Yıllardır edebiyat sitelerinde kalem oynatır klavye tuşlarına basarım. Bir çok kıymet verdiğim arkadaşım, dostum oldu. Kimileri ile yüzyüze görüşme imkanımız oldu, kimileri ile de görüşemesek bile mesajlaşıyoruz face den ya da başka şekilde haberleşiyoruz... Edebiyat siteleri, içinde yazma hevesi olan bir çok şair ve yazar adayını, edebiyat dünyasına kazandırmıştır. Bir çok arkadaşım da derdini, sıkıntısını azaltmak için, paylaşmayı sevdiği için yazıyor haliyle...

Önde gelen sitelerde bazı zamanlar 400 hatta 500 kişiye varıyor çevrim içi olanların sayısı. Ancak güne gelen eserlere baktığımız zaman eserlere iki üç yorum anca yapılmış oluyor. Zaten bir şiiri, yazıyı enine boyuna eleştirebilecek çok az edebiyatçı arkadaşımız var, diğerleri yüreğine sağlık, ellerine sağlık, aferin koçum gibi aslında kritik olmayan yazıların ötesine geçemiyor maalesef...

İnsan egosu gereği kendini beğenir tabi ki ancak edebiyat sitelerinde sizin, benim gibi kalem oynatan ve bu işe emek veren de yüzlerce bayan/erkek şair ve yazar üyesi olduğu sitelere katkı yapıyor, beğenilmekte isterler haliyle... Gün birincisi olan şiir ve düz yazılara yorum yazmasak bile, bir tebrik bırakalım... Çok zor bir şey değil sanırım sizin içinde benim içinde...

Yaptığınız yorumlar, bıraktığınız tebrikler ile şair ve yazar arkadaşımızı bir ölçüde fişekliyorsunuz, yazma isteğini, hevesini artırıyorsunuz... Hevesi artan bir yazar adayı da her yazdığı yazı da bir öncekinden daha iyi yazılar yazmak için çaba harcayacak, buna kendini mecbur hissedecektir...

Edebiyata, şiir ve nesre emek veriyorsanız, sizin gibi bir çok arkadaşımızda bu yolda ilerlemek için büyük bir gayret içinde yazıyor çiziyor. Düşünüyorum da kendi şirinin dışında acaba sitelerde okuduğu bir şiiri ezberleyen kaç kişi vardır? Çok da fazla olduğunu düşünmüyorum. Herkes, benim şiirim, benim yazım derdinde olduğu için, sadece okuyup, kısa da bir yorum yapıp geçiyor. Oysa ki kalıcı olmak, olmaya çalışmak lazım. Parmaklarınızın ucunda bir tebrik ederim düğmesi, hadi bundan sonra beni yanıltın da güne gelen eserlerde otuz kırk, yorum olmasa bile, en azından beğendim ve tebrik işaretini göreyim... 

( Yorum Yazmasanız Bile Beğendim Düğmesine Basmak Çok Mu Zor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.