Psikolojim bayağı bozulmuştu. Niye ki ne, kafanı bozacak ne var ki ekonomi tıkırında, kimsenin geçim derdi yok, ülke sütliman, anarşi bitme noktasına gelmiş... Yok canım, ben de inandım. Ancak benim psikolojimi bunlar bozmadı, bozamaz da ... ''O zaman ne bozdu söyle de halledelim Hikmet birader?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Anlatacağım, acele etmeyin...

Psikolojisi bozulan insan ne yapar? Ya bir psikolog ya da psikiyatra gider. Ben de öyle yaptım. Bir arkadaşımın tanıdığı iyi bir ruh doktoru hem de doçentmiş. Randevu alıp atladım gittim. Güzel bir muayenehanesi var. İçeri girip randevum olduğunu belirttim. Bir müddet sonra içeride ki hasta çıkınca Ekrem Hoca beni içeriye aldı...

- Merhaba Hikmet Bey. Sanırım ilk defa geliyorsunuz bana?
- Evet, doktor bey hayatımda ilk defa bir psikiyatr ile karşı karşıyayım...
- Nedir hayatta sizi zora sokan durum.
- Sormayın doktor sormayın.
- Elbette soracağım sormadan nasıl öğreniriz sıkıntınızı...
- Canım lafın gelişi işte
- Gelsin bakalım laf biz de karşılar göğüs istopu yaparız

Gülüşmeler kakara ve kikiriler...

- Kimse yok değil mi bizi dinleyen?
- Yok yok merak etmeyin.
- Dinleyen varsa mahvolurum da
- Sizi temin ederim yok Hikmet Bey.
- Biri duyarsa bu konuştuklarımızı bittiğimin resmidir.
- Niye gizli bir göreviniz mi var?
- Yok öyle değil gizli mizli görev yok.
- O zaman anlatın bakalım, isterseniz çocukluğunuza da ineriz bir zaman sonra.
- Benimki başka başka.
- Tamam dinliyorum rahat olun bir doktor ile hastası her zaman sırdaştır merak etmeyin.
- Bana büyük ikramiye çıktı.

Bir an doktor şaşırır!

- İyi işte ne güzel, bunda tedirgin olacak ne var?
- Yapmayın doktor, tedirgin olacak ne var demesi kolay.
- Paranız artmış belki geçim darlığı çekiyordunuz, rahata erdiniz işte fena mı?
- Fena tabi fena.
- Ne fenalık olabilir ki? Merak ettim doğrusu?
- Sürekli birileri tarafından takip ediliyor muşum düşüncesini kafamdan bir türlü atamıyorum. Geçen gün kahvede arkadaşlar konuşurken kulak misafiri oldum, böyle büyük paralar kazandın mı mafya adamın peşine düşermiş. Hemen bilir miş onlar kime çıktığını...
- Hadi canım olur mu öyle şey?
- Öyle demeyin doktor ben günlerdir doğru düzgün uyku uyuyamıyorum.
- Oooo bayağı dağıtmışsınız kendinizi desenize...
- Hem de nasıl hem de nasıl?
- İlk önce sakin olmaya çalışın
- Demesi kolay doktor yolda bile yürüyemiyorum vallahi...
- Anlıyorum, paranoya olmuş bu siz de sürekli takip edildiğinizi ve birileri tarafından da kaçırılacağınızı düşünüyorsunuz...
- Aynen öyle tam üstüne bastınız...

Bir müddet sessizlik olur muayenehanede...

- Hikmet bey şöyle akıl vereyim size naçizane o zaman.
- Verin verin çok akıl verin zaten ben de akıl kalmadı doktorum...
- Bir bankacı ya da banka müdürü arkadaşınız yok mu?
- Var bir iki tanıdığım samimi arkadaşım.
- Tamam işte, onun ile anlaşın bir şekilde o alsın parayı ya da çeki sonrada kendi bankasına yatırsın, siz de bu sıkıntıdan kurtulun...
- Evet biraz akla yatkın.
- Tabi ki canım hemen hemen herkes böyle yapıyor zaten.
- Oh şimdi rahatladım be vallahi!
- Nasıl ama şipşak çözdük sorununuzu değil mi?
- Vallahi bu kadar kolaymış demek ki...

O arada sekreter hanım kahve ikram eder doktor ve hastasına...

Kahveler içildikten sonra takıntılı Hikmet Bey izin ister ve kalkacaktır... Kapıya yönelir... Tam çıkarken aklına takılmıştır...

- İyi de doktor ya bankacı arkadaşım parayı veya çeki de alıp yurt dışına çıkarsa ne halt ederiz?
- O kadar da değil Hikmet sen de iyice işin ...okunu çıkardın. Bir tane de güvendiğin bankacı arkadaşın oluversin artık...
- Tamam da ya kaçarsa, ne yaparım ne yaparım?
- Yine bana gelirsin Hikmet yine bana gelirsin o zaman çocukluğundan başlar her bir yere ineriz beraber, ineriz billahi... 

( Psikolojim Bayağı Bozulmuştu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.