Çok önemli bir konudur, sinekten yağ çıkarmak. Tabi ki mecazi bir anlatım bu mesele, tutumluluğu ve iş bilirliliği işaret eder özünde... Benim çevremde de var böyle sinekten yağ çıkarmaya çalışanlar sizin çevrenizde de vardır mutlaka... Sinekten yağ çıkarmak için, önce yağlı bir sinek bulmak lazım, yarım yağlı da olur... Sonra onu yakalayıp bir mengeneye sıkıştıracaksınız, ne diyorum ben yahu, öyle olur mu hiç? Bizim ki işin esprisi...

Ev de pet şişeleriniz var, kapaklarını ve bidonları atmayın sakın. Atmayıp da ne yapalım, biriktirelim mi? Diye de bir soru gelebilir aklınıza, gelsin bence sakıncası yok. O kapakları çok biriktirdiğiniz zaman, sanırım tekerlekli sandalye alıyorsunuz. Büyük pet şişeleri de ortasından kesip, sonra su kabı yapar içine su koyup, kapı önüne diktiniz mi, kediler köpekler, kuşlar o sudan içer, size de dua edeler, cik cik diye, miyav miyav diye, hav hav diye...

Yazı yazdığınız A-4 kağıtlarının sadece ön yüzlerini değil arka yüzlerini de kullanabilirsiniz atmadan önce. Kurşun kalem kullanıyorsanız eğer ki kalemtıraş ile açarken kurşun kalemi, onları da bir kutuda biriktirip sonrasında soba da yakabilirsiniz...

Süresi dolmuş kredi kartlarınızı da atmayın sakın kimi ufak tefek çizimlerde kimi zamanda kapıları açmada kullanabilirsiniz, ha bir de kışın buz tutan camları kazımakta da kullanılabilir... Süresi bitmeden bir kaç gün önce de birikmiş puanlarınızı kullanmayı unutmayın sakın...

Belediye Otobüsüne bindiniz, otobüs farz edin boş. Gazete okuyan bir adam varsa hemen yanına ilişin derim. Arada yan gözle gazeteye bakar, o gün de gazeteye bir iki lira vermekten kurtulursunuz. Ev taşıyacaksınız, haliyle karton kutu lazım. Para mı verilir ona, gidin marketlere, rica edin parasız pulsuz verirler üç beş tane...

Ayakkabılarınızın yanı mı açıldı, hemen gelin bana, kenarına bir dikiş atalım, yeni gibi olsun. Korkmayın canım ücreti de at ilen deve değil, bir iki liranıza mal olur. Öyle müsriflik yok, yanı açıldı hemen kaldır at... Zamanında basında çıkmıştı rahmetli Vehbi Koç bile ayakkabılarını pençe yaptırırmış, siz, biz ondan zengin miyiz? 

( Sinekten Yağ Çıkarmanın İncelikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.