Günaydın
O kadar basit şeylere harcıyoruz ki enerjimizi, tam da bizden istenenleri bir asker ciddiyetiyle yerine getiriyoruz.
Dünya uzay çağını, bilişimi, en son teknolojileri,yapay zekayı  tartışırken; biz oturmuş hala  ortaçağın küflü zihniyetinde ısrar edip inancı, etnik kökeni, şekli,  şemali tartışıyoruz.
yazık!
çok yazık!
Vallahi gücüme gidiyor.
Düşünün bir kere, Ülkemiz bunca sıkıntılara, ekonomik saldırılara, teröre 
maruz kalmışken; biz hala her sabah "TÜRKÜM DOĞRUYUM ÇALIŞKANINIM... VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN!" diye ezberlediğimiz şeyleri "Yerlere göklere haykıralım mı, haykırmayalım mı?" konusunu tartışıyor ve enerjimizi harcıyoruz.
Biz bunu yaparken elalem ne mi yapıyor?
Bir kısmı insanlık için yeni buluşlar peşinde, bir kısmı da malı götürüyor!
Bu konu çok hassas ve bıçak sırtı diye düşünenlere de diyorum ki "Bence değil!"
Kardeşim, birşeyleri söylemekle olmuyor.
Nitekim yıllar yılı her sabah avazı çıktığı kadar haykıran çocuklar, büyüyünce bunu hiç  mi hiç hatırlamıyor.
Çünkü;
Türküm demekle, Türk olunmuyor!
Doğruyum demekle, doğru olunmuyor.
Çalışkanım demekle, çalışkan olunmuyor!
O halde farklı bir şeyler yapmamız lazım.
Çocuklarımıza bunu öyle bir anlatmalıyız ki; minicik beyninde bir bilinç oluşmalı.
Peki bu nasıl olacak?
Ben de bunu soruyorum işte.
Asıl tartışmamız gereken konu bu bence.
Şimdi bir çoğunuz bana kızacak, acımadan eleştireceksiniz biliyorum.
Şunu göğsümü gere gere söylüyorum:
BEN TÜRK OĞLU TÜRKÜM VE BUNUNLA GURUR DUYUYORUM.
Ama...ama her sabah bir alışkanlık haline getirerek, yıllarca okul bahçelerinde toplayıp andımızı söylettiğiniz o çocuklardan bir çoğunun TÜRK (etnik anlamda)  olmadığını biliyorsunuz.
Peki bu doğru mu?
Empati yapın, kendinizi onların yerine koyun bakalım.
Size her sabah "Ben İngilizim, ben İngilizim!!!" diye bağırtsalar ne hissedersiniz?
Evet Andımızdaki TÜRK kelimesi etnik anlamda kullanılmıyor biliyorum, onu söyleyen birçok Kürt, Laz... da bunu biliyor ama yine de zoruna gidebilir.
Bu bölücü bir ifadeye dönüşebilir.
İçimizde öyle Türkler var ki; Vatan haini ve öyle farklı etnik kökenli ve inançlı kişiler var ki senden benden daha çok bu Vatana aşık!
İşte bunun için diyorum; gelin bunu tartışma haline getirmeyelim.
Ya da içeriği değiştirelim, bazı insanları rencide edici kelimeleri kaldıralım.
Saygı; birlikte yaşamanın olmazsa olmazıdır.
Özgürlük; başkalarının haklarına müdahale etmeden dilediği gibi yaşama hakkıdır.
Biz hala birlikte yaşamayı murat ediyorsak; bazı hassasiyetleri göz önüne alarak, herkesin hak ve hukukuna saygı göstermeliyiz.
BU DÜNYA YALNIZCA BELLİ KESİMLER YA DA İNSANLAR İÇİN DEĞİL, TÜM CANLILAR İÇİN YARATILMIŞTIR.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
24.Ekim.2018
( Andımız başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 24.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.