Doz denilince ilk akla gelen ilaçlardır. Oysa doz,  hayatın her evresinde ve  her durumunda karşılaşılan bir durumdur.

Prospektüste önerilen dozdan fazla alınan  ilaç,  hayatî tehlike  oluşturur  hatta  ölümlere  sebep olabilir.

Beslenmede tek tip gıda ile beslenmek  ki buna beslenmek değil, karın doyurmak deniliyor, bir süre sonra kansızlık, şeker hastalığı, kemik erimesi veya vitaminsizlikten dolayı  halsizlik gibi arazlara sebep olur. Onun içindir ki her türlü gıdadan ılımlı miktarda almak gerek.

Günümüzde alternatif tıp dalı olarak şifalı bitkiler çok popüler...İlmin araştırma konusu. Örneğin kas gevşetici ve tansiyona iyi gelen rahatlatıcı papatya çayı...Çok aşırı miktarda alınırsa kalp kaslarında da gevşeme yapıp  tansiyonun arzu edilenden daha fazla düşüreceğinden  risk oluşturacağı kaçınılmazdır. Ne az ne  çok,  bir bardak ölçü yeterlidir.

Zakkum bitkisi vardır Akdeniz kıyılarında yetişen. Hatırlayanlarımız vardır televizyonlarda Türk doktorumuz Ziya Özel'in müthiş buluşu, kansere iyi gelen şifalı bitki ZAKKUM diye yayın yapılınca, hiç vakit kaybetmeden bir kaç kanser hastası zakkum bitkisinden çiçeği ve yaprağını  kullanarak  çay yapıp içince (ne kadar içtikleri bilinmiyor) hayatlarını kaybetmişlerdi. Adı geçen doktorumuzun çalışmalarına Amerika'da devam ettiği söylentiler arasında...

Uygulamalarda dozunu kaçırdığımız bir başka konu SEVGİ...

Sevgi güzel şey, hayatı yaşanılası yapan duygu...Ama fazlası yani dozu aşmış sevgi nelere mal olur hepimiz tahmin ediyoruz. En basit ifade ile sevileni şımartır. Hangi sevgi ile olumlarsanız sonuç aynıdır örneğin eş sevgisi, evlat sevgisi, ana-baba sevgisi...Dozunda kalırsa normal devam eder aksi durumda fren tutmaz, bir  engele çarparak   stop  eder

Yemek çok nefis, yedikçe yiyesi gelir insanın...Bir tabak, bir tabak daha...Ayıp olacak ama bir tabak daha...Yemek sonrası rahatsızlanınca fazla kaçırmışım diye sebebi bilse de, iş işten geçmiştir. Aşırı miktardaki gıdanın sindirimi için yorulan mide ve  daha fazla efor sarf eden  kalp, spazm belirtileriyle   "beni yoruyorsunuz"  sinyalleri verebilir Bazılarınızın bildiğini tahmin ediyorum, Dünya şampiyonu ünvanına sahip  Milli güreşçimiz Yaşar Doğu, rivayete göre, akşam yediği bir tepsi dolusu mantı sonrasında geçirdiği kalp krizinden ölmüştür. (8 ocak 1961)

Dozundaki  her şey  güzeldir, günlük yaşantımızdaki;

Yemek,içmek,  gezmek, eğlenmek,

Uyumak,

Çalışmak,

Para  harcamak,

Cimrilik,

İsraf,

Öfke, asabiyet,

Hırs,

Tutkular,

İnanç ve  uygulamaları...

Doz  aşımı, tahterevalli gibi (birinin ağırlığı, diğerlerini hafif bırakacağından)  yaşam  uyumunu   bozar.

Dengeli bir yaşamda  daha  güzel bir  geleceğin  beklentileriyle,

Selam  ve  sevgiler...

Yurdagül Alkan.

 

( Doz Aşımı Felakettir başlıklı yazı Gülalkan tarafından 26.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.