Yani bu dünyada yaptıklarının karşılığını alacağımız tek yer ahirettir.Telaşa gerek yok.

 aLLAH C.C.RAHMETÄ° ile ilgili görsel sonucu

İnsanız beşeriz çalışır kazanırız, lakin bu çalışmalarımızın karşılığını dünyada görmek isteriz. Oysa biz büyükler olarak baba olanlar anne olanlar, toplum ve çocuklarımız için kazanır harcarız ilk kazancımız budur yani topluma iyi evlatlar yetiştirmek onların ihtiyacı için harcarken etrafımızda muhtaç olanlara da harcamaktır. Bunun karşılığında bu dünyada bazen tam karşılığını alamayız, evladımız asi çıkar alır başını gider, yardım ettiğimiz bir muhtaç aslında muhtaç değildir, bizi kandırmak yan yatarak çalışmadan para kazanmak ve bizi salak görerek yaşamayı seçmiştir. Bazen bir muhtaca yardım edemeyiz üzülür derin düşüncelere dalarak, hayal dünyasında ona yardım ederek tüm ihtiyaçlarını giderdiğimizi hayal eder dururuz. Buraya kadar anlaştık anlata bildim umarım.


Şimdi bir iyilik yaptık

1+1= 2 iyilik kazandık


Birisi yaptığımız iyilikten dolayı biride iyilik yaptığımız muhtacın duası sonucunda kazandığımız, yalnız bu iyiliğin karşılığını bazen dünyada göremeyiz, çoğu zamanda veremediğimiz sadakalarla bizi kazalarda koruyan olarak karşımıza çıkar, hani deriz bu kazadan ucuz kurtulduk verdiğimiz sadaka karşı geldi. Hakikaten de doğrudur sadaka belaları def eder.


2 iyilik yaptık

2+2= 4

4+4=16


Bu böyle katlanarak devam eder. Bu arada düşünerek yaptığımız iyiliklerin hesabını yapmıyorum, onun karşılığını da düşünerek yapamadığımız halde Âlemlerin Rabbi rahmeti merhameti keremi lütfü sonsuz Allah c.c. verecektir. Sen düşüneceksin bir iyilik yapamayacaksın ve karşılığında iyilik sevap kazanacaksın Âlemlerin Rabbi Allah c.c.kulunu ne kadar sevdiğini buyur hayal et edebilirsen… Aynı şekilde birisi hakkında kötülük düşündün gerçekleştiremedin vazgeçtin, korkma günah kazanmadın gerçekleştirmediğin sürece hiç geçerliği yok Allahu ekber!!!


Şimdi iyilik yaptığın kişinin seni salak sanarak kazanmadan geçindiği ve kaybettiği günaha hesabına girelim.


1­-1:0

5-5=00000

Yani hep sıfır eksi


 Yani bu dünyada yaptıklarının karşılığını alacağımız tek yer ahirettir, bu nedenle yeise düşmeye iyilik yapmaktan vazgeçmeye hiç gerek yok. Farz edelim ahiret âleminde Âlemlerin Rabbi rahmeti merhameti keremi… Sonsuz Allah c.c.karşısındayız, açıldı amel defteri, sen bekliyorsun on sevap yaptıklarının karşılığında ama bakıyorsun 100 hatta 1000 sevap işlemişsin, Âlemlerin Rabbinin rahmeti keremi ihsanı seni sarmıştır, seni kandıran karşında iki büklüm duruyor, birkaç dakika, bu birkaç dakika dünya saati ile değil ahiret saatine vurursak bin yıl gerçi ahirette zaman mefhumu yoktur. Yaptıklarının cezasını ıstırap içinde çekiyor dayanılmaz gibi değil, diyorsun Âlemlerin Rabbi keremi ihsanı… Sonsuz bir sevabına yüz vermiş şunu da af edeyim yeter çektiği-Kul hakkına yüce Allah karışmaz-  der af ettim çektiği yeter rabbim dersin, Âlemlerin rabbinde aldın yine sevap Allahu ekber… 


Âlemlerin Rabbinin Rahmetini bu kulu bu kalem mürekkep yazmaya yeter mi, yetmez tükenir kalem mürekkep bitmez Allahu ekber… İnsan insanı yerden yere çalarken Rabbim elini uzatarak kaldırandır, bu hemen belli olmaz muhakkak kaldırır yerde bırakmaz-Zalimler din düşmanları nefret sahibi kişiler hariç- Hangi ağlayanın gözyaşını silmedi ki, bu dünyada olmazsa ahirette cemali ihsanı keremi ile cenneti ile karşılayarak buyur ederek Allahu ekber… Kalpten geçen her düşünce söz kelime nokta ve virgülü bilen, kulu ben bittim derken Rabbimiz ben yettim diye yetişendir Allahu ekber…

Mehmet Aluç


( Yani Bu Dünyada Yaptıklarının Karşılığını Alacağımız Tek Yer Ahirettir. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 8.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.