Bir milyon üç yüz bin ton gıda çöpe atılıyor. Çöpe atılan gıdaların dörtte biri ile bütün açları doyurmak mümkün. Bu kadar vurdumduymaz olmamamız lazım değil mi? Bir tarafta her şeyi almaya gücü yeten zenginler, diğer tarafta da bir lokmaya bir hırkaya muhtaç garibanlar fakirler...

Hanımefendinin dolabında beşyüz altı yüz çift ayakkabı var, bir o kadarda elbise, pantolon, yılın her günü birisini giyse yine de artıyor elbiselerde ayakkabılarda... Öbür tarafta üstünde incecik bir elbise, ayağında ayakkabısı olmayan insanlar karınlarını kuru ekmek ile bir tas pirinç lapası ile doyurmaya çalışıyorlar...

Gidin bakın, Ege ve Akdeniz'de ki otellerde her gün ne kadar yiyecek maddesi çöpe atılıyor. Yazıktır, günahtır, Allah bunun hesabını bizlerden sorar mutlaka... Çok mu zor müşterilerin yemediği yemekleri değerlendirmek. Verirsin bir iki adamına görev, altlarına da bir küçük araba, yakınlarda ki köylerde beldelerde ki yaşlı, genç, çoluk çocuk bütün vatandaşlara dağıtırsın o yemeklerden hem sevap kazanırsın hem de gönüllü zekat vermiş olursun bir yerde...

Yapın bakalım süper güçler, her sene silahlara milyarlarca dolar yatırımı... Yıkın bakalım ülkeleri, yerle bir edin tanımadığınız insanların hem evlerini hem de hayatlarını... Unutmayın ki kin ve nefret kazanıyorsunuz bunları yaptıkça... Ülkeleri yerle bir edip de sonrasında babasız annesiz çocuklara çikolata, kola vermek alçaklığın adiliğin daniskasıdır bilelim ki...

Rahman ve Rahim olan Allah cc. israf edenlerin şeytanların kardeşi olduğunu söylüyor. ''Çünkü saçıp savuranlar şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise Rabbine karşı çok nankörlük etmiştir.'' İSRA/27 Petrol Zengini ülkelere bir bakın. Bakın o para içinde servet içinde yüzüp de gariban, fakir Müslüman kardeşini düşünmeyen ülkelerin başında ki kodamanlara... Hesap günü onlar için çok acı olacak. Ne demişti Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. ''Komşusu açken tok yatan bizden değildir.''

Devletlerde ki israfı da akıldan çıkartmama lazım. ''Devlet malı deniz yemeyen domuz.'' diye de argo bir tabir vardır ki Allah böyle devlet memurlarından bizleri, hepimizi muhafaza eylesin. Hazreti Ömer ikinci halifedir bilirsiniz, evinde iki kalem, iki mürekkep bulundurur ve devlet işinde kullandığı kalem ve mürekkebi şahsi işlerinde kullandığı kalem ve mürekkep ile asla karıştırmaz imiş. Bizlerde böyle adaletli, basiretli, hak bilen yöneticiler istiyoruz başımızda... 

( Hey İsraf Edenler Size Sesleniyorum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.