Bir kazayı, belayı def ettik mi, hemen peşine ''Verilmiş sadakanız varmış.'' cümlesi gelir. Allah cc. tabi ki hepimizi, çocuklarımızda dahil kazadan beladan muhafaza eylesin... Öyle garip, öyle fakir insanlar var ki toplumumuzda, bir lokma ekmeğe muhtaç, sizin vereceğiniz o elli kuruşa, o bir liraya şiddetle ihtiyacı var hem de ...

Sadakayı sadece maddi olarak da düşünmemek lazım. Gözleri görmeyen bir vatandaşımızı, yeşil ışıktan karşıya geçirdiniz, bu da bir sadakadır. Bir teyzenin pazar filesini alıp evine kadar götürdünüz, bu da bir sadakadır... Mahalleden geçerken insanlara selam verdiniz, selam aldınız, bu da gayet tabi sadaka olarak sevap hanenize yazılacaktır...

Yardımlaşma insanlar arasında ki sevgi ve saygı bağlarını güçlendirir, muhabbeti arttırır... Yolda top oynayan bir çocuğun başını okşayın, tanımasanız bile yapın bunu, ne kaybedersiniz? Önemle dikkat edilmesi gereken bir hususta yaptığınız üç kuruşluk ya da beş kuruşluk iyiliği, hemen unutun, insanların başına kakmayın hiç bir zaman ''Ben sana şu tarihte şöyle bir şeyler vermiştim de.'' dediğiniz zaman, sıfırlarsınız bütün kazanımlarınızı...

Bir hadisi şerif de ''Gizli verilen sadaka Rabbın gazabını söndürür.'' buyrulmaktadır... Sizin yaptığınız bir hayrı reklam etmenize, kimselerin de bilmesine gerek yok. Allah bilsin yeter. ''İyilik yap denize at balık bilmezse Halik bilir.'' veciz cümlesini hepiniz bilirsiniz...

Yine bir kutsi hadiste 'En faziletli sadaka bir Müslümanın ilim öğrenmesi, sonra da onu Müslüman kardeşine öğretmesidir.'' buyruluyor... Tabi ki bir de bizim için mübarek olan Recep, Şaban, Ramazan aylarında verilen sadakaların da daha faziletli olduğu belirtiliyor... Başka bir hadisi şerifte 'Müslüman kişinin verdiği sadaka ömrünü uzatır, kötü ölümü önler. Allah onunla övünme ve kibir duygusunu giderir.' denilmektedir... Allah cc. hepimizi doğru yoldan ayırmasın. İyi insan olmak, olmaya çalışmak bile ne kadar güzel... 

( Verilmemiş Sadakaların Size Hiç Bir Faydası Olmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.