insan ve insan kopyaları ile ilgili görsel sonucu


İNSAN...
Aynı masumiyetle ve aynı temizlikle  doğuyor bebekler...
İşte onlar  o görünümleriyle birer İNSAN YAVRUSU oluyorlar.

Sonra ne oluyor?
Yetiştikleri ailenin, çevrelerinin özelliklerini benimsiyorlar. Başka bir özellik tanımış olsalardı muhakkak ki tercih şansları doğacaktı.

Çok çocuklu bir ailenin küçük bireyi, yetersiz bir sevgi ile olumsuz şartlarda ve küfürlü iletişimler içinde büyürse; bu çocuk gördüklerini, işittiklerini ve  içinde bulunduğu şartları model olarak alacaktır. Ötesini düşünmek mümkün mü?

Madalyonun arkasında;
İnsanî yaşam şartlarında az nüfuslu bir ailede sevgi ile iyi bir eğitim alarak büyüyen çocuk her zaman her yerde fark edilir ve seçkin bir  kişi olacağı şimdiden tahmin edilir.
İşte bu kişi gerçek olarak  kabul ettiğimiz olması gerekendir diye düşündüğümüz  bir insandır.

Yetişme çağında beynine kodladığı özellikleriyle bu kişi büyüdüğünde;
Şahsına veya kurumda  ne iş yaparsa yapsın ADİL davranıp ADALETLİ olacaktır.
YALAN-DOLAN, RİYA  VE DALKAVUKLUK tan çok çok uzak olacaktır.
Menfaat için birilerini, dost ve arkadaşlarını harcamayacaktır.
Din  Allah'la kendi arasındadır,  inançlarını yaşayıp uygulayacaktır ama bunu gizli yapacaktır. Alış-verişlerinde, dinini  ve  kutsal kitabını menfaat aracı yapmayarak  muhatabını Allah'la aldatma yoluna gitmeyecektir.
İyi öğrendiği, sevap ile helali yaşantısının merkezinde tutarak, günah ile haramdan uzak kalacaktır.
Sık sık vicdanının sesiyle  kendini sorgulayıp, başkasının  sırtından bir yaşamı asla kabullenmeyecektir.

Emeğin kutsallığına inanıp emeğe saygı gösteren, dürüstlüğü ile örnek bu kişi gerçek bir İNSANDIR ve KALİTELİ KİŞİDİR.

Toplumumuzda her kişi  şüphesiz bu özelliklere sahip değil. Onları da dışlamadan eğitmek, topluma kazandırmak gerek. Bu da yönetime düşen bir görev...

Eğitmek denilince çocuğu eğitmek düşünülüyor ki bu yanlış. Çocukla eş zamanlı ayrı müfredatla  ve ayrı mekanlarda ebeveynleri de eğitmek gerek. Gerek de kültür zaafiyetindeki bu eğitim sistemi ile değil...

Bu dilek ve arzularımız ne zaman gerçekleşir bilinmez, belki bir asır sonra ama mutlaka gerçekleşmesi  gerekecektir zira ailelerin, toplumun ve ulusların bekası sağlam karakterli  kişilerin mevcudiyetleri ile mümkündür.

Ümitlerimizin tazeliği içinde,
Selam ve saygılarla,

Yurdagül Alkan.

( İnsanlar Ve İnsan Kopyaları başlıklı yazı Gülalkan tarafından 26.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.