İhtiyar ip cambazı direkler arasına gerilmiş telde uzun değneğiyle dengesini iki yana eşitleyerek koruyor, aşağıda kaygıyla bekleyen kalabalık cambazın adımlarını soluksuz izliyordu. Cambaz yılların verdiği tecrübeyle üç beş adımda bir düşecekmiş gibi yapıyordu. Büyüklerin korkudan gözleri dört açılıyor ama çocuklar somurtuyordu. Telin ortasına geldiğinde dizlerini kırıp güvelik halkasını telden kurtardı. Alkış kopunca iyice keyiflendi.

 

Direklerin önüne park etmiş karavanın penceresinden beyaz bir güvercin kanat çırparak çıktı. Fazla uçamadan yere düştü. Kalabalığın dikkati dağıldı. Karavanın kapısı açıldı. Üzeri smokinli sihirbaz telaşla dışarıya fırladı. Birkaç adım atmıştı ki yere kapaklandı. Çocuklar neşeyle annelerine sihirbazı işaret ediyordu.

 

Cambaz olup bitene dikkat kesilmiş suratı asılmıştı. Sağa sola eğildi, sırayla ayaklarını telden ayırdı, bağırdı, değneğini tele düşürüp aldı. Başlar yukarı kalkmıyordu.

 

Güvercin üzerine gelen sihirbazı fark edince zorlana zorlana kanat çırpıp havalandı. Sihirbaz sıçrasa da yakalayamadı. Güvercin yükseldi, yükseldi değneğin ucuna kondu. Diğer uç yukarı kalktı. Cambazın dizleri titriyordu. Avuçları buz kesmiş, ağzı kurumuştu. Çocuklar kahkahayla gülüyordu.
( Artırılmış Gerçeklik başlıklı yazı E.Kirişçi tarafından 30.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.