''Her 10 Meslek Liseli'den 6'sı Üniversite Sınavında başarısız.'' BASINDAN


Hani vardı ya bir büyüğümüzün söylediği ''Meslek Lisesi memleket meselesi.'' diye bir veciz söz. Sanayimize ara ve teknik elaman yetiştiren Meslek Liselerinin önemini daha kavrayamamışız sanırım bizler ülke olarak...

Biliyoruz ki matematik ve fen gibi derslerde zayıf olan öğrenciler rehber öğretmenler veya anne babaları tarafından Meslek Liselerine yönlendiriliyorlar... Her zaman için üniversite sınavlarında Anadolu Lisesine veya özel okullara giden öğrencilerden bir adım, iki adım geride kalıyorlar...

Meslek Liselerinin bir adım ilerisi Meslek Yüksek Okulları, onlarda iki yıl eğitim verip, sonrasında çocukların ellerine diplomayı veriyorlar. Çok çalışkan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavına girip iki yıllık eğitimlerini dört yıla tamamlayabiliyorlar. Tabi bunun için de yüksek not ortalaması tutturmak lazım. Bildiğim kadar ile erkek meslek lisesi mezunları askerlik yaparken lise mezunları ve ilkokul mezunları ile aynı statüde değerlendiriliyorlar... Buna da illa ki bir çözüm bulunabilir, onlara farklı bir statü verilebilir, kanımca...

2017 yılında yapılan YGS sonuçlarına göre mesleki ve teknik Anadolu Liselerinin yüzde 63.88'i Türkiye ortalamasının altında kalmış. Bu da gerçekten vahim bir sonuç. İvedilikle Meslek Liselerinin kalitesinin artırılması, eğitim ve öğretimin bu liselerde daha bilinçli yapılması, bu çocuklarımızı da ileri ki yaşamlarında topluma daha faydalı, kendine güvenli bireyler haline getirecektir...

Bu konuda ileri gitmiş, sanayileşmiş ülkeler, bu işi nasıl çözmüşler, nasıl verimli hale getirmişler, bir de bunu incelemek, buna bakmak lazım. Gerekirse bu ülkelere yeterli birikime sahip uzmanlar gönderilerek, onların sistemi etüt edilip, biz nasıl bu işi onlar gibi yaparız ve faydalanırız bu çocuklarımızdan, diyerek de bir yerden başlamak lazım. Meslek Lisesi ve Meslek Liseli olmadan sanayi de olmaz, fabrikalarda verimli olarak çalışmaz, bunu bilelim... 

( Meslek Lisesi Önemli Bir Memleket Meselesi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.