NE OLDU ŞİMDİ “ARDA”?

 

Arda TURAN, birkaç hafta öncesine kadar sen bizim uluslar arası gururumuzdun. Dünyanın en büyük takımlarına transfer olurken, seninle onur duyduk. Başarıların tüm ülkemizin ve Albayrağımızın yüzünü güldürdü. Attığın her bir golde dünya ayağa kalkmıştı. Ülkemize döndün, yine çok güzide bir takımımızda top koşturuyordun.

En önemlisi de futbolla ilgilenen, ilgilenmeyen bütün gençlerimizin idolu olmuştun. Çok güzel paralar kazandın. Seni, tüm Türkiye ve Dünya’da da sayısız insan çok seviyordu.

Taa ki, son haftalarda şımarıklığın son raddesine çıkarak, çok yakın bir şarkıcı arkadaşının eşine sözlü taciz iddiası, gece sabahlara kadar eğlence mekanlarında sarhoş olup, basit davranışlar iddiası, şarkıcı arkadaşına kafa atıp burnunu kırma gerçeği, hastaneye tedaviye giden şarkıcının arkasından ruhsatsız silahla gidip, tartışmayı büyütüp bir el silah sesiyle hastaneyi allak bullak eden sen; savcının 12.5 yıl hapis istemi ile iddianame hazırlayıncaya kadar…

Ulu önder Atamızın bütün spor salonlarının ve sahalarının baş köşesinde yazan, sporcunun mabedi gibi olan:

“BEN SPORCUNUN, ZEKİ, ÇEVİK VE AHLAKLISINI SEVERİM”.

Sen ki, zekiliği ve çevikliği çok güzel uyguladın ama, çok daha önemli olan, yüce dinimizin olmazsa olmazı, ahlak tarafını neden göremedin veya görmek istemedin? Zirveye çıkmanın ne kadar zor olduğunu en iyi sen bilirsin. Ama zirvede durmanın çok daha zor olduğunu eminim ki yine en iyi bilenlerdensin.

Fakat zirveden ne kadar hızla inildiğini ve inildikten sonra da, özellikle manevi açıdan ne kadar çok güzelliklerin, asansör hızı ile kaybolduğunu şimdi çok iyi anladığına inanıyorum. Yiğidim, değer miydi bu kadar zorluklarla elde ettiğin üstün kariyerini yerle bir etmeye???

Artık bu olanlardan sonra seni kim hangi takımda oynatır. Kazandığın milyon erolarla, ülkemizde seni seven milyonların kalbini yeniden kazanabilir misin?

Hiç istemem ama, sokaklarda yürürken yüzüne tükürecek bazı kinci ve fanatiklerin de olabileceğini aklından çıkarma. Bundan böyle Mevlana, hacı Bektaşi Veli, İmam Gazali misali, bir derviş gibi sabırlı ol da, bir daha başını belaya sokma olur mu?

Ben “KALİTELİ YAŞAM” diye yıllarca boşuna yırtınmıyorum. Sağlıklı yaşam yetmiyormuş demek ki, sende sağlığın, atikliğin, çevikliğin, (maalesef son yaptıklarından sonra zeka diyemeyeceğim) danışkası vardı. Ama KALİTE???

Maalesef, 15 temmuzda uçak ve helipkopterlerle Yüce Meclisimize, Özel Kuvvetlerimize, sokaktaki vatandaşlarımıza devletimizin uçakları, mermi ve toplarıyla hücüm edip, yüzlerce şehit vermemize sebep olan hainler de çok sağlıklı, çevik, zeki ve profesyoneldiler. Ama, KALİTE???

Açıkçası ben oldukça üzgünüm ve de sana kırgınım ama, kendime de soruyorum. Bu kadar büyük bir değeri, bir hatasından dolayı çizelim mi? Bence çizmeyelim.

Öncelikle hatadan münezzeh tek Allah’ü Teala’dır. Yani hata yapmayan hiçbir kimse yoktur. Hatta bazılarımız hatalarımızdan aldığımız dersleri, başarılarımıza temel taşı yapmışızdır. İnşallah diliyorum ki, bu yaptığın hata ilk ve son olur da; bundan alacağın dersler, bundan sonraki yaşamında seni çok daha başarılı kılar.

Ne bileyim, içkiyi bırakırsın, hanımefendilerle çok daha kibar ve nazik konuşursun, silaha on metreden daha fazla yaklaşmazsın, öfke kontrolünü en kısa zamanda uygulamaya başlarsın, sabırlı olmayı öğrenirsin.

Efendimizin “kahramanlık er meydanlarında değil, öfkenin en zirveye çıktığı anlarda sabırlı olabilmektir”. “Öfkelendiğiniz zaman ayakta iseniz oturun, geçmedi yatın, yine geçmedi abdest alıp namaza durun” öğütlerini yüreğine kadar özümsersin.

Arda’yı sevenlerden ben dahil bir isteğim var. Yüce Türk Yargısı konuyu ela aldı. Savcılık iddianamesini mahkemeye sundu. Adli bakımdan konu mahkemede. Kul olarak muhatapları ile helalleşmesi kendi konusu. Allah’ın soracağı soruları sormak, haşa bizim ne haddimize…

Bizler Arda’yı sevmeye devam edelim. Arda’nın hatasını telafi etmesine müsaade edip, ona yardımcı olalım. Zira olay sarhoş iken meydana gelmiştir. Sarhoşluğu geçtikten sonra muhtemeldir ki, çok pişman olmuştur. Muhataplarından özür dilemesi de onu göstermektedir.

Arda gibi bir değerin ülkemizde yetişmesi bildiğiniz gibi çok zordur. Onu çok basit ve özensizca harcamayalım. Artık olay yargıdadır. Dua edelim Arda için en iyi sonuç çıkar ve bir daha aynı şekilde bir hata yapmaması için kendi kendine söz verir.

Ardanın yaşı daha çok genç, futbolcu olarak olmasa bile, teknik adam olarak daha on yıllarca Türk Futboluna hizmet edeceği inancındayım. Ama Arda ile birlikte herkes, bundan sonraki süreçte Arda’ya yardımcı olursa…

Eğer, yardımcı olmayıp onu manen bile olsa linç etmeye kalkarsak, Allah’ın ve Yargının soracağı soruları sormuş olur, hem günaha gireriz, hem de Arda’yı korkunç şekilde kaybederiz.

 

Selam, sevgi ve dualarımla. Allah’a (cc) emanet olunuz.

16 Ekim 2018. Saat: 11.00. Antalya

 

Doç.Dr. Süleyman COŞKUNER

Kaliteli Yaşam Uzmanı

 

 

( Ne Oldu Şimdi Arda başlıklı yazı S. COŞKUNER tarafından 16.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.