“Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.” Maide, 90


Diyanet, ‘Piyango bileti almak kumardır ve haramdır. Buna göre şans faktörüne dayalı olan piyango, toto, loto, iddia, müşterek bahis, ganyan gibi tertip ve oyunlar da kumardır ve haramdır.’ diye fetva verdi.


Diyanet böyle fetva verdi vermesine de, dün akşam izlediğim haberlerde, piyango almak için ucu bucağı görünmez kuyrukları acıyla izledim. Kapalısı-açığı, genci-yaşlısı hatta çocuğu sıradaydı. Sanki aldıkları piyango biletinin büyük ikramiyesi onlara çıkacakmış gibi heyecanlı gördüm. 1980 öncesi yılları aratmayacak bir kuyruğu izledim desem gerçekten bu abartılı olmazdı.


Kur’an faiz ve kredi almak haram diyor, piyango, toto, loto, iddia, müşterek bahis, ganyan gibi tertip ve oyunları haram diyor… Müslümanım diyen herkes, bu haram denilişine, hâşâ, Allah’a karşı gelişe aldırmıyor. Keza, sigara içiyor, alkol alıyor, zamanı, parayı ve rızkını israf ediyor. Bu nasıl cahillik bu nasıl isyankârlıktır… Anlamak da zorlanıyorum.


Hadiste, “Abdullah (îbn-i Mes 'ûd) radiyallâhu anhden rivayete göre, demiştir ki : Resûlullâh sallallâhu aleyhi vesellem bana insanın hilkati atvârından haber verdi —ki o, kendi doğru söyler, kendisine de doğru bildirilir— buyurdu ki:


"Sizin birinizin hilkati mebdeinde ana ve baba maddeleri kırk gün ananın karnında toplanır, halka müstaid bir halde tahammür eder. Sonra o maddeler o kadar zaman (kırk gün) içinde katı bir kan pıhtısı hâlini alır. Sonra yine o kadar zaman (kırk gün) içinde mudga = bir çiğnem ete tahavvül eder. Dördüncü tekâmül tavrında Allah bir melek gönderir. Ve tekâmül eden mudgaya şu dört kelimeyi yazması emrolunur ki: onun işini, rızkını, ecelini, şakî veya saîd olduğunu yaz! denilir." Ana rahminde kırk güne ermiş çocuğa dört şey verilir diyor: işini, rızkını, ecelini ve amelini… Dünyaya geldikten sonra o amelini yaşamadan, rızkına sahip olmadan, Allah canını almıyor. Allah rızkı verirken, onun çaba ve gayretine göre yolunu açıyor, helal yoldan onlara sahip olmasına izin veriyor. Rızkında olmayan ve piyango gibi günahlara da ki, onun bu hakkı değil ve Allah ona nasip etmemiş, dünya hayatı boyunca bu teşebbüsü karşılığında bir acı ve sıkıntı veriyor. O piyangodan kazandığı para, onun elinden çabucak çıkıyor, sonrasında dayanılması zor bir sınavla karşı karşıya bırakıyor ve şikâyet ettiği geçmiş yaşantısından daha da olumsuzunu yaşamaya mahkûm oluyor. Nitekim geçmişte büyük ikramiyeyi kazananların acı dolu akıbetini internet sayfalarından okuyabilirsiniz.


Allah bu dünyayı insanlara sunarken, kulun kazandığı her şeyi helal dairesinde ve alın teriyle kazanması için bir sistem kurmuş. Eğer çaba ve gayretimizle bir şeyin sahibi olmuşsak, o artık bizim oluyor ve onu kullanmamız durumunda ne acı ne de günah yaşatmıyor. Allah kuluna eziyet eder mi? Siz hiç anne zulmü gördünüz mü?  Anne deki merhametten, kıyaslanmayacak kadar fazlası Rabbimde mevcut. Kur’an yapmayın diyorsa, o yapıldığındaki sonuçları insana zarar vereceğindendir, yani Rabbimin merhametindendir.


Müslüman demek, yalnızca namaz kılan, İslam'ın beş şartını yaşayan demek de değildir. Namaz evin kapısıdır. Eğer onu kılarsanız İslam'ın kapısını açarsınız. Kapıdan içeri girerseniz, bir ev ne istemez ki… O ev haramdan ve günahtan uzak döşenmelidir. O evin tapusunu almak demek, yataksız yorgansız, kaşıksız çatalsız otururum demek değildir. O evi helalle döşeyeceksiniz ki, ev güzel olsun-kalbiniz gibi… O evi haramla döşerseniz, eşinizle çocuklarınızla, çevrenizle kavga eder, asla mutlu da olamazsınız. O kalp-ev Allah’tan başkasına ibadet etmemelidir. Allah’ın her dediğine boyun bükmelidir. Para insanı mutlu etseydi, Allah için bir değeri olsaydı, öbür dünyaya da götürürdük.


Allah dilemediyse hayatın bir garantisi mi var? Sınav yüklü dünyada sizi para mı garanti verecek, Allah ‘mı? Ey Müslüman kardeşim aklını başına al… Allah’a boyun eğ, dünyaya değil… Yılbaşı tatilini reddet… Başka dinlerin adet ve geleneklerini reddet… Sen eğer Müslümansan Kur’anı oku ve yalnız ona itaat et ve ona göre yaşa… Bu senin hayrınadır, mutluluğunadır, huzurlu olmana vesiledir!


Saffet Kuramaz

( Diyanet’in Piyango Fetvası Üzerine başlıklı yazı safdeha tarafından 17.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.