Canım annem senden ayrılalı bugun tamı tamına koca dokuz yıl oldu. Oldu ama; gel sen birde onu bana  sor,nasıl geçti o koca yıllar.

                               Ettıkey sen gideli kolumuz kanadımız kırıldı. Ettıkey sen gideli dünya bizlere taru-mar oldu.

                                                          ALLAH'IM MEKÂNINI CENNET EYLE ANNEM’in.

              Anne biliyormusun boşuna dememişler yuvayı dişi kuş yapar diye. Annem sen gittin bizde dağıldık. Annem o üstüne titrediğin çocukların dağıldı .Hiç kimseyi değilde ençok beni öksüz bıraktın. Sen benimlesin hala biliyorum. Ama; hani nerde geride kalanlar, hani ablalar,hani ağabeyler,hani bacılar ve kardeşcikler arayıp soranlar yok ettıkey. Sen gönlümde yasıyorsun bilesin ama onlar neredeler peki gurbet kuşunu yanlız bıraktılar.Olsun be annem,sen varsın ya. Senin güldürdüğün zamanları hatırlayarak gülüyorum,senin ağlamaklı zamanlarını hatırlayarak ağlıyorum.Senin o leziz yemeklerini hanıma yaptırıp yiyorum ya...oda bana ayrı bir doyumluluk veriyor.Ara sıra senin Mübarek ismini verdiğim kızım Ayşe Mina ‘ya her akşam efkar bastığında içimden ahlanarak Ayşeeee Ayşee diye seslendiğimde,içimdeki o acı özlemi bir an dindiriveriyorum.Her gece olmasa’da Cuma akşamları muhakkak sana bir yasin-i şerif okuyorum be anne,sana iletiyorlarmı acaba?.Adresi sıkıca ve defalarcada söylüyorum muhakkak iletin diye.Çünkü bu gece beni bekleyecek ve bu ilacın muhakkak yetişmesi lazım diyorum onlara.Senden sonra bizden ayrılanlar oldu.Kimisi konstantineye gitti kimisi Ruhaya,kimisi ahirete,kimisi rehavette daha neler olmadiki be annem.Hepsini sana söylemeyeceğim,çünkü fesatlık bana yakışmaz biliyorsun ve senin özülmeni istemiyorum.

İmam sordu bilmem duydunmu anne; Merhumeyi nasıl bilirsiniz diye. İmam'ında kim olduğunu gördün mü anne.Yıllarca beraber olduğun,amca oğlun,çileli hayatınızın ortağı,aşın,başın,kaşın,gözün ve her şeyin, eşin,yani babamdı anne.Senin adını anarken görmeliydin.Babamın ilk defa ağladığını gördüm.Dudakları tir,tir titriyordu seni telkin ederken .Kolay değildi tabi onun için de.Başımı hafiften kaldırıp gelen akraba ve dostlara baktım...hepsi bir ağızdan ALLAH Rahmet eylesin,hakkımız helal olsun diyorlardı.Gelenlerin hepside benim veya başkası için değil,hepsi hakkını helal etmek için gelmişlerdi.Anlattılar bana çünkü. Bir tek senin veya sizlerin annesi değildi,hepimizin annesiydi dediklerinde dahada içim acı çekiyordu be anne.Demek ki binlerce kişi öksüz kalmıştı da haberimiz yoktu be annem.Saçının rengini bile görmemiştim anne hayatta iken; taaa ki teneşir taşına gelene kadar.Oracıkta yatıyordun o güler yüzün gülüyordu hala, kıtanın(Başa takılan yazma) hala başındaydı belli ki son anında bile saçının bir telinin görünmesini istememişsin,elinin sağ tarafındaki işaret parmağını dik,diğer parmaklar kapalıydı belli ki son anda kelime-i şehadet-i bırakmamışsın. İman'ın son şartını tüm acılarına rağmen,bırakmamışsın demek ki . Kıtanını ben çıkarttım be annem.Çıkartmaz olaydım,başındaki o yaraları görmez olaydım .Nasıl dayanmıştın o acılara.Ben dayanamadım ettıkey,hemen oracıkta kendimi kaybettim ,beni bağışla ne olur Annem.

Bana herkes diyor ki niye üzülüyorsun bu kadar! sen elinden geleni yaptın diyorlar.İyide içim rahat değil hala diyorum,daha başka çareler olmalıydı diyorum kendi kendime.Oysa ilk doktora götürdüğümde bunun cevabını bildirdiler.Doktor;her şeye hazırlıklı ol dedi bana o zaman.Nereye götürürsen götür,beş aya kadar bir ömrü olduğunu söylemişti oysa bana.İşte o zaman yıkılmıştım aslında.

Hiçbir şey yapamıyorsunuz yada hiçbir şey yapamıyormuyuz sahiden? Size bir şey söyleyeyim'mi o zaman. Annenizi görebileceğiniz her anı, onu görerek değerlendirin. Ertelemeyin, sallamayın. Sonra her gün gidip gördüğünüz o toprak yığını,sizi tatmin etmiyecek çünkü...

Bu yazıyı 11.11.2009 da vefat eden ANNE’min ölüm yıl dönümüne istinaden yazdım. Tüm ANNE’lerimizin ellerinden öper, saygı ve sevgilerimle anıyorum...

 

( Canım Anne Me Zarfsız Ve Pulsuz Mektup. başlıklı yazı Samsatlı tarafından 11.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.