''Problemler çözüldükçe çevikleşiyoruz.'' Problemi olmayan insan var mı şu sıkıntılı ortamlarda. Tırnak içinde ki cümle Profesör Dr. Psikiyatr Kemal Sayar'a ait. Şöyle devam ediyor Kemal Hoca ''Eskiden dervişler başlarına bela gelmediği zaman yakınırlarmış Allah bizi unuttu mu?'' diye... Şu vurucu cümleyi de bir çoğunuz hafızanıza kazımışsınızdır ''Allah sevdiği kuluna dert verirmiş.'' Hemen aklınıza şöyle bir soru gelebilir ''İnsan hiç sevdiğine dert sıkıntı verir mi?'' Dert verse de Rahman ve Rahim olan Allah derdin devası da aynı zamanda onda, insanın o dert ve devayı arayıp bulması için az sabır da gerekiyor...

Matematik kafası olmayanlar problemleri çözemez, diye bir şey yok. Problemler çözülmek içindir, yeter ki sabır dairesine adım atalım. Kimizaman da yardım almak gerekir, problem çözerken. Tanıdıklarımızdan, akrabalarımızdan, bazen yakın arkadaşlarımızdan, bazen gözlemlediğimiz tabiattan ya da canlılardan...

Her ne kadar ''Öfke baldan tatlıdır.'' deseler de atalarımız, başka atalarımız da ''Öfke ile kalkan zarar ile oturur.'' demişler. Bu ikincisinin akla ve mantığa daha uygun olduğunu düşünürüm ben hep... Zamanı gelince öfkeyi yutmak başımıza gelebilecek bir çok olumsuzluğu da önleyecektir...

Unutmayalım ki sadece biz yaşamıyoruz dünyada ve çözülmeyi bekleyen binlerce sosyal, hukuksal, ruhsal olay var. Bu gün maddi olarak büyük olanaklara sahip ülkelere bir bakın, oralarda da intihar vak'alarının çok fazla olduğunu göreceksiniz. Demek ki maddi yönden tatmin olmakta insanları rahata erdirmiyor. Ruhlarımızın sekine bulması ve doyurulması da gerekiyor...

''Işık karanlığı dağıtır. Yapıcı düşünceler yıkıcı düşünceleri yok eder. Çözüm problemde saklıdır. Her sorunun cevabı kendi içindedir.'' demiş Joseph Murphy... Ünlü bilim adamı, Carl Gustav Jung'da 'Hayatta en acıklı şey, bir insanın problemin kendinden kaynaklandığını görememesidir.''demiştir... ''Yatağa yattığım zaman, problemlerimi elbiselerim de bırakırım.'' der bir Hollanda Atasözü de... Sabah belki farklı bir elbise giyer belki farklı bir gözle, olumlu bakmaya çalışırsınız dünyaya...

( Problemler Çözüldükçe başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.