DEHA RODİN VE CAMILLE CLAUDEL AŞKI

 

Fransız heykeltıraş François- Auguste  Rodin, 12 Kasım 1840 tarihinde Paris’te de doğmuştur. La Petite École (Küçük Okul) isimli Özel Desen ve Matematik Okulu’na giderken heykel sanatına ilgi duymuş 1871 yılında Belçika’da ilk kez yapıtlarını sergilemiş, 1875’ te Tunç Çağı adlı bronz heykelin yapımına başlamıştır. 1882 yılında, ünlü Adem, Havva ve Düşünen Adam adlı figürlerini yapmıştır . 1883’ te Victor Hugo ’nun büstünü tamamladı.

 

1885’de Calais Burjuvaları anıtının yapımını üstlendi.  1888’de Uluslararası Sergi için Öpüşme adlıesere çalışmaya başladı. 1889 yılında empresyonizmin öncülerinden biri olarak gösterilen Claude Monet ile sergi açtı. 1900’de, Paris’teki Alma Meydanı’nda, 1902’de ise Prag’da büyük sergi açtı. 1904’te alçıdan yapılmış büyük boy Düşünen Adam heykeli ilk kez Londra’daki International Society’de, bronz versiyonu ise Salon de Paris’te sergilendi. Düşünen Adam 1906’da Panthéon’un önüne yerleştirildi.

 

Auguste Rodin’in ilham kaynağı, modeli ve sonunda sevgilisi olan Camille Claudel in etkisi büyüktür. Henüz küçük yaşlardayken taş ve çamur gibi malzemelerle ilgilenen Claudel, Paris’te kadınların eğitim görmesinin imkânsız olduğu 1800’lerin sonunda kendisi gibi sanatçı kadın arkadaşlarıyla beraber bir atölye kiralayarak heykeltıraşlık işini geliştirmeye başlıyor ve eğitmen olarak Rodin ‘le tanışması bu şekilde oluyor.

 

1884 yılında Rodin'in atölyesinde çalışmaya başlayan Claudel,  Rodin’e ilham kaynağı olan isim olarak tanınıyor. Birçok çalışmasında Rodin’in modeli oluyor ve hatta bazı çalışmalarını onun tamamladığı da söylentiler arasındadır . Fakat Claudel in  uyuşturucu, kadın ve sanat bağımlısı olarak tanınan Rodin ile yaşadığı çalkantılı  ilişki, bir kaza sonucu bebeğini kaybetmesinden sonra 1898 yılında tamamen bitiyor.

Hayatının son 30 yılını akıl hastanesinde sürdüren Claudel, 1943 yılının Ekim ayında hayata gözlerini yumdu. 1951 yılında adına açılan serginin, 1980'li yıllarda yazılan biyografilerinin ardından, 1988'de “Camille Claudel” isimli ilk filmi yapıldı.
( Deha Rodin Ve Camılle Claudel Aşkı başlıklı yazı gölevi tarafından 3.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.