Kendimizi Biraz Daha Dar Sıkıcı Anlamsız Duyarsızlık Kalıplardan Ve Ön Yargılardan Sıyırmaya Aşkla Buluşmaya Hazır Mıyız?

 

Aşkın felsefesini yapmaya kalksam birbirimizi anlamaya kalsam, belki aşkı anlatırım lakin kendimi nasıl anlatırım bu keşmekeş duyarsızlık içinde bizler yaşarken! Aşk tüm hücrelerimizle bize her şeyi duyururken hissettirirken gösterir sardırır iken bize var oluşumuzun gayesinin birbirimizi âlemi aşkla sevmek olduğunu anlatırken, biz duymayan hissetmeyen varmayan tembel insanı nasıl anlatırım bilemem!

Aşk bu kadar gerçek iken, biz insanlar acaba duyarsızlığımızla hırsımızla çıkarlarımız için masum insanlara savaş açarak öldürürken, duyarsız kalan biz insanlar gerçek değimliyiz? Dar bir anda kendimizi aciz hissederken, geniş anımızda sanki hâşâ sanki her şeyin sahibi bizmişiz gibi utanmadan sahiplenmeye çalışan olduğumuzu hatırlarken utanmayan, ders almayan, yüce Allah c.c.yardımıyla o dar anda kurtulan bizler, hala Âlemlerin Rabbine şükür için, insanı sevmeden yakıp yıkmaya devam ediyoruz!  Bunu nasıl anlatmalı hangi kategoriye koymalı?


Cehalet duyarsızlık bence mutluluk değil ıstırap ateştir, neden mi bu âlemin birde diğer boyutu var hesap günü var… Yarın içine düşeceğimiz mezardan sonrası için, dün yaptıklarımızla hesap vereceğiz. Çevremizde gördüklerimizle duyarsızlığımızla bir şeyler yaparken bunu aklımızla yapan biz, algıladıklarımızın kendi irademizle olmadığını değiştirmez, istemeyerek oldu bilemedim safsatası ancak, istemeyerek olduğu anda duyarsızlık duyarlılığa dönüştü ise haklısın, istemeyerek oldu ise özür dileyerek bir daha olmaması için çaba gösterdiysen yine haklısın, lakin hala yapmaya duyarsız kalarak yaşıyorsak, bu ne istemeyerek oldu ya ne bilemedim oldu ya cevap değil, yalandan başka bir şey değildir.

 

Doğru olanı bulmak, her zaman kolay olmasa da bir zorluğu varsa, bu zorluğa katlanarak doğru olanı bulmak görevimizdir. Bu dünyamızı anlamlandırmak anlam mana katmak için var isek, aşkta bu mana anlam için bizimle ise, bunu görmemezlikten gelmek bence aptallıktır! Bir an başarısız olmak her zaman başarısız olacağız anlamını taşımaz, düşerken kalkmanın yola devam etmenin çabanın manasını anlamını bize söylerken aşkla, bunu yanlış anlamak idraksiz tembel oluşumuzdan kaynaklanır, yani efendim başarısız oldum hep başarısız olacağım şüphesi ile denmekten vazgeçtim cevap ve çözüm hiç değildir.

 

Gelişmiş her şeyi algılayan aklımızla ve aşkın yardımı ile var olanı herkesi severek doğru olanı bulmak için irdeleyip, elde ettiğimiz sentezler ile hayata ve olaylara çok derin bir yerden bakabiliriz, yanlış olanı doğru ile değiştirebiliriz. Çünkü bireylerin tümüyle birbirinden farklı olduğu ve dünyaya aynı açıdan bakamayacağı gerçeğinin farkındalığına aşkla sahip olan gören nadir insanlarız. Ancak kendimizi biraz daha dar sıkıcı anlamsız duyarsızlık kalıplardan ve ön yargılardan sıyırmaya ve sahip olduğun o pencereyi, daha fazla aralamaya aşkla çok ama çok ihtiyacımız var, vesselam.

Mehmet Aluç


( Kendimizi Biraz Daha Dar Sıkıcı Anlamsız Duyarsızlık Kalıplardan... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 22.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.