WAT SAP SEVGİLİ-YAZAN OĞUZ BATIN
(WHATSAPP SEYİRCİ KATILIMLI SKEÇ)
                  
LODOS
BERÇİN
LODOS’UN KOMŞU KIZI
BERÇİN’İN KOMŞU OĞLANI
LODOS’UN ANNESİ
LODOS’UN BABASI
BERÇİN’İN ANNESİ
BERÇİN’İN BABASI

DEKOR:Ev dekorudur.Bölmeli paravandır.Sağ taraf Lodos’un evi,sol taraf Berçin’in evidir.Birer koltuklar vardır,birer televizyon.Sahnenin en arkasında slayt perdesi vardır,slayt perdesinde iki sevgilinin wahatsapp görüntüleri..
Berçin,masada kraker yiyordur.Lodos ise salonun etrafında turluyordur.

İkisinin sesi tutkuludur bu tutkuyu yorgun bir ses ile verirler sanki bütün gün taş taşımışçasına

LODOS:Aşkım orda mısın?
BERÇİN:Burdayım aşkım.Kraker yiyorum.
LODOS:Sende benim krakerimsin aşkım.
BERÇİN:Çocukluktan beri en büyük tutkumdur.Senin tutkun nedir?
LODOS:Kitap okumak.
BERÇİN:Ya öyle mi?Bende severim kitap okumayı.En son okuduğun kitap hangisi?
LODOS:Iııım şeey.(Koltuğa uzanır):Beyoğlu Rapsodisi.Genelde polisiye romanları severim.
BERÇİN:Peki ne anlatıyor romanda?
LODOS:Ne mi anlatıyor.Tabi ki Beyoğlu’ndaki cinayeti anlatıyor.Çok kitap okurum aşkım ben.Mesela okudum mu kitabı on on beş gün sonra kitaba devam ederim.
BERÇİN:Okuduklarını unutmaz mısın?
LODOS:Hafızam kuvvetlidir.Aşkım düğüne gittiğinde ne giyersin?
BERÇİN:Neden sordun?
LODOS:Seni tanımak istediğimden.
BERÇİN:Aşkım bak seyircinin biri ne yazmış bana.Kendine sevgili ve eş değil düğün kavelyesi arıyor.O çocuktan uzak dur yazmış.(Kapı çalar):Aşkım kapıya bakıp gelcem.
(Kapıyı açar):Ne vardı Orçun ne istiyorsun?
BERÇİN’İN KOMŞU OĞLANISümüklüdür,safça gülümseme ve gülüşlerde,Berfin’e kur ile):Evde şeker bitmiş,annem şeker istiyorum şekerim.
BERÇİN:Delinin zoruna bak,senin nerden şekerin oluyorum.
BERÇİN’İN KOMŞU OĞLANI(Safça eda ile):Tamam kızma lafın gelişi dedim Berçincim.
BERÇİN:Sen beni deli etçen,bekle burda.(Kapıyı hafifçe kapatır,elinde hala telefon vardır.)
LODOS:Kim aşkım?
BERÇİN:Önemli biri değil ya,boşver.(şejeri koyar,kapıya getirip verirken,sonra kapatır.):Düğünde saçlarımı kıvırcık yaparım.Kıvırcık saçı çok severim.Benim gibi oynamayı seviyor musun?
LODOS:Bayılırım.**Aşkım bana seyirciden mesaj geldi. ……. Diye yazmış biri.
BERÇİN:  ………………………. 
Lodos:Aşkım, annem ve babam geldi alışverişten.
BERÇİN:Çok severim alışveriş yapmayı.Sende alışveriş yapmayı sever misin?
LODOS:Ben de bayılırım.Hep marka marka giyinirim.
BABASI:Dünya’dan Lodos’a Dünya’dan Lodos’a.
ANNE:Dokunma oğluma ya.
BABASI:Dokunmaması mı var?Beyefendide ki keyfe bak.Sanki üniversite sınavına ben gircem.Sen şımartıyorsun bu çocukları.
ANNE:Dinleniyor babası,birazdan yine oturcak dersine.
BABASI:Bu çocuktan adam olmaz.Ne haliniz varsa görün.Ben gidiyorum kahveye.(Çıkar gider)
ANNEM:Zaten bütün kabahat benim başıma patlıyor.
BERÇİN:orda mısın aşkım?
