''Coğrafya Kaderdir'' İbn-i Haldun


Asya ve az bir kısmı da Avrupa'da olan üç tarafı denizler ile çevrili dört mevsim yedi iklimin sürdüğü muhteşem bir ülkeyiz... Evet, evet bunu rahatlıkla söyleyebiliriz ''Coğrafya kaderse iyidir kaderimiz.'' Topraklarımızda her türlü meyve sebze, tahıl ürünümüz mevsimlerine göre yetiştirilebilmektedir... Topraklarımızın büyük kısmı Asya'da ise de az bir kısmı da Avrupa Kıt'ası sınırlarındadır... Asya'dan Avrupa'ya yürüyerek bile beş on dakika da geçilebilmektedir...

Akdeniz sahillerimiz, Ege sahillerimiz, Karadeniz sahillerimiz birer tabiat güzelliğidir Allah tarafından bize bahşedilmiş... Mart ayında Antalya'da denize girip, iki üç saat sonra Uludağ'da kayak yapabilirsiniz... Çoruh Nehrinde rafting yapıp, Ayder Yaylasında o temiz havayı ciğerlerinize çekip hayatınıza daha da bir anlam katabilirsiniz...

Bizler binlerce yıl Yörük olarak yaşadık Orta Asya'nın uçsuz bucaksız ovalarında... Ne zaman ki Çinliler ile ters düşmeye başladık, sonrasında aldık pılımızı pırtımızı, hedefimize Anadoluyu koyup burayı mesken tuttuk... Topraklarımızda onlarca medeniyet hüküm sürdü... Bazılarının Hazreti İbrahim gibi, adını bildiğimiz, bazısının bilmediğimiz çok sayı da peygamber, bu topraklarda Allah'ın emirlerini muhataplarına tebliğ ettiler... Coğrafya kaderdir, hem de bu Anadolu Coğrafyası ne muhteşem bir kader...

Oğuzlar, Selçuklular, Osmanlılar ve Cumhuriyet Türklerine, bin yıldan fazladır dolu dolu bir vatan Anadolu... Burada çift çubuk sürdük, ektik biçtik. Burada sevdalandık, yeri geldi savaşlar yaptık. Üzerlerimize sayısız Haçlı Seferleri düzenlediler... Yetmedi topları tüfekleri ile geldiler... Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi ''Geldikleri gibi gittiler.'' Bundan sonrada olacak budur.

Önemli stratejik maden rezervlerimiz var. Boraks gibi, toryum gibi, uranyum gibi, kömür gibi... Petrolünde olduğu söyleniyor... Üç tarafımız denizler ile çevrili, bunu da iyi değerlendirmemiz, deniz ürünlerini paraya tahvil etmemiz lazım fazlasıyla... 

Çok önemli bir coğrafyadayız. Böyle bize benzeyen başka bir ülke yok gibi. İpek Yolu bizim sınırlarımızdan geçiyor. Hem Asya hem Avrupa ülkesiyiz. Aynı zaman Balkan Devletiyiz. Buna ilaveten de Orta Doğu Ülkesiyiz... Şükürler olsun ki böyle bir coğrafya bizim kaderimiz. ''Coğrafya kaderse.'' endişelenmeyin, iyidir kaderimiz... 

( Coğrafya Kaderse İyidir Kaderimiz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.