**** “kısmet", " nasip" elbette Allah'ın takdirindedir. Amenna!... Beşeriyette vaadlerimizde, verdiğimiz sözlerde sıkça müracaat ettiğimiz tanımlardır. Burada aslında daha baştan isteksiz olarak verdiğimiz sözlere kılıf olarak kullandığımız gerçektir. Halbuki Allah nisa suresinde " biz kaderinizi çabanıza bağlı kıldık." der. O halde karşımızdakine verdiğimiz sözlerde, bu iki kelimeye atıf yaparak sığınmak yerine, şahsi irademizi kullanmamız yerinde olacaktır. Böylece insanlara yoktan umut aşılayıp hüsran yaşatmayız

,

**** " ekmek arslanın ağzında!" vecizi malum. Şimdi buna "koca' yı da eklemek gerekir. Elini, kolunu koca bulmak için arslanın ağzına sokan kızlarımızın çoğunun kolu kanadı kopuyor. Etraf yılkı atlarının üstünde boy gösteren kara şövalyelerle dolu. El insaf! Nicelerinin hayalleri yıkılıp gidiyor, hüsranlara mahkum oluyorlar. Buna ahlaken çökmüş kızlarımızın erkeklere alet olması ve çanak tutmalarının da katkısı o kadar çok ki! Nereye gidiyoruz, ahlak her geçen gün iflas etmektedir.

 

**** Gösteriş haline geldi artık dinimizin farzları . Kurban kestim diye ilan etmek; namaz kılarken fotosunu çektirmekten, zekatını verirken ilan etmekten daha mı etik yani ? Ya kestiysen zaten atacaksın derin dondurucuna. Neden bu reklam,aşağılık kompleksi ki ? İkiyuz gram kıyma alamayanlara ayıp degilmi ? Kes kardeşim kes elbet, ama cigira cigira değil !..

**** Hani şu Facebook ta ilişki durumu var ya. İşte oraya " ilişkisi başladı ! " Diye yazarak ilan edenler için ayrıca " ilişkisi bitti ! " Bölümünde acilmasi gerekir. Hangi saikle bunlar ilan edilip sosyal medyada paylaşılır ki !.. neden gizliliğe riayet edilmez de reklamı yapılır anlayamıyorum.

**** " benimde olsun. Bende almalıyım !" Gúdúselliği ve alış verisin şahsi hazzi tuketimi körúklemektedir.ihtiyaca dayalı değil desinler ve şahsi tatminkarliklarin ağır bastığı bu durum bir yarış halini almıştır. Oysa ki her bireyde gereksiz tüketimler yerine üretim alışkanlığı yerlesmelidir. Bu durum kadin erkek ilişkilerinde de maalesef gün geçtikçe artmakta, hedefine ulasanlarin çoğu sahip olduktan sonra ilişkiyi bitirmektedirler. Tıpkı lüks bir arabayı bir müddet kullandıktan hevesini aldıktan sonra başka markalara yönelmeleri gibi. Hastalık her sahaya sirayet etmektedir. Ve bu gidişin sonu esarettir. Ahlak erozyonudur.

 

**** Önceden daha arefeden elimize tutuşturulan listelerde kimleri ziyaret edeceğimiz dikte edilirdi. Ve şayet herhangi birini ziyaret etmemişsek dayak kaçınılmaz olurdu. O ziyaretle akraba , hısım mecburi öğrenildi.
Şimdilerde ise , kim kime dımdıma bir ilişki içindeyiz.
Şahsen sulalemde buyuyen koca koca delikanlıları ve kızlarımızı tanimamaktayim.
Hayat bu elbette tercihlere saygiliyim. Ya bizler ogretemedik , ya da onlar umursamiyorlar.
Keşke listeler yazıp evlatlarımıza uygulama talimatıyla verebilseydik.
Ama artık çok geç. Ve her yıl dahada kopukluk artacaga benziyor.
Ne diyelim.. biz anlatalım da.


( Yaşam Heybemden-- 121- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 25.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.