Nur Nebi Bu Gece Kutlu Nurlu Doğum Gecen Hoş Geldin
 
                  

 
Kaç gece, yıldızlar ayla karardı ya Nebi sen gelmeyince zulümle. Gözler semada karanlığın karanlığında, bir ışık nur göründü ufukta, yaklaştı yaklaşacak. Gündüz gece gibi karanlıkta zulümle insanlar, insanlığını unutmuş mazlumlar kaya gibi sert gönlü olan zalimlerin ayaklarının altında, gözler gökyüzünde, gündüzün karanlığında bir ışık bekliyor, ufukta bir ışık nur göründü, yaklaştı, yaklaşacak. Kız çocukları diri diri mezara gömülüyordu, feryadı Sema’yı yıkıyor sarsıyordu, gözler gönüller umutla gelecek olan seni bekliyorlardı ya Nur Nebi. Kaç gönül feryadı ile yeryüzünü titretti duyan olmadı, üstüne bir feryat daha eklediler acımadan… İşkenceler altında inlerken, bir cüretkâr çıkamadı çünkü gideceği bir menzili ülküsü amacı olan sanki yoktu, vardı belki seni bekliyordu ya Âlemlere Rahmet Nur Nebi.


Rebiyülevvel on ikinci gecesi bu gece bambaşka bir nurla seninle âlemi nurlandırdın, kisra sarayı yıkıldı yüzyıllarca yanan tapınılan o ateş söndü, şaşırdılar… Gökyüzündeki nurunu görenler sevindiler çünkü sen geldin, yıllardır beklenilendin yolu gözlenilendin gönüllerde umutla beklenilendin, geldin işte nur Nebi nurunla gülüşünle, yetim doğdun yetimliği yetimleri bildin, Muhammedil emin’din sen… Gönüllere tek tek umut ateşlerini gülüşünle yaktın, bambaşkaydın bu belliydi, görenler sana koştu sana sarıldılar sen sardın, gönüllerde sen vardın kokun gülüşün vardı Nur Nebi…

 
Hira mağarasında ilk emir geldi “oku” beraberce okuduk, bismillah diyerek, gönüllere seninle imanı dokuduk Âlemlerin Rabbine kul olduk, Rabbimizi sonra kendimizi bulduk şükür… Zalimler kükredi ona nasıl bu verilir, biz var iken gurur ve kibir vardı, yıktın hepsini tertemiz yerle bir ettin… Seni öldürmeye gelen Hz Ömer seninle dirildi iman etti Zinnureyn oldu, iki nurlu oldu, Resulullah (s.a.v.) iki kızıyla evlenmek şerefine kavuştuğu için de, Zinnureyn oldu.

 
Cömertlik ve şefkat peygamberiydin. Esma (R.Anha minha)dan anlattığı rivayete göre:


“Kesenin ağzını sıkma! ALLAH da sana sıkarak verir! İnfak et! Sayarak verme, ALLAH da sana sayarak verir! Malını kap içinde biriktirip saklama, sonra ALLAH da sana karşı ihsanını esirgeyip saklar!” Buyurarak yardımlaşmaya davet eden bir peygamberdin Ya Nebi...


Yetim doğdu ama yetimleri unutmadın. Ebu Hureyre (R.A.)den anlatıldığı rivayete göre, kalbinin kasavetinden şikâyet eden bir sahabene:

 “Eğer kalbini yumuşatmak istiyorsan: Bir fakiri doyur, bir yetimin başını okşa!” Tavsiyesinde bulundun ya Nurlu Nebi.


Düşkünler senin himayesinde huzuru buldular. Hayvanlar susuz ve aç bırakılmaktan, ağır yük taşımaktan senin şefkat dolu uyarıları sayesinde kurtuldular. Sen incelik ve zarafet peygamberiydin Nur Nebi. Kaba davranışı olanlara karşı nezaketinle erittin yürekleri nurlu Nebi.


Hangi güzelliğini anlatayım Nur nebi, sen Âlemlere Rahmettin bizlere gülümserdin candan severdin, bu gece kutlu nurlu doğum gecen Nur Nebi Hoş Geldin, ama çabuk gittin ya Nebi. Sana hasretiz kokuna gülüşüne hasretiz seni görmeden sevdik, sende görmeden bizleri sevdin Âlemlere Rahmetsin Peygamberim… Şefaatine muhtacız Yüce Allah erişenlerden eylesin bizleri(âmin)inşallah.

Mehmet Aluç
( Nur Nebi Bu Gece Kutlu Nurlu Doğum Gecen Hoş Geldin başlıklı yazı kul mehmet tarafından 19.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.