FIRSATÇI BİR MİLLET OLDUK

Değerli okuyucular,

Döviz kurlarında yüksek artışların milletimizde de bir fırsatçılığa kapı açmış oldu.Esnaflar ürünlerine gelişi güzel birer fiat koyup mallarını satma derdine düştüler. Buda tabiki halkımıza yansımaktadır.Esnaf böyle yapmakla milleti sömürme peşinde ve esnaf ile millet birbiriyle karşı karşıya gelmiş bulunuyorlar. Buda biz millet olarak,çöküşümüz olacaktır.
Islam iktisad nizamında iddihar,yani karaborsacılık yapmak için mallarını depolayip pahalanmasını veya daha pahalıya satmak için bekletmekte mezmündur.Bu bir toplum istismarıdır.

    Hz.Muhammed (S.A.V.) bir hadisinde şöyle buyurmuştur.
"Malı piyasaya süren kazanmış,pahalıya satmak için bekletenler ise Allah'ın gazabına uğramıştır." Hille karlık biz müslümanlar için ağır bir cürümdür.Islama göre alıcı ve satıcı bir malı alırken onu kasten yermemeli,satarken de değerinden  fazla göstermemelidir.Fiat standardının üzerine çıkmamalıdır.Karaborsacılık,faizcilik yapmamalıyız. Herşeye yemin etmekten kesinlikle kaçınmalıyız.Toplumun zararına olan haram malları satmamalıyız.

    Ticaret ferdin iç dünyasını dışarıya yansıtır,yani kişinin iç alemi nasılsa ticaretide öyledir.
Hz.Peygberimiz (S.A.V.) bir hadisinde şöyle buyurur:
"Allah,sizin namazlarınıza, Oruçlarınıza değil,para münasebetlerinize bakar." Buyurmuştur.
Fatih Sultan Mehmet Istanbul'u fethinden sonra iki papazın Osmanlı esnafını tedkik için dolaşırken esnaflardan aldığı sağduyulu olma hareketini anlatmak istiyorum...
Papazlar sabahın erken saatinde bir bakkala giderek bir şeyler almak isterler...
Bakkal onlara,
"Ben siftah yaptım.Siftah yapmayan komşumdan alın!" der.
Bunun üzerine diğer bakkala giderler.
Oda aynı şekilde,
"Ben siftah yaptım.Siftah yapmayan komşumdan alın!" der.
Böylece papazlar diğer bakkala  gittiler...Aldıkları cevap hep aynı oldu.Ve karar verip, ilk bakkaldan alışverişini yaparlar.
Işte ecdadımız böylesine fedakar kılıcı bir ahlak zemininde yetişmiştir.Islam ahlakından ibaret olan bu zeminde hep birbirini düşünmek vardır...
Evet,birbirimizi düşünerek alışverişimizi yapmak ve tekrar birbirimizi düşünerek malımızı fahiş bir fiata satmayalım."Yoksa, bu millet olarak hepimizin çöküşü olur."

    Allah'a emanet olun.
( Fırsatçı Bir Millet Olduk başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 8.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.