SEN ŞİMDİ GELİN Mİ OLDUN.......
BÖLÜM:9

Uyandığımda saat kaçtı bilmiyorum .. tek bildiğim şey her yerim ağrıyordu.. ve bu günün bana ne getireceğini bilmiyordum.. korkuyormuydum... hayır .. artık korkuyu aşmıştım.... çünkü o kadar çok şey vardı ki korkacak.. ve bu yaşımda neredeyse tamamını görmüştüm......gözümü açtığımda kumam yanımda yoktu... yastığımın üstünde dün gece paramparça olan gülsümün bebeği duruyordu.. güzelce onarılmış üstüne birde çiçekli basmadan entari dikilmişti.. bebeği aldım sımsıkı sarıldım...evim kokuyordu gülsüm kokuyordu ..daha şimdiden onları özlemiştim...
Kapının açılmasıyla irkildim bebeği hemen yorganın altına soktum... gelen büyük kumam dı.. yani buradaki anam...
---uyandın mı.. kalk hadi.. bak sandığından kıyafet getirdim sana bunları giy.. masanın üstüne de sıcak ekmek tereyağı bal süt bıraktım güzelce kahvaltını et 
*** ana.. ismin ne ki senin..
--- ana demen hoşuma gidiyor ama illa ismin ne diyorsan... kezban....
** kezban ana diyeceğim sana ben olur değil mi..
---oldu bile...
Sımsıcak gülümsedi bana..
--- bak meryem özelikle küçük kuman selma ya dikkat et sakın ola ona sırını verme senden yapmanı istediği şeyi gel önce bana de... o ne yıllandır bilmezsin .. senin yüzüne güller ne yaptın ne ettin sadece göze gire bilmek için gider emin ağaya anlatır.. aman kuzum çok dikkat et onunla konuşurken... 
** tamam ana.... ana ben bir şey diyeceğim...
---de kuzum...
** şimdi ben bu evde ne yapacağım bir bana anlat...
--- şimdilik bir şey yapma sen daha yeni gelinsin... biraz alış bak çevrene buradakilerle tanış benim senin yaşlarında bir kızım var.. onunla arkadaş olursun... 
*** kezban ana... sana bir sır vereyim mi..
Başını salladı...
****ben burada kalıcı değilim fırsatını bulur bulmaz kaçıp gideceğim..
--- nereye gideceksin be yavrum bir kere denemiş sin.. burası cehennem buradan çıkış yok ki kuzum..yakma kendini..
*** ne yapayım kezban ana o adama karımı olayım... istemiyorum ben o adamı.. midem bulanıyor görünce... 
--- sen de haklısın... az sabret bakalım.. zaman ne gösterir... aman şu adama diklenme canını yakacak senin.... 
*** ana benden önce biriyle evlenmiş o ölmüş dediler niye öldü... desene banada..
--uzun hikaye... kısaca diyeyim dur... bu kız buraya gelin geldiğinde aynı oda sen gibi zorla gelmişti..hoş hangimiz isteyerek geldik.. bir babası vardı fakir mi fakir karın tokluğuna verdi kızı buna... 15-16 yaşlarındaydı..dünya güzeli masum mu masum sessiz sedasız bir kızcağız... kaderini kabullen di ses etmedi.. bu hayvan karı etti onu... çok geçmedi hamile kaldı... doğuramadı yavrucak.. 7 aylıkken bebesi içinde öldü... anlamadı tabi küçücük çocuk... ölü bebek zehirledi yavrucuğu .. sonra bir gece bir kanamayla uyandı hepimiz uyandık gece attık arabaya hastahaneye varmadan son nefesini verdi yavrucuk...anlayacağın gül gibi kızında kanına girdi... 
*** ana beni bu gecede al o adamın elinden ... ya benimde çocuğum olursa.. ana ben istemiyorum o adamın karısı olmayı.... 
---nasıl alayım be meryem... hadi bu gece kapı açıktı daldım girdim...... bir bahane bulduk aldık... sende direnme artık be kızım ... ha bu gün aldık yarın aldık sonraki gün vazmı geçecek sanırsın... keşke geçse keşke bir yerde düşse geberse... ama keşkelerle olmuyor işte...

