Şoförlük de zor zanaat. Sabır ve dikkat istiyor azami derecede... Hayır siz dikkat ediyorsunuz da, başkaları dikkat etmedi mi geliyor sizin arabanıza ya çarpıyor ya da çarpmaya ramak kalıyor, sizin de sonra sinirlerinize tavan yaptırıyor...

Eski zamanlarda kurslar yoktu. Bizler kursların olmadığı zamanlarda, seksenli yıllarda ehliyet aldık. Doksanlı yıllarda başladı sanırım kurslar ve kurslardan ehliyet alma işi. İyi de oldu kanımca, yapılması gereken buydu. Şimdi şoförleri trafikte eğitiyorlar... Şoför adayları da alışmış oluyor, hem arabalara hem de trafiğe...

Dikkat ve biraz da beceri meselesi araba kullanmak. Geç yaşlarda ehliyet alanlar biraz daha kötü kullanıyorlar demeyelim de zorlanıyorlar erken yaşta ehliyet alanlara nispetle... Dolayısıyla hata yapma oranları da biraz fazla... Haliyle yaşı ilerlemiş insanların refleksleri de daha yavaş, genç şoförlere nazaran...

Çoğu zaman hatalarda insan ağzını da bozabiliyor. Hemen yapıştırıveriyor karşıda ki şoföre o veciz cümleyi ''Hooop hemşehrim ehliyeti manavdan ya da bijuterici den mi aldın?'' Bunlar en hafif söylemler. Bir de sunturlu ve galiz küfürler edenler var ki sonrasında Allah muhafaza insanlar arabadan inip birbirlerine de sopa ile yumruk ile girişebiliyorlar... En güzeli yapılan hataları hoş görmek ve bir kavgaya dönüşmeden Allah'a havale etmek yaşananları...

Şoförler, uzun yol da ya da kısa mesafelerde her zaman konunun insan hayatı olduğunu akıldan çıkartmamalıdır... Şimdilerde hatalı araba kullanmaya, makas atmaya, dırift yapmaya büyük cezalar geldi trafik yasasında... Trafik Magandaları da artık şapkalarını önlerine koysunlar ve bir daha düşünsünler trafiği tehlikeye düşürecek bir şekilde araba kullanırken...

Hani hep yollarda ki tabelalarda görüyorsunuz ya ''Trafik Canavarı Olmayın.'' Onun da tek çaresi kurallara uymaya azami derecede dikkat etmek. Güzel bir özlü söz de ''Aracınızı kaderiniz değil, bilginiz yönetsin.'' der. Trafik ve kuralları sadece araba ve şoförleri de ilgilendirmiyor. Yayaların da dikkati gerekiyor. ''Üst geçit alt geçit, kolay olur karşıya geçiş.'' demişler yayalar için de... Yine başka bir dikkat çeken veciz cümle de ''Atalarına kavuşmak istiyorsan hızlı, çocuklarına kavuşmak istiyorsan yavaş.'' Ne diyelim hepinize hepimize kazasız belasız günler... 

( Ehliyeti Manavdan Ya Da Bijuterici Den Alanlar İle Tartışmayı Sakın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.