Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 18.12.2018
Okunma Sayısı : 14823
Yorum Sayısı : 5

SERBEST İLİŞKİ NEDİR? BAŞKA  İLİŞKİ  ÇEŞİTLERİ  DE  VAR  MIDIR?

Bir  arkadaşım  merak  etmiş  ve  aynen  şu  şekilde  sormuştu  face  bookta: 

"SERBEST İLİŞKİSİ VAR" 

Son günlerde bir çok sayfada bu yazıyı görür oldum ve her gördüğümde de düşünüyorum.

"SERBEST İLİŞKİSİ VAR " ne demektir yahu?Ne yani şimdi serbest ilişkisi var demek kimse kimseden hesap soramaz yada kıskanıp merak edemez demek mi oluyor ne oluyor bilen birisi varsa bizlere açıklayabilir mi acaba.

İşin  doğrusu  ben  de  bilmiyordum  sorunun  cevabını. Başladım  araştırmaya. Lakin  araştırdıkça  gördüm  ki  bu  konuda iki  kelam  edenler  genelde  işkembeden  sallamışlar ya  da işi  gırgıra  dökmüşler. Öte  taraftan  Serbest  ya  da  açık  ilişkiyi  (  Orijinal  adıyla '' open  relationship'' ) anlayabilmek  için  başka  kavramları  da  bilmek  gerekiyormuş.  Çünkü  yine  araştırırken  gördüm  ki  Open  Relationship   mesela  Fuck buddylik'ten  çok  farklı  bir  kavrammış. Fuck buddylik  ise  Love buddylikten  farklıymış.

Love  buddylik Sense  Buddylikten,

Sense  Buddylik, Cuddle  budylekten,

Cudle  Buddylik , Friends with Benefits'den,

Friends with  benefits, One  nıght  stand'dan,

One  Night  Stand  da  Sextingden  farklıymış.

''  Ohaaaa,  amma  da  çok  çeşidi  varmış  bu ilişki  olayının''  dediğinizi  duyar  gibiyim.  Öyleymiş.

Öncelikle  hemen  belirteyim: Bu  ilişki  türlerinin  hepsinde  temel  kural: ''Sadakat  yok...''

Yani  partnerinize  bağlanmayacaksınız,  ''  ya  benimsin  ya  toprağın ''  olayı  asla  olmayacak,  ''  Kiminleydin  bakalım  sen?''  diye  bir  soru  söz  konusu  olmayacak.  ''  Bu  saatlere  kadar  nerelerde sürttün?''  diye  bir  soru  gündeme  gelmeyecek. ''  Sen  başkalarıyla  mı  yatıyorsun?''  Diye  sormaca  yok.    Dediğim  gibi, sadakat,  hesap  sorma,  bağlanma,  ille  gel  evlenelim  diye  tutturma  olayı  yok.  Zaten  evlilik  diye  bir  kavram  yok bu  olayların  hiç birinde.  Ya  da evli  olsanız  da  tamamen  serbestsiniz,  eşiniz  size,  siz eşinize  karışmıyorsunuz.

Fuck  Buddylik  sadece  ve  sadece  sex  yapmak  için  bir  arada  olma  olayı.  Kadın  ya  da  erkek  sadece  seks  yapmak  için bir  arada  oluyorlar.  Harç  bittiği  anda yapı  paydos.  Evli  evine,  köylü  köyüne...Duygusal  bir  bağ  olmadığı  gibi  kadın  ya  da  erkek  başka  kadın  ya  da  erkeklerle  de  birlikte  olabiliyor. 

Love  Buddylikte  olay  biraz  daha  farklı  çünkü  bu  ilişkide    çift  karşılıklı  olarak  birlikte  geçirilen  zamandan  hoşlanıyorlar. Birlikte yemek, birlikte  sinemaya  gitmek,  birlikte  aynı  yatağı  paylaşmak  vs.  Ancak  bunu  bir  başkasıyla  yapmak  da  var  işin  içinde.  Yani  kadının  ya  da  erkeğin  tek  kişiye  bağlı  olması  söz  konusu  değil.  

Sense  Buddylikte  ise  birlikte  gezmek-tozmak,  saklamabaç,  kör ebe  oynamak,  Galata Köprüsünde  balık  ekmek  yemek,  Üsküdar  vapurundan  martılara  simit  atmak  var  ama  seks  yok.  Kardeş  kardeş  takılıyorsunuz.  Tabii  ki  ''Sadakat  yok ''  kuralını  unutmadan.  Bugün  birisiyle,  yarın  başka  birisiyle  de  tüm  bunları  yapmak  serbest.

Cuddle  Buddy olayına  gelince: Valla  ben de  fazla  anlamadım  ama  bu  tür  ilişkide  sadece  sarılmak  varmış.  Neye  sarılmak?  Niçin  sarılmak?  Bu  sarılmanın  amacı  ne?  İşte  bunu  anlayamadım  ama  öyleymiş  işte.  Sanırım  insan  sevindiği  ya  da  üzüldüğü  zaman  yanında  sarılacak  birilerini  arar  ya  o  türden  bir  şey...