Günün çoğunu kezban ananın odasında geçirdim.. bir ara kızı peri geldi yanıma... elinde beş tane taş... gel oynayalım dedi ... sobanın kenarına oturduk bir süre beştaş oynadık.. sonra onun dersine yardım ettim ödevlerini yaptık.. ödevlerini yaparken kendi okulum arkadaşlarım geldi gözümün önüne iç çektim daldım daldım gittim...
Hava kararmak üzereydi.. yemek için koca koca sofralar kurulmuştu bahçe ye... baba evi gibi burasıda kalabalık bir evdi.. çoluk çocuk abla kardeş kumalar.. hepsi yemek saati masada toplandı... kezban ablam dikkat çekme gözler seni arar aşağıda herkes seni merak edip duruyor üstünü giyin başını sar aşağıya gel dedi... istemeye istemeye yaptım dediğini... bahçeye çıktığımda herkes bana bakıyordu...emin ağa eliyle işaret etti...gel yanıma diyordu..
Küçük adımlarla yanına gittim...
--- ne oldu oldu... artık sende bu evin insanısın.. bundan sonra saygıda kusur etmeyeceksin... yerini haddini bileceksin... sana ne iş derlerse onu yapacaksın...
Edepsizliği bırakacaksın , karşılıkta vermeyeceksin.. şimdi yanıma gel otur.. yemeğini ye...
Sandalyeyi çektim oturdum ....yemekler dağıtıldı... etlisi sütlüsü pilavı bir sürü yemek yenildi içildi...peşinden çaylar içildi... buradaki tek fark ... babam gibi ilk önce oğularıyla yemiyordu yemeği herkes aynı anda yiyordu.. servis yapan iki kadın çalışan vardı.. onlar yemeği yapıp yemekleri servis ediyorlardı...
--- selmaa..
---efendim ağam...
--- getir şu meryeme aldıklarımı...
Cilveli cilveli kalktı yerinden.. ellerinde poşetlerle döndü... çıkarıp tek tek önüme koydu.. allı pullu güzel güzel giyisilerdi... ayakkabılar başörtüler..ne istersen vardı...
Sandalyesine yaslandı göbeğini oğuştura oğuştura 
--beğendin mi...
Hiç birinde gözüm yoktu bu gözümü boyamak için aldığı alı pullu şeylere de ihtiyacım yoktu... 
---cevap versene dilini mi yuttun...
***güzel ...
Sadece güzel diye bildim oysa hepsinden nefret etmiştim..
---al onları odana çık .. bende geliyorum..
Bende geliyorum kelimesi beynimde yankı bulmuştu.... 
Sandalyeden indim... aldıklarını torbaya teptim.... 
**** gelme ... benim uykum var...
Başını iki yana salladı..
---töbee ..töbeee..... 
Çocuklar gülüşüyordu... hiddetlenerek onlara bağırdı..
---susun kalkın yatın ... defolun gözüm görmesin sizi..

Odaya çıktım elimdeki torbayı attım bir köşeye.. kapının arkasındaki anahtarı çıkardım kapıdan pencereyi açtım savurdum tarlaya doğru... girdiğinde kapıyı kilitlemesini istemiyordum çok sıkıştırırsa kapıyı açıp bağıracaktım...

Kapı açıldı bıyığını bura bura girdi içeri.... poşetleri yatağın üstüne döktü... birinin içinden çıkan tuaf açık saçık bir geceliği bana uzattı ...
--- giy bunu...
***giymem ben bunu ne biçip bir şey bu.. kumaşı mı yetmemiş bunun...
---giy dedim çabuk..
Öyle bir bağırmıştı ki.....yerimden zıpladım...geceliği giydim yakasını elimle büzdüm öylece tutuyordum hem utanıyordum hem artık korkuyordum... elini kolumda gezdirmeye başladığında korkum ikiye katlanmıştı... 
*** dokunma bana ... dokunma diyorum...
Kapının arkasına sindim..
--- aaa yeter artık beee.
Saçımdan tutu sürüdü odanın ortasına kadar çekti... başladı soyunmaya... ben titriyordum... tekrar kaçmak için çabaladım ayağa kalkıp kapıya doğru hamle yaptım...
Kolumdan yapıştı duvara doğru fırlattı... sonra tekrar kaldırıp yatağın üstüne attı kendide üstüme çullandı... avaz avaz bağırıyordum... annammm diyordumm anammm kurtar beni...
---- yalvarırımm anamm kurtar beni...
Gücüm kalmamıştı.. burnumdan kan geliyordu... debeleniyor bağırıyordum... birden kapı açıldı....
Ve sonra kulaklarımı sağır edecek bir silah sessi duyuldu...
Adam kan revan içinde üstüme serilmişti... zoraki ittim üzerimden doğruldum.. kezban ananın elinde kocaman babamınki gibi pompalı bir tüfek vardı... adamı sol bacağından vurmuştu.. kan oluk gibi akıyor adam böğürüyordu...
---- meryem in aşağıya .. çabuk... orada seni bekleyen bir araba var... ona bin seni şehre götürecek oradaki karakolun önünde bırakacak.. her şeyi anlat onlara.... ben burada bekliyeceğim tüfeği de bu hayvana doğrultacağım kımıldarsa peşine adam salarsa bir kurşun daha sıkacağım bu sefer sağ bacağına..
Sonra adamın başına doğru elinde tüfekle gitti... başına dayadı tüfeğin ucunu...o zamana kadar içinde biriktirdiği her şeyi bas bas bağıra bağıra adama döküyordu..

