Yaşım ellileri geçti, aklım başıma geldiğinden bu güne kadar Filistin’de şehit haberleri eksik olmadı. Sanki o topraklarda doğanlar İsrail askerlerine kurban olmak için doğuyor, adeta onun oyuncağı oluyor.  Neden İsrail genişlemeye devam ediyor, neden Filistin halkına tahammülü yok? Neden öldürmeye doymuyor? Katil olarak anılmaktan neden rahatsız değil?


İsra suresi 7nci ayette, “Eğer iyilik ederseniz kendinize etmiş, kötülük ederseniz yine kendinize etmiş olursunuz. Artık diğer cezalandırma zamanı gelince, yüzünüzü kara etsinler, daha önce girdikleri gibi yine Mescid’e, Süleyman Mâbedi'ne girsinler ve ellerine geçirdikleri her şeyi büsbütün tahrip etsinler diye, başınıza yine düşmanlarınızı musallat kıldık.” der.


Kim bilir, Bir Müslüman olarak kendimize çeki düzen vermemişsek, Allah’a gereği gibi ibadet etmemişsek, kulu olmamışsak, Allah bize düşmanlarımızı musallat edecek. Eğer biz aklımızı başımıza alırsak, İsra suresi 8nci ayette, "Belki Rabbiniz size merhamet eder; fakat siz eğer yine fesatçılığa dönerseniz, biz de sizi yine cezalandırırız. Biz cehennemi kâfirler için bir hapishane yaptık.” denildiği gibi Allah’ın merhameti üzerimize olur ve ne sıkıntı çektiysek üzerimizden kalkar. 


Eğer Filistin halkı ve onu kardeş bilen Müslüman ülkeler, Allah’a gereği gibi kul olmazsa, Yahudiler Mescid-i Aksa’ya girecek ve orayı büsbütün tahrip edecekler mi… yahut bu geçmişte olmuş mu? Eğer olacaksa bunu görmeye ömrümüz yeter mi bilmiyorum. Allah göstermez inşallah, Amin. Ancak, tüm dünyada yaşayan Müslümanların çektiklerini gördükçe, ister istemez ayette bahsi geçen üzerinize düşmanı musallat ederim ifadesini günümüz dünyasında yaşıyoruz diye düşünüyorum. 


Bugün, petrol zengini Suudi Arabistan, göstere göstere Kaşıkçı denen gazeteciyi tüm dünyanın gözü önünde öldürdü, zalimce. Bu nasıl bir İslami yaşantıdır. Müslümanın her yaptığı tebliğdir. Yani zalimliği tebliğ mi edin diyor Rabbim? Bu fesatçılığı Rabbim cezalandırırım diyor ayette. Kur’anı en iyi bilen, kendi diliyle okuyabilen bu ülkenin, bu ayetlerden haberi mutlaka vardır. Bana dokunmayan bin yaşasın diyen zengin ülke müslümanları, ben bu iki dünyada da cennet yaşarım diyen umursamazlığı, diğer deyişle zalimliğini Allah c.c. görmektedir. Kur’anla bu kişileri bu ayetlerinde uyarmaktadır… 


Bugün ölen Filistinli kardeşlerim, Allah’a kul olması hasebiyle, zalime-Yahudiye karşı direnmektedir. Ölüyorsa, Allah bilir ama var olan niyetiyle şehittir. Allah’ın rızasını kazanmıştır inşallah… Ya bunu görmeyenlerin duyarsızlığı? Onlar ancak kendilerine zulmederler, hüsrana uğrarlar. Eğer her gün ölen Filistinli kardeşi için Müslümanlar kalbinde acı hissetmiyorsa, o acıyı bedeninde hissettirecek Rabbimin gazabını yakında tanıyacaktır, Allah korusun.  


Ey Müslüman, bu dünya yurdu eğer samimiysen cenneti yaşama yurdu değildir. Eğer mutluyum diyorsan, bir elin yağda bir elin balda sana acı isabet etmiyorsa, nasıl bir hayat yaşıyorsun bunun tahlilini lütfen yap ve Allah’a hakkıyla kul ol, ayette dediği gibi kendi iyiliğin için. Allah sabırlıdır ancak, bu sabrı senin canını alınca, yanına çağırıp sorguya çekince son bulacaktır.   


Kendin ol, başkasının hayatını yaşamak için bir ömrümüz yok. Allah’ın ikramına ve nimetine, ona hakkıyla kul olarak şükret ve yalnızca ona teslim ol, kendi iyiliğin için.


Saffet Kuramaz

( Her Gün Filistin’den Şehit Haberleri Geliyor başlıklı yazı safdeha tarafından 30.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.