LODOS:Babam biraz kızdı da bana Berçin.Sanki sınava çalışmıyorum.
BERÇİN:Günde kaç saat çalışıyorsun Lodos?
LODOS:Bir saat bana yetiyor aşkım.
BERÇİN:Aşkım bana seyircilerden biri şöyle yazmış.  …………..  
LODOS(Cevabını verir.)  …….
BERÇİN:Aşkım sanırım sizin kapının zili çalıyor.
LODOS:Kim münasebetsiz?Bir bakayım.
LODOS’UN KOMŞU ŞİŞMAN KIZI:Lodoscum evde tuz bitmiş de tuzun var mıydı?Tuzun olayım senin.
LODOS:Bekle orda.(mırıldanır):Tuzum olcakmış.Bu cüsse ile sen odun olursun.
BERÇİN:Bana mı dedin aşkım.
LODOS:Tuz isteyen komşu kızına dedim.Kendisi bana aşıktır da.
BERÇİN:Gelirsem saçını başını yolarım onu.Mahvederim ikinizi.
LODOS:Yaparsın aşkım.**Tuzunu aldığına göre hadi güle güle.
BERÇİN:Resmen bugün Bakkal Mehmet’e döndük.Tuzu şekeri olmayan geliyor.
LODOS:İkimizin kaderi aynı yazılmış aşkım.
BERÇİN:lodoscum bak seyircilerden biri ne diyor. ………
LODOS(Cevabını verir):………. …….
ANNE:Oh hanımefenin keyfe bak.Üniversite sınavına sanki ben gircem?
BABA:Dokunma kızıma
ANNE:Dokunmaması mı var?Şimdi onun arkadaşları kitaptan başını kaldırmıyor,hanımefendi burda telefonla oynayıp keyif yapıyor.
BABA:Hanım bir dakika,bana whatsapptan mesaj geldi.
BERÇİN:Seyircilerden biri sanada mı gönderdi mesaj baba?
BABA: ….  ….. ….
ANNE(Cevabını verir.) ….  ….  ….
BABA:Tamam anladık hanım,uzatma bu kadar.
ANNE:Baba-kız ne haliniz varsa görün,ben gidiyorum mutfağa.
BABA:Ben de sana yardım edeyim.
LODOS:Aşkım orda mısın?
BERÇİN:Burdayım aşkım.Annem azarladı da beni.Sanki ders çalışmıyorum.
LODOS:Aynı bizimkiler.Ne yapacak aşkım,kaderlerimiz aynı.
BERÇİN:Bak seyircilerden biri ev işi yapar mı diyor,düğünü soran adama sor diyorlar.
LODOS:Elimden her şey gelir aşkım.Çok güzel makarna yaparım çok güzel yumurta kırarım.
BERÇİN(Seyirciye doğru yürüyerek konuşur.):Siz değerli izleyenlerimizi mi kırcaz,siz isteyin yeter biz oynarız.
LODOS:Aşkım şimdi yorgunum,sonra oynasam.
BERÇİN:Hani oynamayı çok seviyordum.Lamı cimi yok,bu kadar güzel insanı da kıramayız.Hadi kalk ayağa oynucaz.
LODOS:Kulun köpeğin olayım senin bebeğim,sen emret yeter.Gelsin muuuuusik
Lodos ve Berçin,hareketli müzik eşliğinde oynarlar.Müziğin bitmesine yakın o hareketlerle paravanı devirirler,El ele tutuşup seyirciye doğru yürüyerek selam verirler.

LODOS:Bizi izlediğiniz için teşekkür ederiz.Umarım skecimizi beğenmişsinizdir.
BERÇİN:Baksana şu alkışa.Hepinize çok teşekkür ediyoruz.Müsadenizle diğer oyuncu arkadaşları sahneye davet etmek istiyorum.İstersen sen başla.
LODOS:Annem karaketerini canlandıran … davet ediyorum

(Tek tek çağırır.)

BERÇİN:Kendinize iyi bakın..Hoşçakalın..
(Perde kapanır)

Sahnelemek için [email protected]
( Wat Sap-seyirci Katılımlı Sahnelenmemiş Skeç başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 18.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.