--- tazecik kızdım sana geldiğimde... babam zorla da verse erim bildim evim bildim kocam bildim seni, her şeye katlandım, bağırdın çağırdın sövdün dövdün, ne yaptıysan sesimi çıkarmadım çaresizliğimi kaderim bildim... sonra çoluk çocuğum oldu.. bir günden bir güne okşayıp sevmedin onları, peşinden kuma getirdin ses etmedim, yetmedi ikinciyi getirdin ses etmedin .. insan yerine koymadın ses etmedim.. o masum kızın kanına girdin bebeğiyle birlikte gömdük onu ses etmedim... ama yeter bu zavallıyıda sana yem etmeyeceğim.. yeter.. doymadın... bu daha çocuk senin çocuklarından bile küçük... senin o pis nefsin bayram edecek diye... ben gece yastığa başımı koyup nasıl uyuyayım... 
Sanki rahatlamıştı... ağzını dolu dolu yapıp yüzüne doğru tükürdü...
---hadi bekleme meryem koş...
Kapının önüne ev halkı yığılmıştı... çocuklar feryat ediyor bağrışıyor ana bırak diye yalvarıyordu... ama hepsi kezban ananın ne kadar kararlı olduğunu görmüştü yaklaşmaya cesaret edemiyorlardı... çocuklara doğru döndü...
--- ben bu adamı vurduysam bir gün sizde böyle bir adama varmaktan kurtulun diye vurdum ben sadece meryemi değil sizi de düşündüm.. şimdi susun meryeme yardım edin üstünü değiştirin arabaya attın gitsin.... o polislerle gelene kadarda kimse yanıma yaklaşmasın.. andım olsun ki diğer bacağından da vururum.
Emin ağa yerde acıyla kıvranırken bağırdı çocuklara.

--- dediğini yapın...
Korku böyle bir şeydi işte can korkusu... 
Üstümü değiştim.. ayakkabılarımı giyip aşağıya arabaya koştum....




SEN ŞİMDİ GELİN Mİ OLDUN...

final......................................

Karakolun önünde durdu araba... arabadan indim koşarak karakola girdim... ellerimde hala kan vardı... gördüğüm ilk polisin yanına koştum...
---polis amca.. polis amca lütfen bana yardım edin...size anlatacaklarım var ne olur dinleyin beni...

Polis beni aldı komiser in odasına götürdü.. ellerime bakınca önemli bir şey olduğunu anlamıştı... bir bardak su verdi bana..
--- önce bir nefes al sakinleş güvendesin burada.... sonrada olanları anlat bakalım..
Başımdan ne geçtiyse hepsini nefes bile almadan anlatım....
---vay şerefsizler vayy...
Komiser yerinden fırladı..
---- kemal bir ekip çıkar kızın anlatığı yere gidiyoruz çabuk ol kadına bir şey yapmadan yetişelim..
Polis sirenleriyle köye varmıştık... evi tarif ettim... polisler ellerinde silahları fırladılar arabadan.. yukarı kata çıktığımızda.. hala kezban ana bir asker gibi silahı ona doğrutmuş dimdik başında duruyordu.. polisleri görünce silahı onlara teslim etti..

