-Kur’an ahlakını yaşayan veya az çok veya hiç yaşamayan biz insanlarız, Müslüman olsak ta gerçekten Kur’an da ki gibi Müslümanda değiliz bende dahil, olanlar vardır, beşeriz şaşarız hataya günaha düşeriz, bizler binlerce kez hata yapmış da olsa Alemlerin Rabbi yüce Allah C.C. Kullarına karşı merhametli ve her koşulda bağışlayıcıdır. Asıl bağışlayıcı olan Allah’tır; cezayı verecek olan insan değildir olamazda! Bağışlanmayı istemek, pişmanlık içinde olmamalı, içten olmalıdır. İntikamın şeytani bir tadı vardır; insanda gönülden affetmeli, şefkatle bakmalıdır. Affetmek, müminler arasındaki sevgi zeminini oluşturmada Allah’ın sunduğu sayısız nimet ve güzellikten birisidir ve bu her zaman böyledir böyle olmak zorundadır, yoksa birlikteliğimiz kardeşliğimiz ortadan yok olur yıkılır gider. Diyelim ve başlayalım sevgili okurlarımız. Kul beşer şaşar, kınar insanı giyimini, bilmez ki Alemlerin Rabbi kınadığını yaşamadan kulunu öldürtmez, kısacası kul beşer şaşar Allah C.C. doğruyu gösterir kul ona koşar, bu konuda ne söylemek istersiniz kardeşim.


-Sanırım bir zamanlar sanatçı sayılmayan, şeytanın ağzı ile konuşan öcü Serra Yılmaz için bunu sordunuz. (1.) Çarşaflı kardeşlerimizi bacılarımızı öcü olarak gördüğünü söyleyen o şeytan kılıklı, şimdi para kazanmak için sinemada çarşaflı kadın kılığına girmiş, böylelikle Rabbimin ayeti tescillenmiş oldu bir daha. Kınayan kınadığını yaşamadan ölmez diyen, Rabbimin emri bir daha yaşanmış oldu biz kullarda görmüş olduk, imanımız bir kat daha arttı, dilimize sahip çıkmak için korkumuz kınamamak için biraz daha arttı, kınayanlardan olmamak dileğimizle. Kınamak yerine duacı olsak, zaten Rabbim en iyisini bilir, biz yanlış bilsek de Rabbim kulunun doğru yola gelmesini her zaman ister, bu nedenle duacı olmak, Rabbim sen yardım et ona da banada, doğru yola sen bizleri ulaştır, ancak sen doğru yola ulaştırırsın diyerek, gerisine zaten karışmak haddimiz değil gücümüzde zaten hiç yetmez. Şimdi dün kara çarşaf diyerek bacılarımıza öcü diyeni Rabbim hidayete erdirirse inanıyorum ki bu sözlerinden dolayı çok gözyaşı döker, bu nedenle kırıcı olmak yerine aklıselim imanın çerçevesinde saranlardan olmak tek görevimizdir.

 

-Öyleyse Sayın Gülveren kul beşer yanlışa düşer, yanlışı gösteren Rabbimizdir, bize olgun davranmak yaklaşmak düşer.

 

-Aynen kardeşim, bu saatten sonrasında onu rencide ederek soğutmak yerine imanın tazeliği içinde merhametin gülümsemesi taze açan çiçekleriyle, karşılamak ve gerisini Alemlerin Rabbine tevekkülle bırakarak, tesettüre bürünmesini istemek insanlık ve Müslümanlığımızın gereğidir diyoruz, çünkü bizler ne hakimiz ne savcı ne avukatız, Allah C.C. ile kul arasına girilemez vesselam.

 

-Sayın Gülveren bu soruyu size sorarken insanlığımızdan utanarak soruyorum, gazete haberlerinde “Bursa'da evlerinde ısınacak bir şey olmadığı için her gece hastane koridorlarında uyuyan İvdil çifti, bir ay sonra doğacak çocukları için sıcak bir yer arıyor.

 

-Kardeşim bende senin gibi okurken insanlığımızdan utandım” (2)-Bursa'nın merkez Gürsu ilçesinde yaşayan Feridun (51) ve Gülçin (34) İvdil çiftinin 1 ay sonra ikinci çocukları dünyaya gelecek. Yüzde 80 engelli raporu olan Feridun İvdil'in aynı zamanda akciğerinde sönme mevcut. 650 liralık engelli maaşı bulunan çift, 350 liraya kaldıkları kiralık evde komşularının verdikleri eşyalarla yaşamaya çalışıyor. Evlerinde yiyecek bir şey olmayan aile, bir ay sonra doğacak erkek çocukları için yetkililerden yardım bekliyor. Evlerinde ısınacak bir şey bulunmayan İvdil çifti, her gece Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi koridorlarında bulunan kaloriferlerde ısınıyor, koridorda bulunan banklarda yatıyor.”     

  

Duyarlı yetkililerimizin bence haberi yoktur, bu konuda onların bu hale gelmesine göz yumanları, duyarlı yetkililerimiz umarım bir an önce boğazına yapışarak gereken hesabı sorarak cezasını hemen verir. Bizler bu hale ne zaman neden nasıl geldik diye kendime soruyorum, bir cevap alamıyorum. Dünya malı kaygısı çıkar ilişkisi, insanı bu kadar mı rezil eder anlatamıyorum, ağlamak ağlamak istiyorum, âmâ ağlayacak gözde yaşta kalmadı kardeşim. Kış aylarında belediyelerin yatmak için sıcak merkezleri var, oraya müracaat edebilirler demeden, umarım yetkililer harekete geçerde birazcık bizi gülümseterek çok şükür insanlık ölmemiş dedirtirler inşallah, selamlarımla.

-Sevgili okurlarımız sizi gülümseten bir röportaj olmasın isterdik bu defa olmadı, derinden etkileyen güncel konularla yanınızda olduk. İnsanın, samimi olması güvenilir yardım eder olması, imanının derinliğinde ve yüzeyine de bakılarak hemen görülür ve hissedilir, bizlerinde hemen yüzeyden görenlerden olmamızı yüce Rabbimden diliyorum. Allah’ın C.C. yarattığı biz varlıklara ruhumuza gönlümüze ayrıca imanla yüklemiş olduğu sevgi, şefkat ve coşku meydana getiren yönleri görebilir olmamızı gönülden isterken, birbirimize yardım ederek gerçekten bu güzelliklerin tümünden, haz alanlardan olmamızı da temenni ediyor diliyorum.

 

Mehmet Aluç

 

 

 

Kaynak:1- http://www.yasemin.com/magazin/haber/2774579-ocu-serra-yilmaz-para-icin-carsafa-

Girdi

 

2- http://www.haber7.com/guncel/haber/2774291-hastanede-yurek-burkan-goruntu


( Monolog Röportaj-hayata Dair Güncel Konular... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 3.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.