Gülümsere âşık olurken Yücel aklındaki sisler kaybolmuş, enkaz altında kalan gönlü canlanmaya başlamıştı, uzatsa eli güneşe değecek kadar gönlü bir kuş olmuş küt küt çarparak heyecanla havalarda uçuyordu. Mahalleye yeni taşınmışlardı ve ilk defa görüyordu, bakkalda alış veriş yaparken. Yanına yaklaştı. Kalbi yerinden sökülürken.


-Siz, yeni taşınan Rüstem amcanın kızısınız galiba? İsminizi öğrenmek istesem umarım yanlış anlamazsınız?


Gülümser sakin bir eda ile.


-Doğru bildiniz, ismim Gülümser, sizde bu mahalledesiniz galiba, babamı tanıdığınıza göre.


-Bu mahalledeyim ismim Yücel, yeni taşındığınız evin karşınızdaki evde oturuyorum. Annem sizin için, yeni taşınan komşularımız var, bu taşınma telaşı içinde yemek yapmaya vakitleri olmaz, git bakkaldan pirinç vesaire alda gel akşam yemeklerini bizler verelim diyince öğrenmiş oldum.


Gülümser gülümseyerek.


-Siz, Dürdane teyzenin oğlusunuz, sağ olsun bize yardımı çok oldu, akşama yemeğe bizi davet etti, gerçekten yorgunluktan yemek yapmaya vaktim olmadı. Yaşlı hasta bir babam var, onun odasını hemen kurduk beraber.


-Annem tez canlıdır, sever böylesi yardımları, bende severim, bana söyleseydi diyemeyeceğim ben o saatte fabrikada mesaideydim, ancak şimdi bir parça yardımım dokunursa ne mutlu.


-Beni mahcup ediyorsunuz, bende ampul almaya geldim, becerebilirsem değiştireceğim geçmiş ampulleri…


-Siz zahmet etmeyin ben değişirim, izin verirseniz.


-Memnun olurum, size zahmet olacak.


-Ne zahmeti Gülümser…


Burada kardeşim dese gönlü kaydı kendini kaybetti, bakışları değişti, gülümseyerek konuşmayan Yücel, gülümseyerek alnında boncuk boncuk terleri akıtarak konuştu. Bunu fark eden Gülümser.


-Bana sadece Gülümser derseniz memnun olurum, kendinizi zorlamayın.


-O kadar belli oluyor mu?


-insanın niyetinin belli olması kadar, severim açık konuşmayı araya yollar koyulmasını hiç sevmem.

 

İçinden bir oh çekti, anlayışlı halden bilen birsi diye geçirdi. Bakkal Rıza amcaya el işaretiyle ikisinin toplam borcunu sorduktan sonra öderken, Gülümser.


-Bunu mahallenizin kibarca karşılayışı diyerek kabul ediyorum, beni mahcup ediyorsunuz, darda kalırsam haber salarım, ben açık sözlüyümdür, çekinmem. Bunu evin tek kız çocuğu olduğum ve benimde bir erkek kardeşim olmadığından dolayı, kendimi siz erkeklerin dünyasına adapte edecek şekilde mahallede erkek çocuklarla devamlı oynamama borçluyum. Mahallede her maçta bensiz oynamazlardı, kız çocuğum çekinirlerdi yanıma yaklaşmak için, her maçta en az beş golüm olurdu. Çekinirler derken korktukları için değil kız olduğum içindi.


Yücel

-İnanın karşımda hem kibar, hem de kendinden emin bir genç hanımefendi ile karşılaştım ve ilk defa çekinmeden ilk defa tanıştığım birisiyle konuşuyorum. İki kelime dilime dolaşır konuşamazken, sizinle bayağı canciğer konuştum, pardon yanlış anlamayın.


-Kalbinizin atışını duyuyorum ve size inanıyorum, biraz sakin olun kendinizi sıkmayın dürüst olun yeterli.


Yücelin yanakları kızardı, bunu gören Gülseren


-Yanaklarınızda kızardı, böyle yanakları kızaran erkeklerde varmış deme ki!


Uzun muhabbetten sonra evlerinin önüne geldiler Yücel.


-Siz içeriye geçin, ben annemle gelir ampulleri değiştiririm.


-Rica ederim buyurun, laf söz olacak diyorsanız olmaz olursa da ben gerekeni söylerim.


-Öyleyse elimdeki poşeti eve bırakayım, annem hazırlıklara başlasın, hemen geliyorum.


Bir çırpıda eve vardı elindeki poşetleri mutfağa bırakırken annesinin yanağına bir öpücük kondurarak, durumu kısaca izah ederek, kapıyı kapatarak dışarıya çıktı. Gülseren perdesi takılmayan pencerede kendisini beklerken buldu. Kapı açıldı içeriye girdi.


Mehmet Aluç


( Gönüldeki Enkazları Kaldıran Aşk...1.bölüm başlıklı yazı kul mehmet tarafından 12.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.