Karsinizdakine olmadık umutlar verip, hayaller kurdurmak cinayettir.

Birşeyi yapmaya gönlü olmayana bahaneler üretmek kolaydır.

Ozguvenli, vakur ve cesur insanlar saygıyı daha çok hakedenlerdir.

En baş edilmez alışkanlık , birine her şartta bağımlılıktır.

Susmak çok şey anlatabilir.

Gönlü uzak olana hiçbir şey anlatamazsiniz.

Halüsinasyon zaman zaman metafizik güçlerin kaynağını teşkil edebilir.

Yureginizde hissettiginiz birini illa ki görmeniz gerekmez.

Hiç kimseye boş vaatlerle umut vermeyin.

Karşınızdakinin gönlü olsun diye, istemediğiniz birşeye olumlu yanıt vermek etik değildir.

Ruhun doyum ve huzuru, tensel iliskilerin zevki ile kıyaslanamayacak derecede kutsal ve bitimsizdir.

Şahsi tatmin ve zevki için ; insanlara vaatleriyle umut veren, hayallere gark edenler vebal ve ahlarda yaşamaya mahkumdur.

Dudağında değil yüreğinde hissetmektir sevdanın tadını.

Empati yapan insanlar , pek kırıcı olmazlar.

Ne olursa olsun, her insanda bir yerlerde merhamet kırıntıları vardır.

Sadece Aradığınızda aranıyor, yazdığınızda cevap alıyorsaniz ; orada karşı tarafın nezaketi söz konusudur. O nedenle ısrarcı ve rahatsız edici olunmamalidir.

İnsan cektigi cefa ve eza ile olgunlaşır , çaresizliklerinde güçlenir

Sessizlik ve suskunluk insanın kendini tahlil ettiği emsalsiz anlardır.

Bazı insanlar ; sormaz , hissederler.

Ucu kime dokunursa dokunsun , doğru bildiğini soylemeli insan.

" Başıma tacsin !" saygı, " gönlümün baş kosesindesin ! " İse sevgi ifadelerinin en kuvvetli anlatımıdır.

Ruhsal birliktelik ebede intikalden sonrada ölümsüz yasanandir.

" başıma taç ! " yerine ; gonule baş köşede yer bulmak daima tercih sebebidir.

" sözüm söz !.." diyerek kendinizi hiçbir şeye mecbur hissetmeyin.


( Yaşam Heybemden - 127 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 5.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.