Siz ne düşündünüz, ne hissettiniz bilemem ama ben; gurur duydum, gözlerim ıslandı, göğsüm kabardı.
Şöyle bir geriye baktığımda, daha düne kadar bir çok Dünyalı; Türkleri sadece ismen biliyordu.
Türkiye'nin yeri ve insanının yaşamı hakkında hiç bir bilgiye sahip değildi.
Bildiğini sananlar da; Türkleri Arap zannedip hala Türkiye'de tüm erkeklerin fesli, tüm kadınların çarşaflı olduğunu düşünüyor ve şeriatla yönetildiğini söylüyordu.
Ancak, öyle bir çıkış yaptık ki; artık güneyden kuzeye, doğudan batıya Dünyanın her yerinde yaşayan insanlar, adımızı, yaşantımızı ve yönetim  şeklimizi öğrendiler.
Yetmedi, onlara milli ve manevi değerlerimizi de öğrettik.
Buna çok güzel bir örnekti Venezuela'da yaşananlar.
G20 zirvesi için Arjantin'de yapılan toplantı sonrası, Cumhurbaşkanımız ve beraberindeki heyet tarihte ilk kez Venezuela'ya böylesi üst düzey bir ziyaret gerçekleştirdi.
Venezuela'daki resmi karşılama töreninde çok güzel jestler yapıldı.
İlk önce;
Karşılamaya gelen askerler ve çocuklar İstiklal Marşımızı  hep bir ağızdan, hem de Türkçe söylediler.
Tüylerimiz diken diken oldu.
En çok ilgimi çekense marşımızı okuyan askerlerin yüzlerindeki mutlu ifadeydi; en az bizim kadar gururla okudular marşımızı.
HELAL OLSUN!
Aslında bu durumlarda iki ülke marşı yalnızca çalınır, okunmaz. Sanırım bu bir ilkti.
Bitmedi!
İki lider, asker ve orada toplanan halkı selamlamak için ilerlerken, bir ara çocuklardan birisi elindeki Türk Bayrağını yere düşürdü.
MADURO DOST hemen eğilip  Bayrağımızı yerden aldı.
İnanılmaz bir manzaraydı bu.
Gurur duyduk, göğsümüz kabardı ve çok mutlu olduk.
Bayrağın anlamı bizim için çok başkadır. 
Başka ülkeler ondan kendilerine don bile yaparken; biz onu göğsümüzden aşağıya indirmeyiz.
Uluslararası toplantılardaki aile fotoğrafları çekileceği zaman, Devlet Başkanlarının duracakları yeri belirlemek için ayaklarının altına o ülkenin bayrağı konur. 
Diğer liderler bayraklarının üstüne basarken, bizim liderlerimiz onu alıp saygıyla katlar ve kalplerinin üzerine koyarlar.
Aklıma M.Kemal Atatürk'ün sözleri geldi.
İstiklal Savaşı sonrası  halkın, Yunan Komutanın bizim bayrağımızı ayaklarının altına almasını içlerine sindiremeyerek, Yunan Bayrağını çiğnemesini istemeleri üzerine ATATÜRK; 
''Bayrak bir Milletin gururudur, başkalarının yaptığı hatayı yapmam!" diyerek bunun yanlış olduğunu ifade etmiş ve o bayrağı yerden kaldırmıştır.
Bu davranış BÜYÜKLÜKTÜR.
Bayrak Milletlerin onurudur, Marş ise özgürlük ifadesidir.
Sonuç; Artık kendimizi küçük görerek diğer ülkelere özenmiyoruz.
Onlardan öğreneceğimiz çok şey olabilir ama onlara çok şey öğretebileceğimizin de bilinciyle, öz güvenimizi yüksek tutmak zorundayız.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
05 Aralık 2018
( Maduro Bayrak Ve İstiklal Marşımız başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 5.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.