Hadi  bu gün bir macun  yapalım...  ısıya dayanıklı  geniş cam bir kap alıyoruz elimize.... koyuyoruz ocağın üzerine....altını yakıyoruz.... içine bir tutam HOŞGÖRÜ ,bir tutam SABIR , bir tutam da SEVGİ koyuyoruz... yavaşça karıştırıyoruz....yaklaşık bir saat sonra kaynamaya başlayacaktır öyle 100 derece de filan kaynamaz     en az 1000 dereceyi bulmalıdır sıcaklık....buhar çıkarmaya başlayınca koşarak cam çerçeve kapı ne varsa ardına kadar açıyoruz....buharı tüm evrene yayana kadar kaynatıyoruz.... dibinde oluşan tortuyla koyu kıvamlı bir macun elde ediyoruz.... elde ettiğimiz bu macunu  insanlığın bütün dertlerine kederlerine  sürüyoruz... ne savaş kalıyor dünyada , ne açlıktan ölen çocuklar, ne kadınlar dövülüyor, ne suç işleniyor...her yer  cennet her yer piru pak... ne güzel olurdu değil mi , inandırıcı gelmese de kulağa ama umut verici bir sıcaklık kaplıyor insanın içini.....acaba diyorsun böyle bir macun olur mu...öyle ya bazı şeyleri değiştirmek iyileştirmek için illaki elle tutulur gözle görülür bir şey olması gerek ...yok aslında böyle elle tutulmasına gözle görülmesine hiçte gerek yok...kaynatmadan soğutmadan ,buharlaştırma dan da  her şey değişe bilir ..ama bu her şeyin değişmesi için ..bu günlerde çok fazla insanlarda bulunmayan o vicdanlara hoşgörü,sabır ve sevgi tohumları ekip hasat mevsimini beklemek gerek...bunun yanı sıra ekilip biçilecek daha çok güzel şey var...ama yüreğinde bunlar yeşerme yene ne eksen faydasız...kaya üstünde gül biter... çölde ot biter... taş kesilen bir vicdanda insanlık bitmez.....

zengin,yoksul,zenci,beyaz,arap,alevi, suni,v.s v.s...........insanları yaşam biçimlerine yada statülerine ,dini inançlarına ,fiziki yapısına göre  yada paralarına göre insan olup olmadığını  ayrıştıran her türlü düşünceye karşıyım ..bence dünyada 3 grup insan vardır....iyiler,kötüler,birde pişman olanlar....

 

gelin  güzel bir dünya için... yüreğimize....hoşgörü,sabır,sevgi  ekelim....bizler göremesek de  belki torunlarımız görür dünyada cenneti......

 

silgisizce dip notlar

( La-macun Dünya başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 28.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.