''Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, hayvanlara işkence ederek öldürenlerle ilgili son dönemlerde medyaya yansıyan haberlere dikkat çekerek, 'Yasa hâlâ neyi bekliyor? Bir an önce çıkartın. Hayvanlara işkence eden ve öldürenlere verilen cezaları da arttırın' dedi. Erdoğan hayvanlara işkence yapanlara, 'İnsanlıktan nasibini almamış vicdansızlar' ifadesini kullandı.'' BASINDAN


Zaman zaman hayvanlara eziyet eden bu şerefsizlere basın yayın organlarında rastlıyoruz. Vicdanlı bir insanın asla yapmayacağı, yapamayacağı hareketleri hayvanlara uyguluyorlar... Köpekleri arabalara bağlayıp sürükleyenler. Atları, eşekleri ölesiye sopa ile dövenler. Kedileri suya atıp boğulmalarına sebep olanlar...

Bu tip insanların kişilik bozukluklarının olduğu gün gibi aşikar. Normal ruh haline sahip, sevgi dolu insanlar zaten böyle davranışlarda asla bulunmazlar. Adı üstünde hayvan işte ağzı var dili yok. Dövsen de öldürsen de kendini savunacak bir canlı değil...

Bizim çocukluğumuzda mahallelerin serseri çocukları, sapan denilen alet ile serçeleri, güvercinleri avlamaya çalışırlardı. Güvercin daldan düşerdi, sonrada kafasını kopartırlar, zevk için onları öldürürlerdi... İçimiz acıyarak seyrederdik biz de onları. Bir şey yapamamanın burukluğu kaplardı içimizi bir şekilde...

Ünlü Filozoflardan Aristo ''İnsan düşünen bir hayvandır.'' demiştir. Ancak hayvanlara eziyet eden düşüncesizlere ne demeli? Bu yaptıklarının da ahirette mutlaka ve mutlaka acı bir karşılığı olacaktır. Bunu da akıllarından çıkartmasınlar...

Londra Hayvanat Bahçesinde bir ayna ve bu ayna kalın çizgiler ile bölünmüş. Altında da gayet açık ve net, manidar bir yazı. Şu an da dünyanın en vahşi hayvanının görüyorsunuz. O, işte insan, kendini görüyor aynaya baktığı zaman. Öyle ya, insan denen varlık, vahşi olmasa, yüzlerce, binlerce, on binlerce kişiyi bir bomba ile öldürmeye kalkar mıydı? Kimi zaman şerefli bir varlık olsa da, kimi zamanda aşağılıkların en aşağılığı olarak tarihte ki yerini alıyor...

Bundan sonra birisine, köpek herif, eşek, öküz, inek ya da hayvanoğlu hayvan derken, insanlar bir kere daha iyi düşünsünler. Kedi, köpek ya da eşek mi daha vahşi, yoksa biz insanoğlu mu? Bizim vahşilikte sınırımızda yok gibi. Hayvanlar en azından yaşamak için öldürüyor, biz ise tam tersini yapıyoruz, öldürmek için yaşıyoruz... Hazreti Mevlana ''Hayvanlar Allah'ın sessiz kullarıdır onlar kıyamet günü, dünyada kendilerine yapılan eziyetleri ve haksızlıkları mahşer yerinde bir bir insanlara haykıracaklardır.'' der... Bu açıdan, devlet başkanımızın bu çıkışı, gayet açık, net ve yerinde, umalım ki yasal olarak da gereği en kısa zamanda hayata geçirilir... 

( İnsanlıktan Nasip Almamışlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.