Kayıt altına alınmadan kaybolan eserler;

Bugüne değin hangi eserler bir köşede unutulmuş?Hangi yazar, hangi beste,paylaşılmadan yok olmuş?Yada bir sansüre uğramış?Bunları bilemiyoruz.

Belki okuduklarımızdan çok bizlere ulaşmayan eserler dünyamızı değiştirecekti.
Eski Mısır medeniyetinde çok sayıda kütüphane olduğunu ve bu eserlerin yandığını üzülerek okuyoruz.
Dünyanın en eski medeniyetlerinden biri olan Mayalardan sadece kalıntılar kalmış birde Maya takvimi hala güncel,sırını çözmeye çalışıyoruz. Kıyametin ne zaman kopacağına dair, onların nasıl yaşadıklarını niçin ülkelerini terk ettiklerini bilmiyoruz. Lakin tarih araştırmacıları kaybolan medeniyetlerinin izinin sürülmesinden asla vaz geçmiyor.
Yine Sümerler,Hititler araştırmaya diğer medeniyetler,Sümerlerin kaybolan bir kitabını söylüyorlar. Sümereologlar nerde ve nasıl bulunacak?

Orta asya'daki beyaz piramitlerin esrarı hala sır.Çin'in bu bölgeye uyguladığı yasağın kalkmasını bekliyoruz.

Yunus Emre olmasa Onun izinden giden şairlerin şiiri unutulacaktı.. Ama Onların ismini bilmiyoruz,bu tür yazılan şiirlerin hepsini Yunus Emre'ye ait olduğunu zannediyoruz.

Şekspir adına yazılan yazıların tamamı Onun mu?Bu konuda İngiliz edebiyatcıları çalışmalar yapmakta. Ama ona ait olduğu yazılmasaydı bazı eserler bir köşede unutulcaktı..

Kemal Tahir`in Yorgun savaşcısı'nın tv filmi yıllarca saklandı izleyicisinden.Bir Şüküfe Nihal edebiyatımızın, yalnız ve unutulmaya mahkum yazarıydı,belki de en trajik olanı Uğur Mumcu daha kitabını yayınlanmadan bir teröre kurban gitti. Yazacaklanı bilseydik belki yakın tarihin nasıl değiştiğini görecektik ama olmadı.

Bu gün medyada reyting adına çok değerli yazarlar yazdıkları okuyucuya ulaşmadan yeteri kadar değerlendirilemiyor. Kütüphanelerin tozlu raflarında nice eserler unutulmuş meraklılarını bekliyor,
bir gün meraklısına ulaşmak güncelleşmek istiyor.
Tv nin en gözde proğramcısı Beyza Güdücü tv de önce spiker sonra gezi proğramları yapıyordu. Ama şimdi O nu bu etkinliklerde göremiyoruz.

Fatih Altaylı her zaman makalesinin altına ne zaman adam oluruz diye sorar; sonrada kendi görüşünü farklı konularda yorumlardı. Bendeniz de; ne zaman adam oluruz sorusuna hak eden bilgi ve kültürüne değer verilen takdir edildiği zaman diyorum.
( Kayıt Altına Almıyoruz başlıklı yazı M.Filizman tarafından 23.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.