Bu inançlı bir halkın İmam Hüseyin’in etrafında kenetlendiği ve bir bütün olduğu vakadır. Günyüzü yangınlarına inat bir damla suya muhtaç edilenlerin hikâyesidir… Çok acıdır Müslüman Müslümana eziyet eder minin en acı örneğidir… Biat denilen o zorbalığın bütün damarlarda hissedildiği onurlu bir başkaldırıdır… Hz. Hüseyin bu direnişle çok önemli bir yolu açmıştır… Alevilik yolu…

 

Zalim her yerde artık/umutlarımız zalim düşüncelerimiz zalim ve biz zalim bir evrene eğrildik dil süzgecinden artık sevda çıkmıyor yürek bin parçaya bölünmüş durumda insanlar birbirine şaibeli Allah’ın selamı bile artık korkarak alınıyor ve veriliyor… Bizleri biz yapan özümüz kayboldu umutlarımız talan sevmeler parayla sevdalar kiralı…

 

Ve bu zulüm öyle sıradan birine de yapılmamıştır… Velayetin vekillerine Hz. Muhammed(S.A.V) ve onun ehlî-i beytine yani ali abasınadır… Muhammed torunlarınadır bu zulüm Hz. Ali evlatlarınadır…

İnsanların bu kadar gözünü kan bürümesinin nedeni güç zehirlenmesidir… Taht kavgasıdır hep benim diyenlerin yoludur bu yol çok kirli çirkef ve yalandır… Yezit kendinden olmayanlara böyle zulüm etmiştir…

 

Zalime karşı gidenlerin yolu kesilmiştir kundaktaki bebeleri bile susuz çöllerde atmacalara yem vicdanlara yaradır… Çöller ağlamıştır güller sümbüller Fatıma Ana gözü yaşlı yüreği yangın yeridir…

Erenler köşeye sıkıştırılmış kuş uçmaz kervan geçmez bir vahada açlığa mahkûm edilmiştir…

İbrettir evet Hz. Hüseyin’in mübarek başı kesilip bir mızrağa takılıp Küfe sokaklarında dolaştırılmıştır.

Zül cenah bile ağlamıştır…

 

İşte o yüzden Muharrem ayı önemlidir bu ayda 12 imamlar için 12 gün oruç tutulur yası matem yapılır… Et yenilmez su içilmez ve yıkanılmaz diye bilirim büyüklerimden bu oruçların sonunda da kurban kesilir ve Aşure yapılır ve dağıtılır…

 

Günümüzde de devam etmektedir Ker belanın modern hali zalimin zulmü güçlünün güçsüze eziyeti ve benden olmayanların ayrımı kıyamı… Devam edecektir elbet insanlar birbirlerini tanıyana tahammül edene ve anlayana kadar… Aşk ile…

 

 

Ker belaya bir su ver Eh-li Beytin tasından
Ama yarım kalsın tas Hüseyin’in yasından
Kefensiz yatan bebeler masum Pir pakından
Ker belaya bir su ver Eh-li Beytin tasından

( Kalu Bela Kerbela başlıklı yazı prens tarafından 21.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.