Ä°lgili resim

Hani bir an bir kitap alır açar okumaya başlarsınız, o kitabın anlatımında ki büyüsünün güzelliğine kapılarak bir nefeste okursunuz, daha sonrasında gözleriniz yorgunlukta kendi kendine kapanır, tatlı bir uykuya dalarsınız. Uyandığınızda, hala okuduğun kitaptaki anlatımın güzelliğin büyüsü, hala yanaklarınızda bir gülümseme olarak kalmıştır, bunu hisseder ve hep gülümsersiniz. İşte mahallemizdeki sevinçte aynı bu minval üzerinde mahalleyi kaplamaya başlamıştı. Şimdi bu coşkuyu kelimelere dökemiyorum daha doğrusu bu coşkuyu anlatacak en güzel cümleyi bulamadım beni af edin. Sizde duyuyor musunuz, geçmiş günlerin feryatları kaybolmaya yüz tutarken, etrafı sessizlik yerine şenlik kaplamıştır, sizde farkına varmışsınıdır, duymuşsunuzdur benim gibi eminim… Ben şimdi izninizle aralarına karışarak değil de az uzaktan izleyerek, kaldığımız yerden devam edeyim.


Yaşar usta sevinçle.

 

-Az önce dua ettim âmin demeden kabul oldu, sana şükürler olsun Rabbim. Anladım ki, sebepsiz bu âlemde bir şey olmuyor, ben aciz kaldım acizliğimi bildirdim Rabbimde bana, bizlere acıdı duayı kabul etti kurtulduk bu şerefsizlerdennnnnnnnn…


Seyfi


-Rabbime şükürler olsun, istersen sakin sakin gidelim, kısmetten öteye yol olmazmış.

Yaşar


-Biliyon mu, dua sanki çalışmayan makineyi çalıştıran bir düğme sanki ben dua ettim çalışmayan gönül makinem çalıştı, halimi arz ettim Rabbime, Rabbimde yardımını gönderdi.


-Biliyom biliyom şimdi gözlerimizle gördük yaşadık şükürler olsun. Baksana adam geleli kaç gün olmuş bir cevhermiş de haberimiz yokmuş.


Kalabalık insanlar koşarak Cömertlik sevdalısının yanına akın ederken, onların ayakaltında kalmamaları için birbirlerine tutundular. Ramazan.


-Ulan oğlum az yavaş, sana da bana da yeter ondaki para, gönderen Mevla hepimize göndermiş, hepimize göndermiş.


-Evet, mirim hepimize yeter. Aslında ben bizim aşağılık ağaların halini göz önüne getiriyorum içimden halay çekiyorum. Şimdi ona ne diyorlar dün televizyondan duymuştum, onları birliktelikle ile çokluk veya görünüş itibarı ile gerçekliğin tokadı ile yere sereceğiz, serdik bile hah hah ha.


-Hay ağzına sağlık, ağzından bal damlıyor.


-Bal tutan parmağını yalar bilirsin?


-Bilirim bilmem mi… Ah o zalimler var ya bizi çok dar bir alanda köşeye sıkıştırarak, yıllarca sömürdüler.


-Biliyon mu onların kurduğu düzene karşı çıkış kapısı yoktu öyle sanıyorlardı ya, Allah c.c hesaba katmadı dürzüler.


-Ulan yıllardır bu kadar neşeli olmamış bu kadarda konuşmamıştım!


-Bende mirim bende, farkındaysan konuşmalarımızda değişti. Kul çıkış kapısını Rabbinin sayesinde bulursa elbette bu kadar sevinçten sonra, her şey olur. Aklın yolu birdir, baksana bugün tüm köyü kuşattı, yalnız o dürzüleri de iyi yaktı, ciğerlerinin pis kokusu gökyüzün kapladı, baksana sanki taş olarak başlarına yağıyor sanki.


-Hay ağzına sağlık lafı dilimin ucundan aldın…

 

Kasabalık ahali ilk önce Şükrü’nün onlara dalga geçtiğini inanmazken, Şükrü karşılıksız değil de çalışarak ödeyeceği bir tomar parayı koynunda çıkararak.


-İnanmadınız değil mi? Bende hala inanmıyorum,  bakın para elimde sımsıcak duruyor, ama gerçek.


Kasabalı şaşkın bir hal içinde birbirlerine şaşkın şakın bakıyorlardı!


-Arkadaşlar, hiç birimizde para yok ve Şükrü’de para var, üstelik hepimizden fazla ağaya borcu var, geçen yıl bilinmeyen bir nedenle-aslında bilinen, derken kısık bir sesle konuştu-  ambarının evinin yanması sonucunda, ağadan iki kat faizle evini yeniden yaptırmak için borç almıştı. Ağa bizlerin borç batağından kurtulmamamız için ya evimizi ya mahsulümüzü adamlarına yaktırarak… Her neyse elimizde kanıt yok ama onlardan daha insaflı faizsiz borç veren, bir dostumuz var, haydi ne duruyoruz biran önce varalım, bu aşağılık utanmaz rezil adamlara borcumuzu ödeyerek kurtulalım, ağız tadıyla bir lokma çocuklarımızla yemek yiyelim. Mirim bu anı yara almadan atlatıp, güzel günlerin bize doğru bir adım değil on adım atarak gelmesini sarmasını çok istiyorum. Bizlerin nasıl çaresizce kaldığımıza şahit olan zamanın bizimle beraber gülümsemesini nasıl istediğimi bir bilebilsen şaşırır kalırsın! Bundan sonra artık maskeli oyunların perdesi açılmamak üzere umarım artık kapandı bir daha açılmayacak…


Kasabalılar Şükrünün elinde bir tomar parayı görünce sevinçten havalara zıplayarak, yeni gelen karşılıksız para veren ağa olmayan yeni dost kapısına doğru koşarak hücum ettiler.

Mehmet Aluç


( Cömertlik Sevdalısı-2.bölüm başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.