  diye paylaşım  yapıyor  muyuz  peki?  Hayır.

İsraf  haram  mıdır?  Haramdır. Her  gün  çöpe  milyonlarca  ekmek  atıyor  muyuz?  Atıyoruz.  ''İsraf  haramdır.''  Diye  bir  paylaşım  yapıyor  muyuz? (  Hakkını  yememek  lazım.  İşte bunu  ara sıra yapıyoruz ama  yine  de  Yılbaşı  piyangosu  kadar   değil ) 

Gıybet  etmek,  böylece  ölü  kardeşinin  etini  yemek  haram mıdır?  Evet  haramdır.  Kime  ne  faydası  var?  Hiç  kimseye?  ''Gıybet etmek  Haramdır'' diye  düzenlenmiş  bir  kampanyaya  hiç  şahit  olduk  mu?  Hayır. Oysa  her gün  yaptığımız  şey.

Kul  hakkı  yemek  haram  mıdır?  Hem  de  nasıl  haramdır.  Allah  ''  bana  kul  hakkıyla  gelmeyin ''  diyor.  O  halde  değil böyle  Yıl başlarında  her  gün  ''  Kul  hakkı  Yemek  haramdır ''  Diye  paylaşımlar  yapmamız  gerekmez  mi?  Elhak  gerekir. Yapıyor muyuz?  Hayır. 

Tefecilik  haram  mıdır?  Hem  de  nasıl  haramdır.  Allah  kimseleri  o  kan  emicilerin  eline  düşürmesin. İnsanı  bir  anda çökertiyorlar.  Hayatı  kayıyor. Bu da  her  gün  sosyal medyada  '' Tefecilik  haramdır''  diye  kampanyalar  düzenlememiz  gerektiren  bir  durum.  Düzenliyor  muyuz?  Hayır. 

Siz  hiç  Milli  Piyango  bileti  aldığı  için iflas  eden birine  rastladınız  mı?  Ben  rastlamadım.  Yahu  zaten  mesela  asgari  ücretli  bir  vatandaş  en  fazla  taş  çatladı  100 Tl  lik  piyango  bileti  alır ki  bu  da  onu  iflas  ettirmez. ( Aklı  varsa  hiç  almaz.  Milyonda  bir  şansa  bel  bağlamaz  ayrı  mesele ) 

Peki  bankadan  aldığı  faizli  krediyi  ödeyemediği  için  icralık  olan  ve  sonuçta  intihar  eden  birilerini  duydunuz  mu?  Çok  duydunuz  değil  mi?  O  halde  niçin  ''  Faiz  Haramdır''  kampanyaları  düzenlemiyoruz?  Ya  da  en  azından ''Faizler  düşürülsün ''  kampanyası  yapamaz  mıyız? 

Milli  Piyango  faydaları  olan  bir  haramdır  demiştim  değil  mi?

O  halde  o  faydaları  da  anlatıp  noktayı  koyalım.

2017  yılı  itibariyle

Milli  Piyango bakın  devlete  ne  kadar  gelir sağlamış: (  Bu  gelirlerin  hepsi  hazineye  giden  gelirler )

466.497.662,59TL ( Dört  yüz  altmış  altı  milyon  dört yüz  doksan  yedi bin altı yüz  altmış  iki  lira 59  kuruş )   katma değer vergisi (  Eski  hesap  yuvarlak  470  Trilyon  Lira ) 

261.198.367,64( İki yüz  altmış bir  milyon yüz  doksan  sekiz bin üç yüz altmış yedi  lira 64  kuruş )  şans  oyunları  vergisi

12.593.987,40 AYGET ( Araştırma, Yenileme Geliştirme ve Eğitim Teşviki)  ( on iki  milyon beş  yüz doksan üç bin dokuz  yüz  seksen yedi  lira 40 kuruş )

TOPLAM : 740.290.017,63   TL...

Ayrıca  Kamuya  aktarılan  miktar  da  653.901.869,37 Tl ( Altı  yüz  elli  üç milyon dokuz  yüz  bir bin sekiz  yüz  altmış dokuz  lira 37  Kuruş ) 

Kamuya  aktarılan para  ne demek  peki?  

Yani   Savunma Sanayii Destekleme Fonu ( Hani  O  Gökbey  Helikopteri  var  ya,  tamamen  milli  helikopter...İşte  o  helikopter  ve  daha  nicelerinin  yapılması için   savunma  sanayiine  gidiyor  para ) 
Tanıtma Fonu
Olimpiyat Oyunları Hazırlık ve Düzenleme Kurulu 
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna  aktarılan para  demektir. (  Bir  huzur  evine  ya  da  Çocuk  Esirgeme  kurumuna  gidip  bir  tek  çocuğa  ya  da yaşlıya  tek  bir  hediye  götürdünüz  mü?  Yılbaşı  Haramdır''  diyen  kardeşlerimiz? Sizin  helal paralarınız  o  kurumlara  gitmediği müddetçe piyangonun  haram  paralarına  laf  etmeyin. ) 

Şimdi  ''Sami  Hoca  Milli  Piyango  İdaresi  sana  kaç  para  verdi  bu  yazıyı  yazman  için?''  diye  düşünenler  de  olabilir.

Üç  kişinin  bile  yorum  yazmadığı,    en  fazla  yüz  kişinin  okuduğu  bir  yazı  yazı  için  Milli  Piyango  idaresi  öyle  bir  salaklık  yapmaz.  Merak  etmeyin.   Hele  hele  de  benim  gibi  Milli  Piyango  almak=  Salaklık  diyen  birine  para  mara  vermez  o  idare.

Evet,  sonuç  olarak: 

Milli  Piyango  Haramdır.  Ancak  ondan  çok daha  önce  mücadele  etmemiz  gereken  haramlar  var. Milli  Piyango  bunca  haram  içinde  bence  en  masumudur.

İnsanımız  keşke  Milli  Piyangoya  verdiği  parayı  hiç  bir  karşılık  beklemeden  direkt  hayır için  harcasa.  Lakin  insanlardan  bunu  beklemek   Kuzey  Kutbunda  Beylikdüzü  Metrobüsünü  beklemek  gibi  bir  şey  olur.

( Milli Piyangoya Gelinceye Kadar Ne Günahlar Var.---2. Bölüm - başlıklı yazı Sami Biber tarafından 20.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.