Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 4.11.2018
Okunma Sayısı : 1407
Yorum Sayısı : 0


solo travel ile ilgili görsel sonucuİlgili resim
solo travel ile ilgili görsel sonucu


İnsan neden seyahat eder ki?  Monoton hayatına canlılık getirmek güzellikleri görmek, keşif etmek yeni dostluklar arkadaşlıklar kurmaktır. Hele birde hayalleriniz varsa gideceğin yerle ilgili, orayı muhakkak görmek o havayı yeşilliği görmek havasını teneffüs etmek istiyorum diye, işte size seyahat etmek için binlerce neden. Böylesi bir sebep için, para önemli değildir, varmak kavuşmak görmek hissetmek önemlidir. Tek başınıza sırt çantanız hazır cesaretiniz yanınızda, haydi tüm yollar sizin artık. Ufukta o hayal ettiğiniz güzellikler kucak açmış, sizin gelmenizi bekliyordur bunu hissedersiniz, zaten seyahat hissetmek görmek anı orada yaşamak değimlidir? Kendi yalnızlığında doğanın yalnızlığında, kuş sesleri çağlayanın sesleri arasında. Yalnız seyahat etmenin avantajı onca koşuşturmayı yaşamadan, yolda kim kaldı bir şey oldu mu beğendi mi beğenmedi mi telaşından kurtularak, kendinizle anı yaşamak seyretmek yudumlamaktır.

 

Hepimiz tek başına geldik tek başına yolcu değil miyiz bu âlemde? Evet! Öyle ise bazı seyahatlerin tek başına yapılmasındaki hazzı sessizliği dinginliği içimizdeki huzurla neden yaşamayalım? Yaşayalım, çıkalım tek başına bir seyahate heyecan verici havasında, o heyecan dolu yerleri gezelim görelim, ömür kısa bir daha gelip görme şansımız olacak mı meçhul, öyle ise hazırlayın bavullarınızı tek başına seyahate çıkıyoruz.

 

Lüks olanı istemiyoruz bize özel olanı istiyoruz, bize özel olanı tek başına yaşamak varken neden paylaşalım. Bu sevinç dert keder üzüntü değil ki paylaşalım, bu rüyamız hayalimiz konusunu evde açsan, eşimiz zamanı değil, kızımız dersim var, patron işler yoğun ertele diyerek seni yolda bırakacaklar, gitmene izin vermeyecekler. Hep istiyordun gitmeyi erteleme, hala istiyorsun hazırsın çık yola… Hayal ediyorsun peşine düş… İşte şimdi tam zamanı! Gitmek istediğin o huzur dolu küçük seyahatine daha ne bekliyorsun haydi hayallerine olmaya seni bekleyen o muhteşem tatile seyahate varlığınla hayat vermeye hazırsın durma çık yola.

 

Mehmet Aluç

 

*Gidip görmek keşfetmekten başka, insan neden sadece tatil için seyahate çıkıyor?

 


( İnsan Neden Yalnız Seyahat Etmeyi İstemez Ki?* başlıklı yazı kul mehmet tarafından 4.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.