Yapboz misalidir insan.Doğumdan itibaren,hatta doğum öncesinden başlar tamamlanmaya.Her taş yerine yavaş yavaş oturur.Her taşın ayrı bir önemi vardır.Çünkü,insanı anlamlı kılan doğru taşların doğru yerlere oturmasıdır. Yapbozda bazı parçaları gelişigüzel yerleştirirsek,resim bir anlam ifade etmez.İnsanoğlu da bazı dönemlerde alması gereken temel ihtiyaçları almadığında,eksik kalır,bir açık oluşur.

İnsanoğlu sevgi,güven ve aidiyet gibi temel duyguları ailede edinir.Bu olmazsa olmaz ihtiyaçlar,insanın hem kişiliği,hem de çevresine karşı bakışını etkiler.Bu ihtiyaçları gerektiği gibi alamayan bireyler,ileri ki yaşlarda başkalarına güven,samimiyet ve aidiyet açısından çekimser olabilmekte;aynı zamanda sağlıklı sosyal beceri geliştirmede sorunlar yaşayabilmektedir.Dolayısıyla,özellikle bebeklik ve ilk çocukluk dönemlerinde anne babanın yapması gereken çocuğuyla yakından ilgilenmesi,bu dönemde gerekli duyarlılığı göstermesidir.

İnsan için sevgi,çok önemli bir ihtiyaçtır.Çünkü insanoğlu her dönemde sevgiyi kendisi için itici bir güç,sarsılmaz bir destek olarak görür.Peki neden?Çünkü sevgi,insanı hayata bağlayan en önemli parçadır.Yaşama sevinci,umut,kişinin işine tutkuyla bağlı olması,insanlara olan güzel bakışı vb. birçok durum sevginin varlığı ile anlam kazanır.Sevginin olmadığı yerde huzur da,sevinç de hep yarımdır.Çünkü sevgi,bu hayatta insana can veren,tebessüm veren en güzel ilaçtır,en doğru yapboz parçasıdır.

Bir yapbozda her parçanın bir yeri vardır.Başka yere uymaz.Ama sevginin bu hayatta belirgin bir yeri yoktur.Çünkü sevgi ortaya çıktığı her yerde bir yeşerme yaratır,herkes için karanlığı aydınlatan uçsuz bucaksız bir ışık kaynağı olur.Sevgi,nerede olursa olsun,oraya ayrı bir güzellik katar.
Kalplerinizi,çevrenizi ve hayatınızı sevgiyle besleyin.Çünkü sevgi zor durumda çare,yalnızlıkta yoldaş,hüzünde sevinç kaynağıdır.Sevgi,hayatı yaşanılır kılan ve sabretmeyi öğreten en güzel kaynaktır.Sevgiyle ve muhabbetle kalın dostlar...

( Yapboz başlıklı yazı Psikolog tarafından 30.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.