--- cezam neyse razıyım polis bey oğlum.. yeter ki siz şu yerde yatan adamı durdurun durdurun ki şu ufacık kız bir rahat nefes alsın...
Polis önce bir ambulans çağırdı ellerini kelepçeledi ambulansa bindirdi... hepimizi toplayıp kara kola götürdü... 
Bir kaç saat sonra elleri kelepçeli babamda oradaydı... kendi çöplüğünde asıp kesen adam burada bu kelepçeler kolundayken çok çaresiz ve perişan gözüküyordu.. sanki yaptığından pişman gibi boynunu da yana bükmüştü... atın bunu nezarethaneye dedi komiser.. diğerininde tedavisi yapılır yapılmaz onuda tıkın içeri...sonra bana döndü..
----Keşke senin kadar herkes cesur olsa dedi...sakın korkma onlar gereken cezayı görecek.... şimdi söyle bana..seni babanın evine mi gönderelim , yoksa seni bir yurda mı yerleştirelim...
** korkmuyorum zaten polis amca sadece benim durumumda olan çok kız var bir çoğu da çok korkuyor... kaderlerine razı gele gele ya ölüme gidiyorlar yada benim gördüğüm gibi şiddet görüyorlar.. hadi ben kurtuldum onlar ne olacak polis amca... onları kim kurtaracak.. benim kadar cesareti olmayan yada kezban anam gibi iyi birisine rast gelmeyenler ne olacak... bu yüzden daha kaç çocuk , kadın ölecek.. ben çocuk aklıma merak ediyorum polis amca.... madem yasak suç sadece resmi nikaha izin var... tek evlilik, tek eş , diyorlar ya, 18 yaşından küçük çocuklar evlenemez diyorlar ya... bu evlenenler başka ülkede mi polis amca... bunlara dur demek bunları kontrol etmek... için birilerinin birilerini şikayet etmesi mi gerekiyor... 
Polis amca uzun uzun baktı yüzüme cevap vermek istedi ama cevap verecek kelime bulmakta zorlandı....yutkundu gözünü gözümden kaçırdı...
*** tamam anladım polis amca... beni yurda yollayın... ben okumak istiyorum... okuyup benim gibi çocuklara yardımcı olacak bir avukat olmak istiyorum....


son...

.......................

-----------------------------------8 yaşında nişanlanan 12'sinde 'evlendirilen', 18 yaşında evli adama kuma olarak verilen ve doğurduğu 5 çocuğu kocasının resmi eşinin nüfusuna geçirilince kaçtığı İstanbul'da hukuk mücadelesi başlatan 34 yaşındaki Siirtli S.A. "Kocam oyuncak almayınca ağlardım" dedi.

-------------------------------* 1975 yılında Nevşehir’de dünyaya geldim. Henüz 14 yaşıma girerken, görücü usulüyle, yaşım büyültülerek evlendirildim. Evlenmeyi hiç istememiştim fakat babamdan çok korktuğum için o ne diyorsa öyle yaptım.
* Biz 6 kız, 1 oğlanız. Ağabeyim evlendiğinde ben daha annemin karnındaymışım ama annem küçük yaşta evlenmesine o kadar üzülmüş ki o üzüntüyle beni doğurmuş. Tüm ablalarım da 12-13 yaşlarında evlendirilmişler.

----------------------Ordu'da 13 yaşındayken okuldan alınarak başlık parası karşılığı ile evlendirilen ve 16 yaşında anne olan Hatice Yılmaz, şiddet gördüğü eşinin evi terketmesi sonucu 3 çocuğu ile ortada kaldı. Hatice ortaokul öğrencisiyken okuldan alındı ve işin en kötü noktası ''40 yaşında bir adam ile evlendirildi!'' Evet ortaokul öğrencisi küçücük bir kız çocuğu ile evlenen bir adam.

--------------------------------* Bolu’nun Mudurnu ilçesinde 25 yaşındaki E.D. ile imam nikahıyla birlikte yaşayan ve nüfus kaydına göre 11 yaşında olan Z.Ç.’nin sekiz aylık hamile olduğu anlaşıldı. Hastanede yapılan muayene sonucunda doktorların kontrol altında tutmak istediği Z.Ç.’ye eşi izin vermedi. 5 Ocak 2012

--------------------------* Malatya'da 17 yaşındaki biriyle kaçıp yasal olmayan imam nikahıyla evlenen 14 yaşındaki kız çocuk ailesi tarafından kabul edilmeyince Çocuk Esirgeme Kurumu'na teslim edildi. 5 Ocak 2012
15 yaşındaki kızlarını zorla evlendirmek isteyen anne babaya ‘cinsel istismara teşebbüs’ suçlamasıyla üç yıldan sekiz yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı. 8 Ocak 2012

--------------------------16 yaşında evlendirilen, 18'ine girmeden hamile kalıp -30 derecede dışarıda doğum yapmak zorunda bırakılan ve bebeği ölü doğduğu için yıllarca şiddet gören Melek Karaaslan, 8 yıllık evliliğinin sonunda bir tuvalette bağlanmış olarak bulundu. 20 Temmuz 2012

Daha nice böyle haber bula bilirim size 
VE SORUYORUM...

ŞİMDİ BU ÇOCUKLAR GELİN Mİ OLDU
                                                          SON
SİLGİSİCE
( Sen Şimdi Gelinmi Oldun...arkası Yarın.bölüm 9-ve Final başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 8.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.