Friends with Benefits: Artık  bizim  ülkemizde  de  olan  bir  olay.  Hani  şu  kızlı-  erkekli  olayı  var  ya, biraz  onun  gibi  bir  şey.  Bazı  çıkarlar  yanında  hoşça  vakit  geçirebileceğiniz  bir  partnerle hayatınızın  veya  gününüzün  belirli  saatlerini  paylaşmak  gibi. Mesela  siz  erkek  olarak  diyelim  ki  su  damlatan  musluğu  tamir  ediyorsunuz,  kız  arkadaşınız  da  size  pasta yapıyor.  Sonra  birlikte  yastık  kavgası  yapıyorsunuz.  Elleşmek yok,  seks  yok.  Medeni  medeni  yaşayıp  gidiyorsunuz. Duygusallık  yok,  seks  yok. ''Neredeydin,  kimlerleydin?  O  kıyafeti  giyme ''  olayı  yok. Ev  kirasını  ortak  ödüyorsunuz. 

One  night  Stand:  Malum,  tek  gecelik  aşk.  Daha  doğrusu  seks... Bir  kez cinsel  ilişki  yaşandıktan  sonra  ne  kadın  erkeği  ne  de  erkek  kadını  görüyor.

Sexting : Efendim  eski  0900 lü  hatların  işlevi  şimdi  internete  taşındı  ya  olay  bu işte.  Yani  internet  üzerinden  sanal  seks ilişkisi..

Peki  open  relationship ne?  Yani  serbest  ya  da  açık  ilişki?

Açık ilişki; partnerlerin birbirlerini herhangi bir konuda kısıtlamadığı, aynı anda başkalarıyla da ilişki yaşayabildikleri, ancak sadece seks amaçlı değil duygusal ve sosyal olarak da paylaşım içinde oldukları ilişki şeklidir. 

Bu  ilişkide de  tabii  ki  sadakat  diye  bir  şeyin  olmadığını  söylememe gerek  yok.

Bu  ilişkiyi  yaşayanların ''  Aşkım !  Bu  dünyada  tek  sevdiğim  sensin ''  Diye  yalan  söylemelerine gerek kalmıyor. Çünkü  erkek  de  kadın  da  başkalarını  sevebiliyor,  başkalarıyla  cinsel  ilişkiye  girebiliyor ve  bunu  birbirlerine  oldukça  medeni (!)  bir  şekilde  söylüyorlar.  Öyle  olunca  da  hesap  sorma  olayı,  kıskançlık  krizleri, sorumluluk  duygusu gibi  bir  duygu  taşımanıza  gerek  kalmıyor.  Partneriniz  mesela  acından  ölse  bile  onu  doyurmak  gibi  bir  mecburiyetiniz  yok;  onun da  size  ''  Bana  bakmak  mecburiyetindesiniz''  diye  bir  laf  etme  hakkı  yok. 

Serbest  ilişkide  partnerinizle  sürekli  birlikte  olmak  zorunda  değilsiniz.  Onun  da  sizin  de  canınız  istediği  zaman  buluşuyorsunuz.

İlişki  devam  etsin  diye  yırtınmanıza,  kendinizden  taviz  vermenize  ''  Aşkım !  Seni  mutlu  etmek  için ne  yapmam  gerekiyor?''  demenize  gerek  kalmadığı gibi  partneriniz  de  size ''  Senin  için  saçımı  süpürge  yaptım  len  herif ''Diyemiyor. Bu  ilişki  türünde  olay  kısaca  ''  Nerede tırak  orada  bırak ''  

Serbest  ilişkiniz  sürerken  bir  başka  ilişkinin  kapıları  aralandığı  anda  mevcut  ilişkinize  son  verebiliyor  ya  da  her  iki  ilişkiyi  birden  sürdürebiliyorsunuz.  

Bu  ilişkide  tabii  ki  aldatma  ve aldatılma  diye  bir  kavram  da  yok.  

Ne  kadın  erkeğe ne  de  erkek  kadına ''  Ne  olacak  bu  ilişkinin  sonu?  ''  diye  bir  şey  soruyor.

Evet,  kısaca  ilişki  türleri  ve  çok  merak  edilen  ''Serbest  İlişki ( Veya  ''Açık  İlişki ''  )  Hakkında  toparlayabildiğim  bilgiler  bunlar. 

Herkes  istediği  ilişkiyi  yaşamakta  serbest  elbette  yalnız  bana  soracak  olursanız  ben  ''Allah'ın  izniyle,  peygamberin  kavliyle ''  Diye  başlayan  ve  ''Hastalıkta,  sağlıkta,  ölüm  ayırıncaya  kadar ''  süren  mutlu  bir  evlilik  ilişkisini  Türk  töre  ve  inançlarına  asla  uymayan  yukarıdaki  ilişkilerin  hepsine  tercih  ederim.

Ancak  hemen  belirteyim  ki  Avrupa  ve  Amerika'da  oldukça  yaygın  olan  bu  ilişki  türü  hızlı  bir  şekilde ülkemizde  de  yayılıyor.  

O  değil de  şimdi  bir  merak  daha  sardı  beni:  Acaba  face  bookta  ilişki  durumlarına  '' Serbest  İlişkisi  var''  Yazan   altmış  yaş  üstü  baylar  ve  bayanlar  serbest  ilişkinin  ne  olduğunu  bilerek  mi  yazıyorlar bunu?  Yani  ne  bileyim kadın  için de erkek  için  de altmışından,  yetmişinden sonra  yaşanabilecek  bir  ilişkiye  pek  benzemiyor  da  ondan  sordum. 

Son  olarak:  Bir  şeyler  yazdım  ama  ben  de  söyleyenlerin,  yazanların  yalancısıyım.  O  bakımdan  her  ne  kadar  sürç-i  lisan  eylemişsem  affola...

( Serbest İlişki Nedir? Başka İlişki Çeşitleri De Var Mıdır? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 18.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.